Tervehdys veljet ja siskot!
Huolia,murheita,turhia toiveita...
Pari kuukautta sitten tuli saksanmaalta itselle tuollainen Bensiinikäyttöinen-330-man-vm 00-seedani.
Lukemat taulussa 172tkm (totuus sitten saattaa olla toinen,niinkuin tiedostetaan)
Alku hyvä,leimalle ja pikku ongelmaa. Koodit luettu ja antoi viitteitä liiansuurista seos-vaihteluista 3,4 pytyiltä ja ilmamassa mittarin katkos/maadotus.
No sitten lamda vaihettiin ja ilmamassamittariin menevä haitariputkimyöskin (oli pikkasen hauras). Jonka jälkeen alkoi käynnistys ongelmat. Ei tahtonut millään lähteä käyntiin, no sittenkun käyntiin sai niin kulkupuoli ihan ok, pikkaisen nuhainen tosin... ilmamassamittarin liittimen irroitus ja käynnistyi nätisti, alkuun nakutti starttia muutamankerran ja sitten käynnistys onnistuu. (Tässä vaiheessa leimattu ja kilvitetty,päästöt ok)
No nyt on sitten vaihdettu uusi ilmamassamittari ja käynnistyy hyvin. Siitä sitten himppasen ajelua ja bensankulutusmittari elää normaaalimmin ja tehoja palautunut. Uusi ongelma... Hidastaessa risteyksee,vaihdetta alaspäin vaihtaessa kierrokset tippuvat salamannopeasti lähelle nollaa ja välillä sammuu, jollei sammu,pompauttaa kierrokset n. 1200 ja siitä sitten tiputtaa 500 huudeille ja tasoittuu pikkasen vajaaseen 1000. Liikkeelle lähtö taas onnistuu vaivatta,ei nykimistä. Sitten sytytti moottorinvikavalon ja auton käyttäytyminen pysyi edellisellä tasolla.
Olen kierrellyt ja kaarrellut foorumia ja vastaavanlaisia osumia en ole kohdannut. Missä mahtaa olla vika? Ajatuksia ? Kokemuksia? Koodeja en ole vielä päässyt MAF:in vaihdon jälkeen lukemaan. Henkilökohtainen tasoni mekaanikkona on lähellä nollaa. :think
Kiitos etukäteen tuesta ja avusta!
Huolia,murheita,turhia toiveita...
Pari kuukautta sitten tuli saksanmaalta itselle tuollainen Bensiinikäyttöinen-330-man-vm 00-seedani.
Lukemat taulussa 172tkm (totuus sitten saattaa olla toinen,niinkuin tiedostetaan)
Alku hyvä,leimalle ja pikku ongelmaa. Koodit luettu ja antoi viitteitä liiansuurista seos-vaihteluista 3,4 pytyiltä ja ilmamassa mittarin katkos/maadotus.
No sitten lamda vaihettiin ja ilmamassamittariin menevä haitariputkimyöskin (oli pikkasen hauras). Jonka jälkeen alkoi käynnistys ongelmat. Ei tahtonut millään lähteä käyntiin, no sittenkun käyntiin sai niin kulkupuoli ihan ok, pikkaisen nuhainen tosin... ilmamassamittarin liittimen irroitus ja käynnistyi nätisti, alkuun nakutti starttia muutamankerran ja sitten käynnistys onnistuu. (Tässä vaiheessa leimattu ja kilvitetty,päästöt ok)
No nyt on sitten vaihdettu uusi ilmamassamittari ja käynnistyy hyvin. Siitä sitten himppasen ajelua ja bensankulutusmittari elää normaaalimmin ja tehoja palautunut. Uusi ongelma... Hidastaessa risteyksee,vaihdetta alaspäin vaihtaessa kierrokset tippuvat salamannopeasti lähelle nollaa ja välillä sammuu, jollei sammu,pompauttaa kierrokset n. 1200 ja siitä sitten tiputtaa 500 huudeille ja tasoittuu pikkasen vajaaseen 1000. Liikkeelle lähtö taas onnistuu vaivatta,ei nykimistä. Sitten sytytti moottorinvikavalon ja auton käyttäytyminen pysyi edellisellä tasolla.
Olen kierrellyt ja kaarrellut foorumia ja vastaavanlaisia osumia en ole kohdannut. Missä mahtaa olla vika? Ajatuksia ? Kokemuksia? Koodeja en ole vielä päässyt MAF:in vaihdon jälkeen lukemaan. Henkilökohtainen tasoni mekaanikkona on lähellä nollaa. :think
Kiitos etukäteen tuesta ja avusta!
Comment