Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d tehottomuus + öljyt pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WLE
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 7
    • Ee-pohjanmaa

    E46 330d tehottomuus + öljyt pihalle

    Elikkäs 330d hävis voimat uupuu yläkierroksilla. Aloin sitten vikaa selvittelemään ja imusarjan irrotettuani huomasin että öljyt tuli pihalle, ilmeisesti kaikki koska melko ison lätäkön teki tallin lattialle.

    Onko moottori siis ihan susi vai onko mahdollista että jotain kriittistä olis irronnu vahingossa? mitä?
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9080
    • Oulu

    #2
    Öljytikun putki irtosi öljypohjasta?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • WLE
      Newbiemmer
      • Mar 2014
      • 7
      • Ee-pohjanmaa

      #3
      Mitenhän tuo tehottomuus sitten, vikakoodin se anto ahtopaineen säätimelle, mutta se tappi kuitenki liikku siellä. Eli onkohan vika jossain alipaine letkuissa vai justii tuossa säätimessä?

      Sammuukos tuo auto (-01) alipaineella? Sillä sammuttaessa välillä ehdin laittaa virrat pois ja avaimen taskuun ennenkä auto rykii itsensä sammuksiin?? :think

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9080
        • Oulu

        #4
        Originally posted by WLE View Post
        Sillä sammuttaessa välillä ehdin laittaa virrat pois ja avaimen taskuun ennenkä auto rykii itsensä sammuksiin?? :think
        Lienee turbo finaalissa ja moottori käy jo osittain omilla öljyillään. Irrota imuputki MAF:lta turbolle ja testaa turbon akselin välykset.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • WLE
          Newbiemmer
          • Mar 2014
          • 7
          • Ee-pohjanmaa

          #5
          turbossa ei välystä :think

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9080
            • Oulu

            #6
            Kurkkaa vielä varoiksi, minkä verran välijäähyssä on öljyä. Pieni liru on normaalia.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • WLE
              Newbiemmer
              • Mar 2014
              • 7
              • Ee-pohjanmaa

              #7
              Nyt taas on löytäny hitusen motivaatiota bemarin ihmettelyyn, eli välijäähytin irrotettu ja öljyä siellä ei ollut tippaakaan.

              murtuneita alipaineletkuja on vaiheltu ja sitte aloin stressaamaan että eihän yks niistä imusarjan kumi/prikka holkkijutuista oo tippunu nyt sinne imukanavaan ku ei taho löytyä.. pitää koittaa tökkiä sinne jollain magneetilla ja toivoa että löytyis.

              Sitte semmonen kysymys että tuleekö öljytikunputken ja lohkon välii joku tiiviste? mitään tiivistettä siinä ei ollu eikä löytyny mistään lähettyviltä että ois puonnu.

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Originally posted by WLE View Post

                Sitte semmonen kysymys että tuleekö öljytikunputken ja lohkon välii joku tiiviste? mitään tiivistettä siinä ei ollu eikä löytyny mistään lähettyviltä että ois puonnu.
                Niinku clavu tuosa jo sanoi niin imusarjan irrotuksessa oot vetäny tikun Juurineen pois ja siksi öljyt lattialla. Orengas siellä tikun reijässä kuuluu olla.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • WLE
                  Newbiemmer
                  • Mar 2014
                  • 7
                  • Ee-pohjanmaa

                  #9
                  Tähän taas vähän päivitystä, autoon tosiaan vaihoin noita alipaineletkuja ja moottorin kannatinkumihässäkän. Edelleenkin laiska, kulki lievään alamäkeen juuri ja juuri 150kmh ja sen jälkeen puutu täysin, noh taas päätä kynsittyäni päätin putsata maffin ja vähän noita liittimä tarkastella.

                  tämän toimenpiteen jälkeen autolla pääsee jo aavistuksen lujempaa mutta ei todellakaan samaan malliin kun ennen. konepellin alla kuuluu pientä sirinää ja pienillä kierroksilla on kyllä ruutia mutta yli 3000 rpm ei tapahdu edelleenkään yhtään mitään. vikakoodeja löyty muutama (42 ) joista moottorin omia oli 10, no ne nollattiin eikä parin testilenkin jälkeen mitään koodeja tullut takasin.

                  Vaihteiston koodeja oli 4, 1 tais olla joku ohjauslaite virhe ja muut jotain can väylä juttuja (?).

                  mitä tälle nyt tietää vielä tehdä??

                  Ja toiseks rattia kääntäessä on alkanut kuulua vastaava ääni kun ryystäis viimesiä nesteistä jostain, semmosta outoa korinaa. ohjaustehostimessa on öljyä, sitä se ei ryystä. mikä tämmösen äänen vois aiheuttaa? ääni kantautuu suoraan kuskin edestä päin.

                  Comment

                  • SeksiSeppo
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2014
                    • 69
                    • Suomi

                    #10
                    Nykäse maffin piuha irti ja käy kokeilee. Luulisin auttavan. Ei anna toi vikakoodia kovinkaan helpolla vaikka alkaa olemaan lopussa.

                    Comment

                    • WLE
                      Newbiemmer
                      • Mar 2014
                      • 7
                      • Ee-pohjanmaa

                      #11
                      Ja lisää vikoja, alkaa usko loppumaan. Auto seissyt viikonlopun ja oli pudottanut (moottorista?) Öljyä ison lätäkön maahan, ennen tätä seisomista ei tiputtanut piskoamaan. Ja ohjaustehostimen öljypöntössä oli vettä (????) Ja öljy semmosta paskaveden ruskeaa. Torstaina lisäsin arf öljyä sinne pönttöön kun oli aavistuksen vajaa, ja edellinenkin öljy oli silloin vielä punaista. Tuota maffin irroitusta pitää vielä koittaa kunhan saa vuodot loppumaan.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎