Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 330cia E46 Kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupe_84
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 242
    • Joensuu

    bmw 330cia E46 Kulutus

    Mites muilla 330 bensojen kulutukset? Minulla kesärenkailla 255/18/35 takana edessä 225/40/18 Tällä setillä seka-ajoa suurin osa kaupunkia 10,5l 100km

    Tuntuu että maantielläkin menee helposti 8,5L noin satasen vauhdissa.
    Vaikuttaako kulutukseen tuo takavaimentimen läppä ohjaus kun se on minulla auki koko ajan kun se on paskaksi mennyt.

    Automaatti vaihteisto toimii niin kuin pitääkin.
  • Weuli
    BTCF Member
    • Feb 2008
    • 1169
    • Turku

    #2
    Originally posted by jupe_84 View Post
    Mites muilla 330 bensojen kulutukset? Minulla kesärenkailla 255/18/35 takana edessä 225/40/18 Tällä setillä seka-ajoa suurin osa kaupunkia 10,5l 100km

    Tuntuu että maantielläkin menee helposti 8,5L noin satasen vauhdissa.
    Vaikuttaako kulutukseen tuo takavaimentimen läppä ohjaus kun se on minulla auki koko ajan kun se on paskaksi mennyt.

    Automaatti vaihteisto toimii niin kuin pitääkin.
    Ihan normaalilukemia ovat, varsinkin automaatille. Jos polttoaineen säästö tuntui niin tärkeältä niin pitäiskö hankkia pikkukoneinen auto? Ajelin pari vuotta 330Cillä ja enempi mulla meni kaupungissa. Hieno moottori kuitenkin kyseessä joten nautit vaan ajosta. Bensaa myydään toistaiseksi ilman rajoituksia.
    F10 530da xDrive -14
    ----------------
    E92 330d -09
    E93 325i -08
    E92 330d -08
    E61 535d -06
    E91 320d -08
    E46 330Ci -01
    E61 525d -06
    E90 320i -05
    E46 325i -01
    E46 318i -99
    E36 316i -91

    Comment

    • jupe_84
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 242
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by Weuli View Post
      Ihan normaalilukemia ovat, varsinkin automaatille. Jos polttoaineen säästö tuntui niin tärkeältä niin pitäiskö hankkia pikkukoneinen auto? Ajelin pari vuotta 330Cillä ja enempi mulla meni kaupungissa. Hieno moottori kuitenkin kyseessä joten nautit vaan ajosta. Bensaa myydään toistaiseksi ilman rajoituksia.
      Ei minua se kulutus haittaa vittujakaan lähinnä oli kyse että onko tuo normaalia settiä
      Mukava moottori tuo on itse tykkään vaikka on NS:ruuhkalaatikolla oleva mutta tuo vaihteisto toimii nätisti. Pitää tutkia vielä tuota vaimentimen läppää sain sen liikkumaan tosi herkästi mutta kiinni se ei mene vieläkään kun auton käynnistää.
      Ärsyttävä kumina irtoo tietyissä nopeuksissa.

      Niin ja bensaa saa noin 70centtiä litra

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6929
        • N/A

        #4
        Meillä avo meni n. 8 litraan ajotieskan mukaan kun ajoi satasta. 330cia justiinsa. Oli tosin vanos huollettu ja disa kunnossa eikä imuvuotoja, ja koneen käynti todella nätti.
        Sitten jos ajoi kaupungissa rinkiä nousi kulutus hyvin nopeasti 13 litraan.

        Comment

        • nevari
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 256
          • jyväskylä

          #5
          Sen verran kommentoin että jossei disan remontista tietoa niin remontoi enneku se menee paskaks ja osat venttiilin väliin.. voihan siinä olla imuvuotoakin mutta suht järkevä kulutus kyllä vielä.

          Comment

          • konda
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 36
            • Mikkeli

            #6
            Itellä menee se 12-13l kaupungissa manuaalilla...
            Pitäs varmaa itsekkin tarkastella nuo mahdolliset imuvuotojen paikat.

            Comment

            • kani
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 699
              • Espoo

              #7
              Lisää listaan myös disa venttiilin korjaussarjan asentaminen (german auto solutions) ja vanos tiivisteet ja huohotinjärjestelmä letkuineen jos niitä ei ole vaihdettu.

              Toi disa venttiili on jäätävä mahdollisuus saada läpän akseli lentämään sylinteriin tai venttiilin väliin. Ja ole yllättyneempi jos löydät E46:n konehuoneesta tiivisteen tai kumiosan mikä ei ole huonokuntoinen, kovettunut tai rikki.
              Last edited by kani; 16-04-2014, 10:34.
              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

              Comment

              • jupe_84
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 242
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by kani View Post
                Lisää listaan myös disa venttiilin korjaussarjan asentaminen (german auto solutions) ja vanos tiivisteet ja huohotinjärjestelmä letkuineen jos niitä ei ole vaihdettu.

                Toi disa venttiili on jäätävä mahdollisuus saada läpän akseli lentämään sylinteriin tai venttiilin väliin.
                Mutta eikö tuo disa venttiili rupa antamaan ääntä kun se alkaa olla entinen? Kone käy todella siististi eikä rutinoita kuulu. Pitää huvikseen kattoa ne imusarjan takana olevat kumi tutit onko paskana.

                Comment

                • kani
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 699
                  • Espoo

                  #9
                  Eiköhän tämäkin olisi vältetty jos sen olisi vain osannut välttää???





                  Itse halusin tarkastaa tämän talven aikana omasta autosta tuon öljypumpun mutterin, koska ei olisi ollut kivaa jos olisin vaikka puolisolle lainannut autoani ja moottoritiellä olisi sitten käynyt näin:


                  Omassa tuo mutteri oli tiukalla ja disa venttiilin läppä uudenveroisessa kunnossa mutta en silti halua ottaa riskiä moottorini kanssa. Jokainen tekee tietysti mitä haluaa..

                  Muita saksalaisen insinöörityön taidonnäytteitä:
                  Last edited by kani; 17-04-2014, 19:12.
                  E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎