Mikähän voisi olla vikana kun käännän avaimesta niin mitään ei juurikaan tapahdu, radio ja valot lähtevät toimimaan mutta mitään muuta ei... Olisiko minkäänlaista tietoa voiko maadoituksessa olla esim vikaa.? Jonkinlaisia ajon/käynnistyksen esto laitteita autossa on mutta eikö sen kuitenkin silloiin pitäisi startata? Edes hehkut eivät naksahda päälle..
Akkuja on koitettu vaihtaa ja kaapeleita. Navat puhdistettu yms..ja ajonesto on kylläkin jälkeenpäin asennettu.. Onko vaikea/kallis "purkaa" tai ottaa ajonesto pois käytöstä?
BMW 318 2.0d -2003 Ei starttaa
Collapse
X
-
Vaikeus riippuu mikä ajonesto se on ja miten se on asennettu. Jos tiedät missä sen "aivot" on, niin sen poisto on aika helppoa. Ajoneston ohitus onnistuu usein helposti kytkemällä kaksi tai useampi johto toisiinsa riippuen moniko piirinen se on.Originally posted by _aarttu_ View PostMikähän voisi olla vikana kun käännän avaimesta niin mitään ei juurikaan tapahdu, radio ja valot lähtevät toimimaan mutta mitään muuta ei... Olisiko minkäänlaista tietoa voiko maadoituksessa olla esim vikaa.? Jonkinlaisia ajon/käynnistyksen esto laitteita autossa on mutta eikö sen kuitenkin silloiin pitäisi startata? Edes hehkut eivät naksahda päälle..
Akkuja on koitettu vaihtaa ja kaapeleita. Navat puhdistettu yms..ja ajonesto on kylläkin jälkeenpäin asennettu.. Onko vaikea/kallis "purkaa" tai ottaa ajonesto pois käytöstä?
Aika jännä että tuohon on viitsitty sellainen laittaa kun siinä on aika hyvä BMW:n EWS-ajonestojärjestelmä.
Villi vinkki on myös virtalukon pohja sen jälkiasennetun ajoneston lisäksi.E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
-
S
Uskoisin että ne "aivot" sieltä löytyy koska johdot ovat aika helposti seurattavissa, mutta mitäs sitten vaikka se löytyykin ? Johdot vain irti ja boksi pois?? Ja voiko virtalukon pohja liittyä siihen että melkein kaikki virrat kateissa vaikka pyörittää avainta hullun lailla. Onko tuossa diesel bmw:ssä olemassa "kolarikytkintä"Originally posted by kani View PostVaikeus riippuu mikä ajonesto se on ja miten se on asennettu. Jos tiedät missä sen "aivot" on, niin sen poisto on aika helppoa. Ajoneston ohitus onnistuu usein helposti kytkemällä kaksi tai useampi johto toisiinsa riippuen moniko piirinen se on.
Aika jännä että tuohon on viitsitty sellainen laittaa kun siinä on aika hyvä BMW:n EWS-ajonestojärjestelmä.
Villi vinkki on myös virtalukon pohja sen jälkiasennetun ajoneston lisäksi.
Comment
-
mittaristoon ei syty minkäänlaista valoa eikä muutenkaan minkäänlaista ääntä kuulu konepellin alta, myös sulakkeet tarkastettu.radio ja valot ovat ainoat jotka toimii.. Virtalukon pohja on mahdollinen..Originally posted by MNi View PostVirtalukon pohja finaalissa?
Akun pluskaapelin liitoksissa hapettumaa? --> startti ei saa tarpeeksi virtaa pyörähtääkseen.
Startti finaalissa, ei vaan enää jaksa pyörähtää?
Comment
-
Tsekkasitko sulakkeet ja releet moottoritilasta kuskin puolelta mustan kannen alta tulipellin tienoilta ja hansikaslokeron takaa?
Jälkiasennetun käynnistykseneston johdot kannattaa kyllä tsekata joka tapauksessa mihin väliin se on kytketty. Voi olla aika kahjokin viritelmä riippuen asentajasta. Ja samalla ottaa koko turhake pois kunhan ymmärtää miten se toimii. Käynnistyksenestohan toimii niin että se tulee joidenkin johtojen väliin katkaisijaksi ja niitä on yksi tai useampi-piirisiä eli hienommat katkoo useampaa johtoa.E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
Hanskalokeron takaa en vielä oo kattonu mutta kaikki muut oon kyllä kattonut.. Se kerran pyöritti jo mutta sen jälkeen loppui kun seinään.. Ei edes virtoja enään :sOriginally posted by kani View PostTsekkasitko sulakkeet ja releet moottoritilasta kuskin puolelta mustan kannen alta tulipellin tienoilta ja hansikaslokeron takaa?
Jälkiasennetun käynnistykseneston johdot kannattaa kyllä tsekata joka tapauksessa mihin väliin se on kytketty. Voi olla aika kahjokin viritelmä riippuen asentajasta. Ja samalla ottaa koko turhake pois kunhan ymmärtää miten se toimii. Käynnistyksenestohan toimii niin että se tulee joidenkin johtojen väliin katkaisijaksi ja niitä on yksi tai useampi-piirisiä eli hienommat katkoo useampaa johtoa.
Comment
-
No nyt kun autocomin laitteella vikakoodit katsottiin niin se kertoi että :avoin piiri---akku (keskirunko). Eli todennäköisesti johtopoikki/sulake/rele paskana.. Ja täsmentääkseni auto on kolaroitu perästä!! Pientä peltivauriota mutta silti.. Voi vaikuttaaOriginally posted by kani View PostJaa se taas kuitenkin pyörähti tuliko sillon mittaristoonkin eloa? Lisää ääniä virtalukon pohjalle jos akku on kunnossa ja sen kengät.
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...13?ajoneuvo=58
Comment
-
Tarkistaisin vielä kaiken varalta akun pluskaapelin suojapatruunan eli Battery Safety Terminal:in (BST), siellä on pyropanos joka ottaa pluskarvan pois päältä jos MRS4 niin määrää. Tosin jos airbägeistä yksikään ei ole lauennut, ei pitäisi BST:nkään mossahtaa. WDS sanoo:
Safety battery terminal (battery isolation)
To reduce the risk of fire in the event of a frontal impact, the firing circuit for battery isolation is also activated when the airbag is triggered.
In this case, a gas generator (safety battery terminal) isolates the heavy-current lead (terminal 30) from the battery to the starter motor/alternator.
Tuolta näkyy kuvia: KLIK. BST:ssä pitäisi näkyä lieviä savujälkiä jos se on lauennut. Videota BST:stä: KLIK.
Comment
-
No virta kyllä tulee pluskaapelia pitkin konetilaan asti.. Mutta siitä eteenpäin en tiedä missä on katkos..Originally posted by MNi View PostTarkistaisin vielä kaiken varalta akun pluskaapelin suojapatruunan eli Battery Safety Terminal:in (BST), siellä on pyropanos joka ottaa pluskarvan pois päältä jos MRS4 niin määrää. Tosin jos airbägeistä yksikään ei ole lauennut, ei pitäisi BST:nkään mossahtaa. WDS sanoo:
Safety battery terminal (battery isolation)
To reduce the risk of fire in the event of a frontal impact, the firing circuit for battery isolation is also activated when the airbag is triggered.
In this case, a gas generator (safety battery terminal) isolates the heavy-current lead (terminal 30) from the battery to the starter motor/alternator.
Tuolta näkyy kuvia: KLIK. BST:ssä pitäisi näkyä lieviä savujälkiä jos se on lauennut. Videota BST:stä: KLIK.
Comment

Comment