Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xi tärinä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tapzu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 133
    • Porvoo

    330xi tärinä?

    Elikkä kysseessä tommonen 2003 vuoden 330xi, tärisee kiihdytettäessä. Varsinkin suuremmilla nopeuksilla kun ajaa jonkun aikaa. Oikea etuvetoakselin sisempi murros oli väljä ja olin jo varma että vika on siinä. Tänään sen vaihdoin (tarvikkeeseen sb-autoteileltä) ja nyt täristää pienemmilläkin vaihteilla. Auto on manuaali niin ei turbiinivika ole. Ideoita?kokemuksia?
    E46 325i M-sport touring ´02, Kawasaki Z750
    Ex:E90 LCI 325D M-sport´09, E39 530D´99, E30 327´88, E46 320D M-sport touring´01, E46 330xi M-sport touring´03, E36 318is coupe´92
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17508
    • Turku

    #2
    Nämä nelikon tärinät ovat vaikeita tarkentaa. Tarkistaisin tässä järjestyksessä:
    1) Renkaiden tasapainotus
    2) Nelipyöräsäätö
    3) Etuvetareiden välykset
    4) Tukivarret
    5) Kardaani
    6) Jakolaatikon kumit
    jne...
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Tapzu
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 133
      • Porvoo

      #3
      Originally posted by Laku View Post
      Nämä nelikon tärinät ovat vaikeita tarkentaa. Tarkistaisin tässä järjestyksessä:
      1) Renkaiden tasapainotus
      2) Nelipyöräsäätö
      3) Etuvetareiden välykset
      4) Tukivarret
      5) Kardaani
      6) Jakolaatikon kumit
      jne...

      Renkaat voisin vielä tasapainottaa, ei kyllä ollu vaikutusta kun vaihto talvipyöristä kesäpyöriin.Etuvetarit pitäs olla ok. Oikean tänään vaihdoin ja vasen tuntuu hyvältä. Pitää väljiä koittaa vielä kanssa ettiä. Kardaania olen tarkastellut, tukilaakeri ok, ristikossa ei tunnu välystä, rätti ok. Jakolaatikon kumit pitää tarkastaa. Kiitoksia nopeista neuvoista!
      E46 325i M-sport touring ´02, Kawasaki Z750
      Ex:E90 LCI 325D M-sport´09, E39 530D´99, E30 327´88, E46 320D M-sport touring´01, E46 330xi M-sport touring´03, E36 318is coupe´92

      Comment

      • Tapzu
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 133
        • Porvoo

        #4
        No nyt on edistytty sen verran että vika paikallistettu, Asentaessa vetoakseli ei ollut napsahtanut paikalleen kunnolla? Nyt kun otti vetoakselin sisäpäästä kiinni se liikkui vapaasti ulos päin. Kun irroitin vetoakselin sitä vaihtaessani viikko sitten , lukitussokka jäi etuperään ja vetoakseli napsahti kiinni laitettaessa paikoilleen ja tuntui tiukalta. Miten vetoakseli voi päästä lukituksestaan? Jos sama toistuu saanko sokkaa pois etuperästä muuten kuin irroittamalla koko etuperän? Onko normaalia että sokka jää etuperään eikä tule vetoakselin mukana pois?
        E46 325i M-sport touring ´02, Kawasaki Z750
        Ex:E90 LCI 325D M-sport´09, E39 530D´99, E30 327´88, E46 320D M-sport touring´01, E46 330xi M-sport touring´03, E36 318is coupe´92

        Comment

        • Tapzu
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 133
          • Porvoo

          #5
          Juu taas on vetari irti. Millä porukka on sen sinne takonu että menee lukitukseen? Sokka ei kerran tullut vetarin mukana pois niin oletettavasti on paikallaan. Joutuuko sen oikeasti ihan voimalla sinne lyömään?
          E46 325i M-sport touring ´02, Kawasaki Z750
          Ex:E90 LCI 325D M-sport´09, E39 530D´99, E30 327´88, E46 320D M-sport touring´01, E46 330xi M-sport touring´03, E36 318is coupe´92

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎