Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330dA touring vetokoukku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeniitti
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 574
    • 127.0.0.1

    e46 330dA touring vetokoukku

    Eikös tässä oli ihan passeli vetokoukku farkkuun? Sähkösarjat ja kaikki mukana. Mitä vikaa?

  • eeskoo
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 91
    • Chicago

    #2
    Originally posted by zeniitti View Post
    Eikös tässä oli ihan passeli vetokoukku farkkuun? Sähkösarjat ja kaikki mukana. Mitä vikaa?

    http://www.ebay.de/itm/BMW-3er-E46-T...-/231122034712
    No emmä tiiä onko siinä sinänsä mitää vikaa. Ei vaan maksa muutenkaan juuri mitää tommoset kahdella pultilla olevat "pikakiinnitteiset" vetokoukut tuolla saksassa mitä on ebaysta katellu. Google-kääntäjän avulla tota yritän tosta selvittää niin kyllähän siinä aisa-ja vetopainot on kohillaan mutta sitte tuolla lisätiedoissa on kohta että "sopii polkupyörän kuskaamiseen". En tiiä onko toi nyt mainitsemisen arvosta ja miksi se on siihen laitettu kun kyllähän mikä tahansa koukku siihen hommaan sopii =D Kahdella M12 pultilla toi koukkuosa tulee vetokoukun runkoon, kait se on ihan hyvä.

    Comment

    • zeniitti
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 574
      • 127.0.0.1

      #3
      Pistin kyselyä myyjälle. Vetokyky kait on sen 1800kg ja olisko sitten se vertical kyk sen 75kg. Painoa siis suoraan koukusta alapäin. Eli et voi esim. skootteria kuljettaa kuten polkupyörää

      Onkohan toi mukana tuleva westfalian 7UN05 sähkösarja mistään kotoisin?

      Comment

      • zeniitti
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 574
        • 127.0.0.1

        #4
        Myyjä vastasi sen verran, että tuossa autokohtainen sähkösarja. Eipä sekään pahan hintainen: http://www.ebay.de/itm/BMW-3er-E46-T...-/230959155007

        EDIT: Ihan normivetokyvyt on. Se 75kg on tosiaan se alaspäin tapahtuva painaminen, esim. polkupyöräteline.
        Last edited by zeniitti; 07-03-2014, 13:13.

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Originally posted by zeniitti View Post

          EDIT: Ihan normivetokyvyt on. Se 75kg on tosiaan se alaspäin tapahtuva painaminen, esim. polkupyöräteline.
          Vetokyky riippuu koukun hyväksynnästä ja auton massasta.

          Trafi sanoo: jarruitta enintään 750 kg tai puolet vetoauton massasta, jarruilla enintään 3500 kg tai vetoauton massan verran: KLIK. Lisäksi tietysti vetokoukun hyväksyntä kertoo koukkukohtaiset maksimit. Tuo Trafin termi kytkentämassa tarkoittaa siis perävaunun massaa + kuormaa. Hevoskoppia vetäessä tulee kyllä maksimit äkkiä vastaan perushenkilöautolla - tai kortti.

          Aisapainon maksimi lienee koukun hyväksynnästä, kuormaus vaikuttaa paljon. Takavetoisella ikävintä taitaa olla takapainoinen jolloin aisa keventää takapäätä.

          Comment

          • zeniitti
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 574
            • 127.0.0.1

            #6
            Saakohan tuota Westfalian 7UN05-universaalia sähkösarjaa asennettua?
            http://mr-ahk.de/es_eba.php?epid=639 Siinä on joku boksikin mukana.

            Vai saisko vilkut ryöstettyä vaan releellä auton vilkuista ja jarruvalon auton lisäjarruvalosta? Ja takavalon varmaan saa otettua melkein mistä vaan.

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by zeniitti View Post
              Saakohan tuota Westfalian 7UN05-universaalia sähkösarjaa asennettua?
              http://mr-ahk.de/es_eba.php?epid=639 Siinä on joku boksikin mukana.

              Vai saisko vilkut ryöstettyä vaan releellä auton vilkuista ja jarruvalon auton lisäjarruvalosta? Ja takavalon varmaan saa otettua melkein mistä vaan.
              Westfalian koukku tuli tilattua saksasta 5 v sitten, en muista sähkösarjan merkkiä, mutta ilman sitä poksia homma ei oikein onnistu. palaneen lampun tunnistus sekoaa ja parkkitutkaa on hankala vaimentaa kärryn kanssa ilman sitä. Voi saada jopa valojen ohjausyksikön hajalle. Tuon poksin (ei mikään relelaatikko) kautta muistaakseni peräkärryn valotkin testataan.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎