Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Rekisterikilven valot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Labtec88
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 4
    • Finland

    E46 Rekisterikilven valot

    Elikkäs jos joku osaisi auttaa kun e46 bemarin rekkarin valot sekä takaluukun aukaisu ei toimi. Olen etsinyt topiceja ja en löydä kunnon ohjeita. Avun tarve olisi kova. Autosta tarkistettu sulakkeet hanskalokerosta (onko muualla?), polttimot, johdot mitattu kontin läpivientiin asti, "navat" joitten välissä polttimot pysyvät on puhdistettu teräsharjalla, uudet liittimet laitettu, mikrokytkin testattu ja ehjä on. Kertokaa mitä seuraavaksi. Auto pitäisi saada leimattua, sähkön saa tietysti takavaloilta mutta mittaristossa palaa edelleen merkkivalo. Jos löytyy topic, mistä saan lisäapua tähän, tämän saa poistaa. Kiitos etukäteen!
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    #2
    Rek kilven valoille ei muistaakseni ollut edes erillistä sulaketta vaan tulee suoraan valo-ohjainlaitteelta. :think

    Siis olet tarkastanu luukun ja auton välisen kumihaitarin sisällä olevat johdot etteivät ole poikki?
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Pekuz
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 687
      • Pirkanmaa

      #3
      Johdot väsyy yleensä tuolta kumihaitarin sisältä olevalta osuudelta poikki.

      Pari havainnollistaa kuvaa löytyy täältä.
      ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

      Comment

      • Labtec88
        Newbiemmer
        • Mar 2014
        • 4
        • Finland

        #4
        e46

        Tarkistanu johdot monta kertaa, ei vikaa. Onko tietoa minkälaista jännitettä liittimeen joka on siinä paneelissa täytyy tulla?

        Comment

        • Labtec88
          Newbiemmer
          • Mar 2014
          • 4
          • Finland

          #5
          Ja onkohan näillä nyt jotain yhteistä kun kontti ei aukea kytkimestä?

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            On. Jostain syystä rekisterikilven valot ja luukun avausnappi ovat samassa maakarvassa. Kontin avauskahvan sisällä karvat ovat kupariliuskoja ilman mitään suojaa, ajan kanssa nämä hapettuvat vihreäksi kuparioksidiksi ja yksinkertaisesti karisevat pois.

            Vaihtoehtoina on suolistaa nykyinen kahva ja vetää uudet johtimet tai hankkia uusi kahva.

            Jos kontin avaus toimii avaimen kauko-ohjauksesta eikä takakontin kaapelit ole hinkkautuneet kumisukan sisällä poikki niin 99.9% todennäköisyydellä kahvan kupariliuskat ovat murentuneet.

            Takavaloissa on siis kolme tyyppivikaa:

            1) kahvan kuparijohdinliuskat hapertuvat --> ensin rekisterikilven valot sammuu ja sitten kontin avaus ei toimi kahvan napista. Jos hankit uuden kahvan, suojaa polttimopesien sisältä vaikka piirilevylakalla paljaat johdinpinnat.

            2) runkotakavalon polttimolevyn liittimen maakarva kuumenee ja sulattaa liittimen, tee ohitus esim näin: KLIK.

            3) kumisukan sisältä johtimien pinta kuoriutuu, vaihda silikonipintaista johdinta, lue lisää vaikka täältä: KLIK.

            Comment

            • Labtec88
              Newbiemmer
              • Mar 2014
              • 4
              • Finland

              #7
              Olen ns "suolistanut" vanhan kahvan, kuparit on uudet, liittimet on uudet. Kontti aukeaa avaimesta kyllä. Noista sun linkeistä tuo runkotakavalon polttimolevyn jne. Mistä löydän tuollaisen liittimen Itsellä ei ole tuommoista takavaloille. On muistaakseen 6 johtoinen liitin...

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                Pirssin malli ja ikä helpottais arvausta tietty, mutta kontin puoleltahan tuo löytyy, polttimolevy osa 3 täällä: KLIK ja sieltä liitin on osa 15. Polttimolevy lähtee kiertämällä muovilukitsinta (en nyt muista kumpaan suuntaan ja paljonko) ja vetämällä varovasti levy kohti pirssin keulaa.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎