Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eturengas sanoo wouwouwou...!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarikaCoupeGirl
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 9
    • Italy

    Eturengas sanoo wouwouwou...!!

    Coupe E46 318CI 2004-05. Tänään asentaja vaihtoi oikean eturenkaan laakerin, mutta vika ei poistunut. 20 km ajoa ja eturengas alkaa pitämään ääntä wou wou wou wou ja kuumenee jostain kohtaa keskiöstä. Lopulta keskiö alkaa pitämään kirskuntaa. Lämpölaajeneminen lisää ilmeisesti kitkaa ja aiheuttaa tuon äänen, mutten tajua mikä siinä on.... epätoivoista. Kun heittää pullolla vettä keskiön päälle, niin vesi kiehuu pois kuin saunankiukaalla.

    Ostan kohta mopon....tietääkö kukaan mikä siinä voisi olla?


    MarikaCoupeGirl
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    Jumittaisiko jarrusylinteri?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • MarikaCoupeGirl
      Newbiemmer
      • Mar 2014
      • 9
      • Italy

      #3
      Originally posted by Haju69 View Post
      Jumittaisiko jarrusylinteri?
      Mitä sille voisi tehdä? Löysätä? Uusia koko jarrusylinterin? Miksi se muuten jumittaa? Tulisiko siitä sellainen wou wou wou ääni ja kuumuus keskiöön?

      Avasin punkkupullon kun v***aa. Piti aamulla lähteä ajaan, mutta meenkin suoraan huoltoon itkeen prisessankyyneliä... :(

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Niissä tykkää jarrusatulat alkaa jumimaan tietyssä vaiheessa. Pienimmän riesan tie lienee tuikata uus satula sinne ja levyt+palat jos tarvii.
        Tämä tietysti olettaen että se on just satula joka siitä on paskana. Mut on noita menny E46:ista. Tutkiahan se pitää, ei siitä internetin välityksellä kukaan varmaksi sano missä on vika.

        Älä heitä vettä kuumien jarruosien päälle BTW.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • janhu
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 29
          • Oulu-Finland

          #5
          Korroosio jumittaa jarrumäntää joka johtuu useasti jarrunesteiden
          keräämästä vedestä. Tekohengitystä satulalle voi antaa löysäämällä se irti
          jarrupalat pois ja painaa vaikka isoilla pihdeillä mäntä sisään ja polkea
          jarrulla taas mäntä melkein ulos ja pihdeillä takasin. Palat paikalleen ja satula kiinni.
          eikun menoksi, tuo siis auttaa hetken aikaa, jossain välissä on edessä sitten jarrusatulan kunnostus, uusi mäntä ja tiivisteet sekä jarrunesteen vaihto.

          Comment

          • MarikaCoupeGirl
            Newbiemmer
            • Mar 2014
            • 9
            • Italy

            #6
            Originally posted by petrolhead View Post
            Niissä tykkää jarrusatulat alkaa jumimaan tietyssä vaiheessa. Pienimmän riesan tie lienee tuikata uus satula sinne ja levyt+palat jos tarvii.
            Tämä tietysti olettaen että se on just satula joka siitä on paskana. Mut on noita menny E46:ista. Tutkiahan se pitää, ei siitä internetin välityksellä kukaan varmaksi sano missä on vika.

            Älä heitä vettä kuumien jarruosien päälle BTW.


            Shit...heitin jo! Leikin et oon saunassa. Alan kohta itse vaihtaan, kun ei toi huolto vaan osaa...... merde!
            Kaivan googlesta mikä tuo jarrusatula oikein on.


            Heiii... mikä on jarrusatulan korjaussarja? Onko siitä apua? Miksi se satula jumittaa? lika? vanhuus? tylsyys?

            Kiitos ja kiss tähänastisesta avusta.
            Last edited by MarikaCoupeGirl; 06-03-2014, 23:13.

            Comment

            • eeskoo
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 91
              • Chicago

              #7
              Sitä jarrusatulan korjaussarjaa tarvitaa ku edellisen illan asennukset on menny reisille. Osta se mopo ja jätä toi coupe-kotilo kesäunille =D

              Edit, rammarin pitää sanoo wou wou wou
              Last edited by eeskoo; 07-03-2014, 02:10.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                Kyseessä E46:n tyyppivika. Jarrun liikkuvat osat alkavat ahistaa, jarrupalat alkavat laahata levyyn --> levy lämpenee --> levy kieroutuu --> levy uusiksi, satula kunnostukseen tai uusiksi.

                Korjaussarjassa uusi mäntä, tiiviste ja pölysuojakumi eli osa 10 täältä: KLIK. Pelkkä männän uusiminen ei ole tie onneen, vaan liukupinnat ja kolot missä palojen päät seilaa, on saatava erittäin puhtaiksi ja viilata mahdolliset palojen hakkaamat urat pois. Jollei pääse itse tekemään ja varmistamaan että puhdistus on riittävän huolellista niin kannattanee vaihtaa suosiolla uudet satulat.

                Samalla kaikki tiivisteet, kumiosat, anti-rattle clip, ilmausnippa ja ehkä liukutapit (jos ovat urilla) uusiksi eli tuolta kuvasta kaikki paitsi osa 2 eli caliper housing.

                Molemmat puolet tehdään luonnollisesti.

                Suositellaan vain ATE:n osia. Pölysuojakumin alle ATE:n sinisestä tuubista Bremszylinderpastea ja muualle ATE:n tai Henkelin Plastilubea.

                Hinta-arviota voi katsella vaikka Schmiedmannilta, mutta tarvikeosa voi olla kenen tahansa kunnostama, esim. vasen etusatula: KLIK. Alkuperäinen melko varmasti ATE:n tekemä, kunnostetuissa satuloissa näkyy valumerkintä.

                Hintoja voi katsella vaikka Autoteilemannilta.
                Plastilube 75 ml: 2,90€: KLIK
                Bremszylinderpaste 8,95€: KLIK.
                ATE:n satula ~81€ ilman liukutappeja: vasen KLIK ja oikea: KLIK.
                Liukutapit 7,14€/kpl , tarve 4 kpl: KLIK.
                Tappien kumitiivisteet ~10€/kpl, tarve 2 kpl: KLIK.
                Anti-rattle clip 6€/kpl, tarve 2 kpl: KLIK.
                Jarrupalasarja 50€, tarve 1 kpl: KLIK.
                Jarrulevy 37€, tarve 2 kpl: KLIK.
                Jarruletkut, 18€, tarve 2 kpl: KLIK.
                Kulumisanturi 8,15€, tarve 1 kpl: KLIK.
                Uudet kiinnityspultit 2,42€/kpl, tarve 4 kpl: KLIK.
                Jarruneste BMW 1L 16,68: KLIK.
                Oletettavasti satuloissa on uudet ilmausnipat ja suojat valmiina.

                Osien hinnat siis 438,60€, könttänä 450€ toimituskuluineen plus pari tuntia työtä päälle. Sitten ei tarvitse etujarruista huolehtia pariin vuoteen kunnes on syytä tehdä (taas) peruspuhdistus.

                Jos laakeri otti itteensä, kuumuus keitti rasvat veke, niin voi olla että se kärvähtänyt puoli saattaa joutua ehkä uusintaan.

                Comment

                • MarikaCoupeGirl
                  Newbiemmer
                  • Mar 2014
                  • 9
                  • Italy

                  #9
                  Originally posted by MNi View Post
                  Kyseessä E46:n tyyppivika. Jarrun liikkuvat osat alkavat ahistaa, jarrupalat alkavat laahata levyyn --> levy lämpenee --> levy kieroutuu --> levy uusiksi, satula kunnostukseen tai uusiksi.

                  Korjaussarjassa uusi mäntä, tiiviste ja pölysuojakumi eli osa 10 täältä: KLIK. Pelkkä männän uusiminen ei ole tie onneen, vaan liukupinnat ja kolot missä palojen päät seilaa, on saatava erittäin puhtaiksi ja viilata mahdolliset palojen hakkaamat urat pois. Jollei pääse itse tekemään ja varmistamaan että puhdistus on riittävän huolellista niin kannattanee vaihtaa suosiolla uudet satulat.

                  Samalla kaikki tiivisteet, kumiosat, anti-rattle clip, ilmausnippa ja ehkä liukutapit (jos ovat urilla) uusiksi eli tuolta kuvasta kaikki paitsi osa 2 eli caliper housing.

                  Molemmat puolet tehdään luonnollisesti.

                  Suositellaan vain ATE:n osia. Pölysuojakumin alle ATE:n sinisestä tuubista Bremszylinderpastea ja muualle ATE:n tai Henkelin Plastilubea.

                  Hinta-arviota voi katsella vaikka Schmiedmannilta, mutta tarvikeosa voi olla kenen tahansa kunnostama, esim. vasen etusatula: KLIK. Alkuperäinen melko varmasti ATE:n tekemä, kunnostetuissa satuloissa näkyy valumerkintä.

                  Hintoja voi katsella vaikka Autoteilemannilta.
                  Plastilube 75 ml: 2,90€: KLIK
                  Bremszylinderpaste 8,95€: KLIK.
                  ATE:n satula ~81€ ilman liukutappeja: vasen KLIK ja oikea: KLIK.
                  Liukutapit 7,14€/kpl , tarve 4 kpl: KLIK.
                  Tappien kumitiivisteet ~10€/kpl, tarve 2 kpl: KLIK.
                  Anti-rattle clip 6€/kpl, tarve 2 kpl: KLIK.
                  Jarrupalasarja 50€, tarve 1 kpl: KLIK.
                  Jarrulevy 37€, tarve 2 kpl: KLIK.
                  Jarruletkut, 18€, tarve 2 kpl: KLIK.
                  Kulumisanturi 8,15€, tarve 1 kpl: KLIK.
                  Uudet kiinnityspultit 2,42€/kpl, tarve 4 kpl: KLIK.
                  Jarruneste BMW 1L 16,68: KLIK.
                  Oletettavasti satuloissa on uudet ilmausnipat ja suojat valmiina.

                  Osien hinnat siis 438,60€, könttänä 450€ toimituskuluineen plus pari tuntia työtä päälle. Sitten ei tarvitse etujarruista huolehtia pariin vuoteen kunnes on syytä tehdä (taas) peruspuhdistus.

                  Jos laakeri otti itteensä, kuumuus keitti rasvat veke, niin voi olla että se kärvähtänyt puoli saattaa joutua ehkä uusintaan.
                  Hei mahtava vastaus. Kiitos oot super
                  Kaikki noi siis pitäis vahtaa? Isiii... voisinks saada uudet jarrukengät synttärilahjaks? (ja mä kun haaveilin uudesta käsilaukusta..$£%&!!!) Meen niin rähiseen huoltoon kohta kun se aukeaa.

                  Kiitos vielä Oot honey!

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    Oleppa hyvä. Petrolheadin kommenttia vielä lainatakseni, tarkistaahan se tilanne pitää paikan päällä eikä vain luottaa etädiagnosointiin. Voihan nääs olla että uusi laakeri on hirttänyt kiinni.

                    Osanumerot tarkistat tietysti etkä luota pikaiseen hiharavistukseen.

                    Comment

                    • MarikaCoupeGirl
                      Newbiemmer
                      • Mar 2014
                      • 9
                      • Italy

                      #11
                      Originally posted by MNi View Post
                      Oleppa hyvä. Petrolheadin kommenttia vielä lainatakseni, tarkistaahan se tilanne pitää paikan päällä eikä vain luottaa etädiagnosointiin. Voihan nääs olla että uusi laakeri on hirttänyt kiinni.

                      Osanumerot tarkistat tietysti etkä luota pikaiseen hiharavistukseen.
                      Diego..mun luottohuoltoheppu vaihtoi laakerit ja putsas jarrusatulan palapelit. Korjas vielä vinkuvan assistente di parcheggio'n ilman että sanoin mitään. käytti koeajolla serpentiiniä pitkin ja nylki 225€!!! Nyt on äänetön ja kävin hakemassa öljyä, koska öömönjän merkkivalo vilahti keltaisella. Mut mihin mä sen öljyn kaadan?

                      Comment

                      • TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Katso ensin mittatikusta tarviiko se oikeasti lisää. Anturivika on enemmän sääntö kuin poikkeus. Siis jos E46:nen kyseessä.
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                        Comment

                        • MarikaCoupeGirl
                          Newbiemmer
                          • Mar 2014
                          • 9
                          • Italy

                          #13
                          Originally posted by TFV View Post
                          Katso ensin mittatikusta tarviiko se oikeasti lisää. Anturivika on enemmän sääntö kuin poikkeus. Siis jos E46:nen kyseessä.
                          Käskystä. Oli vähän. Täällä on vähän näitä ylämäkiä ja kesäisin +40, joten kait ne olosuhteet syö autoa ja öljyä.

                          Comment

                          • MarikaCoupeGirl
                            Newbiemmer
                            • Mar 2014
                            • 9
                            • Italy

                            #14
                            Originally posted by MarikaCoupeGirl View Post
                            Käskystä. Oli vähän. Täällä on vähän näitä ylämäkiä ja kesäisin +40, joten kait ne olosuhteet syö autoa ja öljyä.
                            Minkä verran mun pitää lisätä? Litra, kaks?

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Ala ja ylärajan väli on litra.
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎