Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Ovet ruostuu ala reunoista.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shirE
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 6
    • suomi

    E46 Ovet ruostuu ala reunoista.

    Morjesta.
    Meikällä on tollanen E46 vm.04 ovet alkaneet ruostumaan ala reunoista sisä puolelta. Onko jollai kokemuksia? Paljo maksaa käyttää maalaamossa?
  • pomo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2013
    • 429
    • Oulu

    #2
    Voip olla kallista, eikös nuo lähde yleensä siitä sauman taivutuksesta eli ruosteen pois saanti ja uudestaan ruostumisen estäminen on hankalaa... Ovien vaihto?
    --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

    E46 320 Cab

    Comment

    • Orvix
      BTCF Member
      • Sep 2008
      • 140
      • Akaa

      #3
      Onkohan niin, että 2004 vuosimallissa olisi jo 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu, jonka puitteissa noita ilmeisesti korjaillaan? Käy näyttämässä saumoja liikkeessä ja korjauta takuun piikkiin.

      Mulla on 2003 vuotinen e46 ja siinä on 3 ovea täydessä kukinnassa. Takuusta ei ole apua kun on vain 6 vuotta.
      Last edited by Orvix; 13-05-2014, 22:16.
      E91 325d -10 M-Sport

      Comment

      • pouri
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 370
        • 06 area

        #4
        Kyllä se taitaa olla vaikea noita fiksata ainakaan hyvin jos ei ovia avaa tähän malliin http://juubi.hlan.net/index.php?page...uring/repair11
        Diesel, fuel of satin man

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3142
          • Tampere

          #5
          2004 alkaen on 12 v puhkiruostumattomuustakuu. Tapauskohtaista miten korvataan. Huomaa että jos päättävät vaihtaa uuden oven/ovet, niin vanhoista ovista vaihdetaan kaikki vanhat osat uuteen runkoon.

          Tässä kohtaa fiksu omistaja hankkii omalla kustannuksellaan kuluvimmat osat kuten sisäkahvan-lukon välisen vaijerin, ehkä ovipahvien kiinnikkeitä jne valmiiksi korjausta varten. Itse laittaisin myös ikkunan nostomekanismin samaan syssyyn uusiksi, erityisesti kuskin oveen jossa sitä eniten käytetään. Jos ovitiiviste on kovin huonossa kunnossa, kannattaa sekin ottaa uutena kun saa asennuksen kerran ilmaiseksi, jne.

          Comment

          • shirE
            Newbiemmer
            • Oct 2011
            • 6
            • suomi

            #6
            Kävin näyttämässä laakkosella mutta sano ku auto on rekisteröity 29.11.03 niin ei oo ku 6v takuu kk kiinni ni ois 12v. Vaikka auton vm on 04.

            Comment

            • rikuh1
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 503
              • Hämeenlinna

              #7
              Originally posted by MNi View Post
              2004 alkaen on 12 v puhkiruostumattomuustakuu. Tapauskohtaista miten korvataan. Huomaa että jos päättävät vaihtaa uuden oven/ovet, niin vanhoista ovista vaihdetaan kaikki vanhat osat uuteen runkoon.

              Tässä kohtaa fiksu omistaja hankkii omalla kustannuksellaan kuluvimmat osat kuten sisäkahvan-lukon välisen vaijerin, ehkä ovipahvien kiinnikkeitä jne valmiiksi korjausta varten. Itse laittaisin myös ikkunan nostomekanismin samaan syssyyn uusiksi, erityisesti kuskin oveen jossa sitä eniten käytetään. Jos ovitiiviste on kovin huonossa kunnossa, kannattaa sekin ottaa uutena kun saa asennuksen kerran ilmaiseksi, jne.
              Niin, tapauskohtaista varmasti mutta ainakin omassa tapauksessa kun vaihdettiin koritakuuseen konepelti sekä molemmat etuovet, niin eivät ne sentään vanhoja kiinnikkeitä sinne laittaneet, myös oveen liimattavat tiivisteet vaihdettiin uusiin. Pääosin toki kaikki tulee vanhasta, mutta kyllä sinne myös uusia nippeleitä laitetaan tehtaan piikkiin.
              E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
              Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
              RikunAutofix.fi

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3052

                #8
                Kyllä paras lääke ruosteen poissa pysymiseen on se, että pesee ne oven sisäkantitkin joskus. Varsinkaan konepesussa ne ei peseydy koskaan.

                Itse pesen automme käsin ja vähintäin joka toinen kerta myös ovien sisäpuolet, konepellin sisäreunat, takaluukun sisäreunat ja lokasuojien sisäkaarista paskat pois. Eipä ole ollut ongelmia ruostuvien luukkujen kanssa tai kaarien kanssa.
                vaimon E46 on 2004 ja 200tkm ajettu, eikä ole vielä ruostepilkkuja siinäkään.
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by poke View Post
                  Kyllä paras lääke ruosteen poissa pysymiseen on se, että pesee ne oven sisäkantitkin joskus. Varsinkaan konepesussa ne ei peseydy koskaan.

                  Itse pesen automme käsin ja vähintäin joka toinen kerta myös ovien sisäpuolet, konepellin sisäreunat, takaluukun sisäreunat ja lokasuojien sisäkaarista paskat pois. Eipä ole ollut ongelmia ruostuvien luukkujen kanssa tai kaarien kanssa.
                  vaimon E46 on 2004 ja 200tkm ajettu, eikä ole vielä ruostepilkkuja siinäkään.
                  Tällä ei ole mitään vaikutusta ko.ilmiöön koska se on oven saumarakenteessa sisäsyntyistä.
                  Eli ko.ongelma ei synny saumaan mistään ulkoapäin tulevasta, vaan kyse on luukkujen purestesauman sisällä muhivista paskaisista prosessiliemistä.
                  Kaikissa e46/e39:ssä tätä ongelmaa vain ei ole ja mikään ulkopuolinen tekijä ei hidasta eikä nopeuta prosessia/ongelmaa jos se on oven valmistusprosessissa jo kehittynyt.

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3052

                    #10
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Tällä ei ole mitään vaikutusta ko.ilmiöön koska se on oven saumarakenteessa sisäsyntyistä.
                    Eli ko.ongelma ei synny saumaan mistään ulkoapäin tulevasta, vaan kyse on luukkujen purestesauman sisällä muhivista paskaisista prosessiliemistä.
                    Kaikissa e46/e39:ssä tätä ongelmaa vain ei ole ja mikään ulkopuolinen tekijä ei hidasta eikä nopeuta prosessia/ongelmaa jos se on oven valmistusprosessissa jo kehittynyt.
                    Meillä on sitten vaan sattunut helvetin hyvä tuuri noitten kanssa kun ei ole kuprunnut yhdestäkään.
                    Kulkineet/projektit:

                    640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • |jaakko|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 1542
                      • Keski-Suomi

                      #11
                      Originally posted by poke View Post
                      Meillä on sitten vaan sattunut helvetin hyvä tuuri noitten kanssa kun ei ole kuprunnut yhdestäkään.
                      Ei itelläkään '01 +300tkm ajetussa ollut mitään ennenkun jouduin Jaloselta tilaamaan apparin puolelle oven, siinä meni "ruosteeton yksilö"

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by poke View Post
                        Meillä on sitten vaan sattunut helvetin hyvä tuuri noitten kanssa kun ei ole kuprunnut yhdestäkään.
                        70-80% näistä ei koskaan oikeasti kupruilekkaan, vaikka näin nettimaailman perusteella tuntuukin että lähes jokainen.
                        Millään ulkoisilla olosuhteilla ei tähän voi käytännössä vaikuttaa, eli etelä-Italian vähän ajetusta/huolletusta tuonnista voi kaikki luukut olla kuppaa, kun taas Helsingissä 400tkm ajettu voi olla ihan virheetön.
                        Eli ongelma ei suinkaan ole siinä että mikään vaikuttaisi oven saumaan ulkoapäin, vaan nimenomaan oven puristesauman sisälle on jäänyt epäpuhtaita prosessiliemiä jonka jälkeen liitos on saumattu=suljettu paskat sisälle.
                        Nämä sitten reagoivat sinkin kanssa niin että epäjalo sinkki alkaa saumassa luopumaan ja pullistaa sauman+saumakitin+maalin auki/ruvelle.
                        Koko mallisarjassa ko.ongelmaa on vielä vähemmän kuin Suomessa keskimäärin, koska jos/kun mm.Saksassa omistaja/liike havaitsee ensimmäiset pienet merkit alkavasta "kupasta", korjataan vauriot ja saa auto näkymättömän "export" leiman jonka jälkeen se hieman kanssasisariaan halvempana löytää tiensä Suomeen.
                        Eli Saksalaiset ja Italialaiset tietävät mistä oikeasti on kyse kun pienikin pilkku ilmestyy saumaan ja Suomalaiset eivät(kuvittelevat vieläkin tämänkin johtuvan "huollosta".
                        Tätä kautta sitten nämä "ihan virheettömät"...mutta "hyvällä kaupalla" saadut yhksilöt valikoituvat tänne.
                        Tämän todistaa se tosiasia että orggis Suomiautoissa luukkuongelmia on keskimäärin selvästi vähemmän kuin tuontikalustossa, vaikka ulkoiset olosuhteet täällä ovat helposti rankemmat.
                        Last edited by Hemi; 22-05-2014, 12:03.

                        Comment

                        • janne30
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 2197
                          • Vantaa

                          #13
                          Itellä oli 2002 vuosimallin e46 suomiauto eikä ruostetta missään. Rullattu 260tkm

                          Nykyään 2004 saksantuonti 230tkm ja kuskinovi vaihdettu talven aikana takuuseen.
                          Nyt huomasin apparin ovessa alkavaa kuplaa, eiköhä senki pääse talvella vaihtamaa. Takaovissa ei mitään ja takaluukussa kaasujousien kannakkeissa ruostetta.
                          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                          1 x F20
                          3 x E30
                          2 x E36
                          5 x E46
                          3 x E9X

                          Comment

                          • Järppä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1108
                            • Stadi, ladon takana.

                            #14
                            Siinä on kaunista kukintaa kerrassaan. Tänään vaihdoin oven ihan ok homma tehdä, isoin pulma tuli ikkunan kiinnityksen kanssa kun ei ollut torx-hylsyä mutta perus 5,5mm hylsyllä onnistui aukaisu onneks. Joskus aamu kymmeltä aloitettiin, uusi ovi paikallaan yhden aikaan mutta juuri tulin vasta äsken oven vaihdosta kotiin. Aikaa paloi eniten oven ja ovipahvien vaimentamiseen, erillis-sarjan laittoon ja kaiken maailman diivailuun. Airbagin valo palaa tietenkin, kaipaa nollausta.
                            Pelkääjän ovi on kunnossa mutta pitää vielä vaimentaa, erillis-sarjan asensin ja vaimensin ovipahvin.
                            Last edited by Järppä; 23-08-2017, 21:35.
                            Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                            Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                            Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                            If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                            Top Gear review

                            Comment

                            • pouri
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 370
                              • 06 area

                              #15
                              Voi voi, omassa näyttää molemmat etuovet aika samoilta. Ulkopuolella ei vielä näy mitään. Oispa inspiraatiota ja viitseliäisyyttä käydä nuo läpi. Johtosarja ilmeisesti irrotetaan oven sisältä ja vedetään läpiviennin läpi pois ovesta?
                              Diesel, fuel of satin man

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎