Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akku tyhjenee sulakkeen 63 (ilmastointi) kautta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timpp@
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 2
    • Helsinki

    Akku tyhjenee sulakkeen 63 (ilmastointi) kautta

    Ongelmana akun tyhjeneminen. 330Xda vm.2000. Ilmastoinnin sulakkeelle jää jokin kuluttaja päälle ja purkaa akun yössä aivan tyhjäksi. Mitähän laitteita/komponentejä tuon sulakkeen takana on? Poistamalla sulake ainakin kaikki lämmönsäätimet lakkaavat toimimasta.

    Hätäpäissä vaihdoin piikkisian (tuulettimen etuvastuksen), mutta ei vaikuttanut. Kun löin sulakkeen takaisin ja mittasin jännitettä, niin moottorin etupäästä alkoi kuulua naksahtelua epämääräisin väliajoin melkein kuin vilkku. Aina kun naksahti, niin jännite putosi. Pikku hiljaa naksahtelu loppui ja kulutus jäi pysyväksi. Kulutus on 8 ampeeria ja silloin ei ollut edes mitään mukavuustoimintoja päällä. En saanut selville tarkkaa paikkaa mistä naksutus tulee, kun sain moottorin suojamuovit pois, niin naksuttelu alkoi loppua. Moottori oli käytännössä kylmä ja tallissa noin 20 astetta.

    Toimii, kun ottaa sulakkeen pois, mutta sitten ei pääse säätelemään lämpöjä.

    Mitä Bemu duunaa, mä ainakin räjähän . Timpp@
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    #2
    Aika hurja on kyllä kulutus jos tosiaan 8A
    Tuolla virralla pitäisi kyllä jo jonkun paikan lämmetä rajusti tms.
    Olikos näissä ilmastoinnin ohjainlaite vikoja facelift malleissa?

    Edit: olikos näissä myös sähköllä lämpiävä sisäkenno? siis sähkövastus sisäkennossa joka on päällä kun moottori on kylmä?
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Sähkölämmitin vie enemmän virtaa. Vaikka sulla on M57, niin siinä on 09/99 alkaen ollut electric aux heater joten sinällään validi oletus. Sen ei pitäisi kuitenkaan jäädä päälle kun moottori ei ole käynnissä.


      Sen sijaan ilmastoinnin kompura on potentiaalinen ongelmakohta: KLIK.

      Comment

      • Timpp@
        Newbiemmer
        • Mar 2014
        • 2
        • Helsinki

        #4
        Ilmastoinnin sähköt

        Onko ilmastoinnin kompuralla rele/solenoidi joka vetää päälle kompuran? Tuo vois aiheuttaa kulutuksen. Mikä ohjaa tuota solenoidia, jos tuo ohjaus puoli olisikin rikki? Käsittääkseni tuonne ilmastoinnille menee koko ajan sähkö, mutta joku varmaankin ohjaa ilmastoinnin päälle tarvittaessa. Onko tietoa mistä tuolainen anturi löytyisi?

        Löytyiskö asiantuntijoilta jotain linkkiä auton sähkökaavioon?

        Vika tuntuu olevan sulakkeen ja konehuoneen releen välillä. Vaikuttaa, että sähkö menisi sulakkeelta, jonnekin muualle kuin pitäisi. Koskettaakohan jossakin johto johonkin toiseen johtoon?

        Onko neuvoja miten lähtee irti konehuoneen rele ja DME rasian pohja? tuntuu olevan tiukasti kiinni.

        Vika löytyi. Johtoja oli sulanut konehuoneen puolella. Ilmastoinnin sähköt karkasivat johonkin toiseen piuhaan. Johdot korjattu. Näyttäisi toimivan. Alkuperäinen syy ongelmaan ei selvinyt. Autoon on edellinen omistaja ilmeisesti vaihtanut laturin ja ilmastoinnin kompuran. Liekö tuo vanha kompura käräyttänyt tuon johdon?

        Löytyisikö keneltäkään linkkiä sähkökaavioon?? Voisi tulla vielä tarpeeseen.
        Last edited by Timpp@; 20-03-2014, 11:13.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎