Elikkä toi m54b22 koneella oleva kerää paineita paisuntasäiliöön. Tossa viikko sit ylävesiletku vuoti ja sitä vikaa etittiin, tuli vaihdettua paisari, schmiedmann vahvistettu vesipumppu ja toi letku tiivistettyä. Nyt semmosia ongelmia että paisarin korkin kun avaa niin tulee nesteitä pihalle ja aina kun korkin avaa näyttäis että olis paisuntasäiliö ihan täynnä ? Vesiletkut kylmälläkin koneella kovia, eli painetta siellä on. Mitään muita oireita ei ole mitkä viittais kansipahvin palamiseen.. Apuja kaivattais.
Paineita jäähdytysjärjestelmässä
Collapse
X
-
Paisarin korkki päästää ylipaineen pihalle, korkissa lukee 140 tai 200 riippuen onko 1,4 vai 2 bar korkki. Sitte siinä on toinen venttiili joka sallii alipaineen tasaantua kun kattila kylmenee.
Osta uus, maksanee BMW:llä luokkaa 20-30 euroa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Mulla on 2 noita 2bar korkkeja, toinen uus kiinni nyt ja 1 tommonen 1,4bar korkki.Originally posted by petrolhead View PostPaisarin korkki päästää ylipaineen pihalle, korkissa lukee 140 tai 200 riippuen onko 1,4 vai 2 bar korkki. Sitte siinä on toinen venttiili joka sallii alipaineen tasaantua kun kattila kylmenee.
Osta uus, maksanee BMW:llä luokkaa 20-30 euroa.
Comment
-
-
-
Joo mutta sillon ei varmasti kuulu tulla yli jos auto seissyt yön ja aamulla käyt korkin avaamassaOriginally posted by Risto113 View PostPaineistettu järjestelmä kyseessä, eli kyllä sinne tulee paineta heti kun vähänkin lämpiää.
2 bar jos on, niin kyllähän se tupsauttaa.
Comment
-
No ei, saattaa vähän sihahtaa enintään.Originally posted by Vadelma View PostJoo mutta sillon ei varmasti kuulu tulla yli jos auto seissyt yön ja aamulla käyt korkin avaamassa
Paljonko sieltä sitten tulee yli yön jälkeen, ja mihin pinta paisarissa jää?
Meinaan vaan, että tuossa tilanteessa jos paisari jää lähellekään normaali tasoon, niin antaisin itse olla ja ajelisin seuraten tilannetta...
Comment
Comment