Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 318 2.0d -2003 Ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _aarttu_
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 7
    • Finland

    BMW 318 2.0d -2003 Ei starttaa

    Mikähän voisi olla vikana kun käännän avaimesta niin mitään ei juurikaan tapahdu, radio ja valot lähtevät toimimaan mutta mitään muuta ei... Olisiko minkäänlaista tietoa voiko maadoituksessa olla esim vikaa.? Jonkinlaisia ajon/käynnistyksen esto laitteita autossa on mutta eikö sen kuitenkin silloiin pitäisi startata? Edes hehkut eivät naksahda päälle..Akkuja on koitettu vaihtaa ja kaapeleita. Navat puhdistettu yms..ja ajonesto on kylläkin jälkeenpäin asennettu.. Onko vaikea/kallis "purkaa" tai ottaa ajonesto pois käytöstä?
    Last edited by _aarttu_; 03-04-2014, 16:12.
  • kani
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 699
    • Espoo

    #2
    Originally posted by _aarttu_ View Post
    Mikähän voisi olla vikana kun käännän avaimesta niin mitään ei juurikaan tapahdu, radio ja valot lähtevät toimimaan mutta mitään muuta ei... Olisiko minkäänlaista tietoa voiko maadoituksessa olla esim vikaa.? Jonkinlaisia ajon/käynnistyksen esto laitteita autossa on mutta eikö sen kuitenkin silloiin pitäisi startata? Edes hehkut eivät naksahda päälle..Akkuja on koitettu vaihtaa ja kaapeleita. Navat puhdistettu yms..ja ajonesto on kylläkin jälkeenpäin asennettu.. Onko vaikea/kallis "purkaa" tai ottaa ajonesto pois käytöstä?
    Vaikeus riippuu mikä ajonesto se on ja miten se on asennettu. Jos tiedät missä sen "aivot" on, niin sen poisto on aika helppoa. Ajoneston ohitus onnistuu usein helposti kytkemällä kaksi tai useampi johto toisiinsa riippuen moniko piirinen se on.

    Aika jännä että tuohon on viitsitty sellainen laittaa kun siinä on aika hyvä BMW:n EWS-ajonestojärjestelmä.

    Villi vinkki on myös virtalukon pohja sen jälkiasennetun ajoneston lisäksi.
    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

    Comment

    • _aarttu_
      Newbiemmer
      • Apr 2014
      • 7
      • Finland

      #3
      S

      Originally posted by kani View Post
      Vaikeus riippuu mikä ajonesto se on ja miten se on asennettu. Jos tiedät missä sen "aivot" on, niin sen poisto on aika helppoa. Ajoneston ohitus onnistuu usein helposti kytkemällä kaksi tai useampi johto toisiinsa riippuen moniko piirinen se on.

      Aika jännä että tuohon on viitsitty sellainen laittaa kun siinä on aika hyvä BMW:n EWS-ajonestojärjestelmä.

      Villi vinkki on myös virtalukon pohja sen jälkiasennetun ajoneston lisäksi.
      Uskoisin että ne "aivot" sieltä löytyy koska johdot ovat aika helposti seurattavissa, mutta mitäs sitten vaikka se löytyykin ? Johdot vain irti ja boksi pois?? Ja voiko virtalukon pohja liittyä siihen että melkein kaikki virrat kateissa vaikka pyörittää avainta hullun lailla. Onko tuossa diesel bmw:ssä olemassa "kolarikytkintä"

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Akkukin osaa joskus mennä oikkariin, ei auta lisävirta. Koita ottaa se nykyinen akku pois välistä. Tää nyt vaan yksi vaihtoehto.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • _aarttu_
          Newbiemmer
          • Apr 2014
          • 7
          • Finland

          #5
          Originally posted by TFV View Post
          Akkukin osaa joskus mennä oikkariin, ei auta lisävirta. Koita ottaa se nykyinen akku pois välistä. Tää nyt vaan yksi vaihtoehto.
          Akkua on koitettu vaihtaa..

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Virtalukon pohja finaalissa?

            Akun pluskaapelin liitoksissa hapettumaa? --> startti ei saa tarpeeksi virtaa pyörähtääkseen.

            Startti finaalissa, ei vaan enää jaksa pyörähtää?

            Comment

            • _aarttu_
              Newbiemmer
              • Apr 2014
              • 7
              • Finland

              #7
              Originally posted by MNi View Post
              Virtalukon pohja finaalissa?

              Akun pluskaapelin liitoksissa hapettumaa? --> startti ei saa tarpeeksi virtaa pyörähtääkseen.

              Startti finaalissa, ei vaan enää jaksa pyörähtää?
              mittaristoon ei syty minkäänlaista valoa eikä muutenkaan minkäänlaista ääntä kuulu konepellin alta, myös sulakkeet tarkastettu.radio ja valot ovat ainoat jotka toimii.. Virtalukon pohja on mahdollinen..

              Comment

              • kani
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 699
                • Espoo

                #8
                Tsekkasitko sulakkeet ja releet moottoritilasta kuskin puolelta mustan kannen alta tulipellin tienoilta ja hansikaslokeron takaa?

                Jälkiasennetun käynnistykseneston johdot kannattaa kyllä tsekata joka tapauksessa mihin väliin se on kytketty. Voi olla aika kahjokin viritelmä riippuen asentajasta. Ja samalla ottaa koko turhake pois kunhan ymmärtää miten se toimii. Käynnistyksenestohan toimii niin että se tulee joidenkin johtojen väliin katkaisijaksi ja niitä on yksi tai useampi-piirisiä eli hienommat katkoo useampaa johtoa.
                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                Comment

                • _aarttu_
                  Newbiemmer
                  • Apr 2014
                  • 7
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by kani View Post
                  Tsekkasitko sulakkeet ja releet moottoritilasta kuskin puolelta mustan kannen alta tulipellin tienoilta ja hansikaslokeron takaa?

                  Jälkiasennetun käynnistykseneston johdot kannattaa kyllä tsekata joka tapauksessa mihin väliin se on kytketty. Voi olla aika kahjokin viritelmä riippuen asentajasta. Ja samalla ottaa koko turhake pois kunhan ymmärtää miten se toimii. Käynnistyksenestohan toimii niin että se tulee joidenkin johtojen väliin katkaisijaksi ja niitä on yksi tai useampi-piirisiä eli hienommat katkoo useampaa johtoa.
                  Hanskalokeron takaa en vielä oo kattonu mutta kaikki muut oon kyllä kattonut.. Se kerran pyöritti jo mutta sen jälkeen loppui kun seinään.. Ei edes virtoja enään :s

                  Comment

                  • kani
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 699
                    • Espoo

                    #10
                    Jaa se taas kuitenkin pyörähti tuliko sillon mittaristoonkin eloa? Lisää ääniä virtalukon pohjalle jos akku on kunnossa ja sen kengät.

                    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                    Comment

                    • _aarttu_
                      Newbiemmer
                      • Apr 2014
                      • 7
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by kani View Post
                      Jaa se taas kuitenkin pyörähti tuliko sillon mittaristoonkin eloa? Lisää ääniä virtalukon pohjalle jos akku on kunnossa ja sen kengät.

                      http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...13?ajoneuvo=58
                      No nyt kun autocomin laitteella vikakoodit katsottiin niin se kertoi että :avoin piiri---akku (keskirunko). Eli todennäköisesti johtopoikki/sulake/rele paskana.. Ja täsmentääkseni auto on kolaroitu perästä!! Pientä peltivauriota mutta silti.. Voi vaikuttaa

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        #12
                        Tarkistaisin vielä kaiken varalta akun pluskaapelin suojapatruunan eli Battery Safety Terminal:in (BST), siellä on pyropanos joka ottaa pluskarvan pois päältä jos MRS4 niin määrää. Tosin jos airbägeistä yksikään ei ole lauennut, ei pitäisi BST:nkään mossahtaa. WDS sanoo:

                        Safety battery terminal (battery isolation)
                        To reduce the risk of fire in the event of a frontal impact, the firing circuit for battery isolation is also activated when the airbag is triggered.
                        In this case, a gas generator (safety battery terminal) isolates the heavy-current lead (terminal 30) from the battery to the starter motor/alternator.

                        Tuolta näkyy kuvia: KLIK. BST:ssä pitäisi näkyä lieviä savujälkiä jos se on lauennut. Videota BST:stä: KLIK.

                        Comment

                        • _aarttu_
                          Newbiemmer
                          • Apr 2014
                          • 7
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by MNi View Post
                          Tarkistaisin vielä kaiken varalta akun pluskaapelin suojapatruunan eli Battery Safety Terminal:in (BST), siellä on pyropanos joka ottaa pluskarvan pois päältä jos MRS4 niin määrää. Tosin jos airbägeistä yksikään ei ole lauennut, ei pitäisi BST:nkään mossahtaa. WDS sanoo:

                          Safety battery terminal (battery isolation)
                          To reduce the risk of fire in the event of a frontal impact, the firing circuit for battery isolation is also activated when the airbag is triggered.
                          In this case, a gas generator (safety battery terminal) isolates the heavy-current lead (terminal 30) from the battery to the starter motor/alternator.

                          Tuolta näkyy kuvia: KLIK. BST:ssä pitäisi näkyä lieviä savujälkiä jos se on lauennut. Videota BST:stä: KLIK.
                          No virta kyllä tulee pluskaapelia pitkin konetilaan asti.. Mutta siitä eteenpäin en tiedä missä on katkos..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎