Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46/320D ja päästöarvot päin...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jms-btcf
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 696
    • Tampere

    #16
    Originally posted by TINTTI
    Ei se hylsy katsastuksessa siitä lastusta johtunu, ilmeisesti ennemmin volvon MAF antaa pikkasen liian rikasta arvoa syötölle , niin ainakin on täällä ollu juttua että sillä tulis kunnon voimasavut juu. Tarttee varmaan ostaa se piersbugin MAF jota UPSOLUTE:n Tampereen kaveri suositteli, jospa sillä viat korjaantuis, tai sit mulla vaan on vikaa tossa koneessa...
    Mulla oli päästöarvo tuolla volvon maf:lla 1,29. Muistaakseni silloin kävi niin, että ekalla rykäisyllä arvo meni yli sallitun. Inssi sanoi että näillä tää on ihan normaalia, resetoi mittarinsa ja kokeili uudestaan, tuloksena siis tuo 1,29.
    e61 535d

    Comment

    • Coupe*
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 486
      • Etelä-pohjanmaa

      #17
      Kuvitellaan että mulla on lastu autossa ja toimiva massamittari..Veto katoaa ja massamittari todetaan mäsäksi. Ei muuta kun uusi mittari tilalle ja jotta se toimisi pitää myöskin päivittää softa..Eli 600€ säädettävä lastu katosi harakoille..Näinkö se menee!?

      Aika perseestä!!

      Comment

      • TINTTI
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 404
        • ...kuvan kaunis Koivuhaka

        #18
        ...elämä on...
        420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
        ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
        ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
        ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
        ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
        ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

        Comment

        • nevas
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 63

          #19
          Originally posted by Keimo
          Hyvä homma, mutta ei kai 1.6 ole huippuarvo, kun 300 000 ajetut koneet saa 0.4
          NO tuota kyllähä miekii sain 600000km ajetun hiecen tuohon lukemaan, eli 0.4 kun sitä syöttöä vaan kääntää tarpeeks pienelle ja kone on suurinpiirtein kunnossa, mutta jos kyseessä turbodiesel ja viel lastutettu nii toi on tosiaankii ihan superarvo, eli lastukii on ihan ookei tuossa tapauksessa

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            #20
            Originally posted by Heikki.Niemi
            No ihan mielenkiinnosta vois vaikka kattoo millasessa kunnossa se imusarja on...No lähellähän ne ku jäävät napapiirin alapuolellekkin sentään molemmat...
            TDI toledon imusarjasta kuva.

            Comment

            • jms-btcf
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 696
              • Tampere

              #21
              Kuvat 530d:n egr:stä ja egr->imusarja-liitoksesta
              Last edited by jms-btcf; 14-04-2006, 19:20.
              e61 535d

              Comment

              • Joppe
                Newbiemmer
                • May 2003
                • 28
                • Raisio

                #22
                vaatiiko imusarja puhdistuksen?

                Mulla on 110tkm ajettu 320d, eikä EGr:rää ole tukittu. Jos teen sen nyt, niin pitäiskö auto viedä saman tien pajalle ja antaa puhdistaa imusarja tai koko ilmapuoli? Välillä ainakin noin 2000 r/min auto nykäisee ja joskus muutakin häikkää ilmenee. MAF anturi on vaihdettu ja softattu Tintin kokemusten perusteella ja tuntuisi toimivan kohtuullisesti: 80-120 4. vaihteella 9 sekuntia.
                F31 320i Xdrive -13

                ex-bmw
                E30 316i T -90
                E36 316i -92
                E46 316i -00
                E46 320d touring -00
                E87 120dA -05
                Mini Cooper -03
                E91 320dAT -06

                Comment

                • JaGaR
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 143
                  • Vesilahti

                  #23
                  Voisiko tuo nykäisy johtua "tukkeutuneesta" imupuolesta? itsellä kanssa tuo 2000 kierroksen nykäsy efekti aina välillä. Jos joku keksii riesaan vastauksen niin oluen tarjoan tai vaikka kaksi =)
                  Kiittää ja kumartaa
                  º¿º

                  Comment

                  • Jukka_
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 156
                    • finland Keski-suomi

                    #24
                    Originally posted by Coupe* View Post
                    Kuvitellaan että mulla on lastu autossa ja toimiva massamittari..Veto katoaa ja massamittari todetaan mäsäksi. Ei muuta kun uusi mittari tilalle ja jotta se toimisi pitää myöskin päivittää softa..Eli 600€ säädettävä lastu katosi harakoille..Näinkö se menee!?

                    Aika perseestä!!

                    Taitaa olla parasta haudata viimeinenkin haave lastuttaa autoa, jos ohjelma katoaa massamittarin ohjelmoinnin myötä.
                    Bmw X5 3.0DA 2005

                    Comment

                    • JoonasT
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2011
                      • 34
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by Coupe* View Post
                      Kuvitellaan että mulla on lastu autossa ja toimiva massamittari..Veto katoaa ja massamittari todetaan mäsäksi. Ei muuta kun uusi mittari tilalle ja jotta se toimisi pitää myöskin päivittää softa..Eli 600€ säädettävä lastu katosi harakoille..Näinkö se menee!?

                      Aika perseestä!!
                      Ei se ECU mistään sitä alkuperäistä ohjelmaa keksi/löydä MAF:in vaihdon yhteydessä, eli lastu ei häviä mihinkään. Rikkinäinen MAF voi tietenkin hetkeksi ajaa ECUn siihen tilanteeseen, että on pakko käyttää limppi-karttaa kun ilmamassasta ei ole tietoakaan ja MAF:in antama jännite menee linearisaation ulkopuolella kokoajan.

                      Uusi MAF --> kaikki ok.
                      - Bittien kääntöä/tehonlisäykset EDC15 ja EDC16 dieseleihin (M47- ja M57 moottorit)
                      - INPA/DIS/ Vikakoodien luku PK-seudulla
                      - NCS Expert koodaukset (valot, lukot, retrofitit, piilotoiminnot)
                      - SSS Progman koodaukset (moduulien istuttaminen)

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎