Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto käyttää kaasua itsestään, 330d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jenniferia
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 6
    • Kalajoki

    Auto käyttää kaasua itsestään, 330d

    Mikähän mahtaa olla vikana. Kyseessä on E46 vuosimallia 2000, kolmen litran diisseli koneella (m57d30). Autolla on liikaa meno haluja, elikkä lyö kaasun itestään pohjaan vaikkei itse painaisi kaasua ollenkaan ja tekee tätä ihan jatkuvasti. Ainut keino saada vika poistumaan on sammuttaa auto, mutta taas kun uudestaan lähtee liikkeelle niin vika toistuu. Ajaminen autolla on siis lähes mahdotonta.

    Aiemmin ollut absi vikaa, mutta tämä vika on korjattu hiljattain ja mittaristossa ei pala enää mitään vika valojakaan ja tämä kaasuttelu vika oli jo silloin kun absi vikakin oli.

    Neuvoja kiitos?
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Ensimmäisenä tulis mieleen kaasupolkimen asentotunnistin vaan vikakoodien tutkailulla pääsee alkuun.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • Jenniferia
      Newbiemmer
      • Aug 2013
      • 6
      • Kalajoki

      #3
      Voihan sekin olla, pitää tutkia.

      Unohtui mainita, että tämä abs vika oli sellainen, että vika piti ajaa päälle kun lähti liikkeelle tai sitten se meni jonkin ajan kuluttua itsestään päälle. Eli aluksi absit toimi kun lähti ajelemaan, mutta kovempaa kiihdyttäessä meni vika tilaan ja lakkasi toimimasta tai sitten kun oli hetken ajellut nätisti niin lakkasi toimimasta. Ja tämä itsestään kaasuttelu lakkasi heti kun abs vika meni päälle.

      Mutta tosiaan kun absit on nyt korjattu niin auto kaasuttelee itsestään kokoajan.

      Outoa :think

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Tekeekö se sitä ihan paikallaanki vai jossain tietyisä nopeuksissa?
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • turomu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 310
          • Kuusamo

          #5
          turbo väljä -> käy öljyllä eli yrittää rynnätä
          X3 30d M-sport
          exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

          Comment

          • Jenniferia
            Newbiemmer
            • Aug 2013
            • 6
            • Kalajoki

            #6
            Ei paikallaan ollesa kaasuttele, mutta liikkeellä ollesa ei oo mitään väliä mitä vauhtia ajaa niin kaasuttelee itestään

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              #7
              Pähkäillään ny vielä ennen turbon leimaamista paskaksi. Eise ny ihan tolkuttoman kauaa kestäis tuommosta ja eihän se avaimesta ees sammu jos löhtee öljyllä käymään. Se kaasuläpän potentiometrin ja polkimen välillä se ongelma on. Joku osaava harrastaja läppärin kans tutkimaan. Mistä päin oot?
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • Jenniferia
                Newbiemmer
                • Aug 2013
                • 6
                • Kalajoki

                #8
                Kalajoella auto seisoo pihasa. Ei oo vielä tuttava piiristä löytyny sellasta henkilöä, joka osais vian ratkaista.. Kai se pitäis johon nokkaan laittaa ja kattoa saisko siitä jotain tietoa revittyä irti.

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #9
                  Originally posted by Jenniferia View Post
                  Kalajoella auto seisoo pihasa. Ei oo vielä tuttava piiristä löytyny sellasta henkilöä, joka osais vian ratkaista.. Kai se pitäis johon nokkaan laittaa ja kattoa saisko siitä jotain tietoa revittyä irti.
                  Eihän tuo ny mahottoman kaukana tiete ois.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • pouri
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 370
                    • 06 area

                    #10
                    Kysyppä käyttäjältä Jarhead, pitäisi asua samalla kirkolla.
                    Diesel, fuel of satin man

                    Comment

                    • teemu.k
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 493
                      • raahe

                      #11
                      Terve. Itsellä samoja kokemuksia E39 530d bemarissa. Vaihdoin väljän takapyörän laakerin oikealle puolelle ja ongelmat alkoivat. Paikoillaan toimi ihan normaalisti, mutta ajossa saattoi yhtäkkiä nykiä ja kiihdyttää hulluna itsekseen, vaikka kaasua ei painellut. Luistoneston otti pois päältä, niin ongelmat hävisivät. Vaihdoin takapyörän laakerin alkuperäiseen ja ongelmat olivat historiaa. Tarvikelaakeri pukkasi rasvat ulos heti alkumetreillä ja sotki abs anturin tietoja.

                      Oletko tarkistanut abs antureiden pinnat, ettei ole laakeri pukannut rasvoja pihalle tai ole mitään likaa?
                      Last edited by teemu.k; 19-04-2014, 11:01.

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        #12


                        Eikai abs anturi ole millään tavalla tekemisissä tämän kanssa..

                        Jarru ja luistonesto- ongelmiin kyllä, mutta ei auto itsestään kaasuttele abs-anturin antamien tietojen perusteella..
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • N.u.t
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 202
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by väiski525 View Post


                          Eikai abs anturi ole millään tavalla tekemisissä tämän kanssa..

                          Jarru ja luistonesto- ongelmiin kyllä, mutta ei auto itsestään kaasuttele abs-anturin antamien tietojen perusteella..
                          En olisi niinkään varma. Luistonesto säätelee moottorin tehoa tarvittaessa, tosin vähentämällä. Tai niin sen ainakin pitäisi toimia.

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #14
                            Jos on pelkkä luistonesto eli ASC+T, se tarkkailee vain takarenkaiden pyörimisnopeuksien erotusta. Mikäli ajat vakionopeudensäätimellä ja osut sopivasti vedellä täyttyneisiin ajouriin, voi vakkari vetäistä kierroksia aika hätäisesti. Sopivasti jäätyneellä tiellä voi käydä sama juttu. Pari kertaa ex-E46:lla ollut liki jännäkakka housussa. Tilanteen tajuttua on vakkari lähtenut herkästi pois päältä em. kelioloissa.

                            Mikäli on DSC, tämä ei päde. Viime aikojen kelikään tuskin soveltuu ylläkuvattuihin tilanteisiin. Arpoisin myös kaasun asentoanturin tai ABS-anturivikaa.

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Ajonvakautus voi kyllä kiihdytellä jossain määrin, jos luulee että moottorijarrusta on menossa pyörä lukkoon. Ei kyllä ehkä ihan noin paljoa.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎