Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d 2001 Ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marotsi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 113
    • Karijoki

    #16
    Juu ei se vika sitte ollukkaa sielä prkl ja puuh.

    Viikonloppu ajeltiin onnellisena siirtopumpun vaihdon jälkeen ja auto pelaa moitteettomasti mutta nyt illalla vartti tankki polttoainetta jäljellä ja yski vain startatessa, mutta lykkäämällä käyntiin.

    On kyllä niin erikoinen vika kun vain voi olla...lykkäämisen jälkeen pääsin hyvin 10km matkan tankkaamaan auto toimi normaalisti sekä tankkiin meni 51litraa tavaraa. Tankattuna käyntiin normaalisti ja aamulla varmaan taas kun tankki on täynnä.

    Tähän mennessä nyt uusittu se tankin siirtopumppu ja suuttimien paluu letkut pumpulle asti koska olivat jo aikansa eläneet.
    Ja seuraavaksi tarttis miettiä jotain uutta varmaan lähtiä jotenkin vain noita polttoaine linjoja varmaan käymään läpi ja kuinkas tuola tankissa siirtyy polttoaine puolelta toiselle kun sehän on sellainen satulan mallinen niin tuntuis että vetää vaan sen toisen puolen tyhjäksi ja sit alkaa vinoileen :think
    Käki connection

    E34 525 TDS Touring, tuleva lintta
    E34 525 TDS Touring, talvipirssi
    E30 320 Touring, ??????

    Emännällä E46 318d lintta

    Comment

    • petete
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 33
      • Hyvinkää

      #17
      Vähän lainaisin otsikkoa tässä. Eli ongelmana 320d -04 110kw. Ei lähde käyntiin. Auto toimi moitteettomasti ja kunnes ei yhtäkkiä käynnistynytkään enään. Startti pyörii upeasti, mutta enään ei kuulu hurinaa mistään kun kääntää virrat päälle. Ei lupaile, ei mitään. Voisikohan olla polttoainepumpun releessä ongelmaa ja näkyyköhän tämä vika autocomilla?

      Comment

      • JoonasT
        Bimmer Rookie
        • Oct 2011
        • 34
        • Espoo

        #18
        Threadin pääonkhelmaan: Kuullostaisi siltä että PA-järjestelmään pääsee jostain ilmaa? Korkeapainepumppua vanhemmassa koneessa ei ole koska VP-pumppu tuottaa itse ruiskutuspaineen.

        Threadin lainaajalle: Common-rail kone lakkaa käynnistymästä jos seuraavissa antureisa on vika:

        - Kiskon paineanturi
        - Kiskon paineensäätöanturi
        - korkeapainepumpun paineensäätöventtiili

        Vika saattaa toki löytyä myös muualta. Nuo anturit kyllä tuottavat vikakoodin, mutta eivät kaikissa tapauksissa. Moottori ei käynnisty jos kiskossa ei ole käynnistyshetkellä paine tietyn vaihteluvälin sisällä. Joko paineanturi ei tiedä oikeaa painetta tai paineensäätöanturi ei osaa enää säätää painetta oikeaksi.

        Kiskon paineanturi nro. 3 ja paineensäätöanturi nro. 2


        Korkeapainepumpun paineensäätöventtiili nro. 2


        Lue koodit ja kattele noita.
        - Bittien kääntöä/tehonlisäykset EDC15 ja EDC16 dieseleihin (M47- ja M57 moottorit)
        - INPA/DIS/ Vikakoodien luku PK-seudulla
        - NCS Expert koodaukset (valot, lukot, retrofitit, piilotoiminnot)
        - SSS Progman koodaukset (moduulien istuttaminen)

        Comment

        • koivipa2
          Newbiemmer
          • Feb 2015
          • 9
          • Pirkanmaa

          #19
          Löytyikö tähän ongelmaan koskaan ratkaisua?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎