Elikkäs jos joku osaisi auttaa kun e46 bemarin rekkarin valot sekä takaluukun aukaisu ei toimi. Olen etsinyt topiceja ja en löydä kunnon ohjeita. Avun tarve olisi kova. Autosta tarkistettu sulakkeet hanskalokerosta (onko muualla?), polttimot, johdot mitattu kontin läpivientiin asti, "navat" joitten välissä polttimot pysyvät on puhdistettu teräsharjalla, uudet liittimet laitettu, mikrokytkin testattu ja ehjä on. Kertokaa mitä seuraavaksi. Auto pitäisi saada leimattua, sähkön saa tietysti takavaloilta mutta mittaristossa palaa edelleen merkkivalo. Jos löytyy topic, mistä saan lisäapua tähän, tämän saa poistaa. Kiitos etukäteen!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Rekisterikilven valot
Collapse
X
-
On. Jostain syystä rekisterikilven valot ja luukun avausnappi ovat samassa maakarvassa. Kontin avauskahvan sisällä karvat ovat kupariliuskoja ilman mitään suojaa, ajan kanssa nämä hapettuvat vihreäksi kuparioksidiksi ja yksinkertaisesti karisevat pois.
Vaihtoehtoina on suolistaa nykyinen kahva ja vetää uudet johtimet tai hankkia uusi kahva.
Jos kontin avaus toimii avaimen kauko-ohjauksesta eikä takakontin kaapelit ole hinkkautuneet kumisukan sisällä poikki niin 99.9% todennäköisyydellä kahvan kupariliuskat ovat murentuneet.
Takavaloissa on siis kolme tyyppivikaa:
1) kahvan kuparijohdinliuskat hapertuvat --> ensin rekisterikilven valot sammuu ja sitten kontin avaus ei toimi kahvan napista. Jos hankit uuden kahvan, suojaa polttimopesien sisältä vaikka piirilevylakalla paljaat johdinpinnat.
2) runkotakavalon polttimolevyn liittimen maakarva kuumenee ja sulattaa liittimen, tee ohitus esim näin: KLIK.
3) kumisukan sisältä johtimien pinta kuoriutuu, vaihda silikonipintaista johdinta, lue lisää vaikka täältä: KLIK.
Comment
-
Comment