Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i N42 P1347 missfire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarnol84
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 5
    • Vaasa

    318i N42 P1347 missfire

    Moro, Vuoden 2002 318i tulee välillä päälle P1347 missfiring cylinder 3- koodi. Autoon on vaihdettu tulppia ja vaihdettu puolien paikkoja, mutta ei muutosta. Alakierroksilla auto "nykii" ja "arpoo", mutta kun kierrokset saa nousemaan, niin auto kulkee ihan normaalisti.

    Imuvuotoja olen yrittänyt etsiä mm. MAF:lta lähtevästä putkesta. Mistä muualta näitä mahdollisia vuotavia putkia/letkuja voisi löytyä? Olen kahlannut eri topicceja läpi huonolla menestyksellä. Kuvat olisi suuri apu etsinnässä.

    Mitenkäs voiko tämä huohotin ja siihen kuuluvat letkut vaikuttaa tällälailla auton käyttäytymiseen? Pystyykö sen testaamaan jollain kätevällä konstilla ilman imupuolen purkamista?

    Suuret kiitokset etukäteen!
  • Retze
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 422
    • Keski-Suomi

    #2
    Vaikuttaisi Valvetronic-akselivialta. Oireilee juurikin noin. Mites jos raottais moottorin suojaa puolien päältä ja irrotat valvetronic asentoanturilta johdon ja kokeilet käynnistää sitten. Poistuuko oireet?
    nyk. jalkapelillä
    ex BMW 320i

    Comment

    • Jarnol84
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 5
      • Vaasa

      #3
      Retze, BINGO! Kun anturin johdon irroitti, niin kaasua painaessa ei tapahtunut samanlaista "arpomista", kuin johtopaikoillaan. Mitäs nyt sitten vaihdetaan? Anturi vai se valvetronic moottori?

      Toinen asia, joka osui nyt silmiin oli, että imusarjan päällä oleva letku oli lintassa, kun kone oli käynnissä. Tämä ei varmaan kuulu asiaan, että siellä on niin suuri alipaine, että letkut painuu kasaan? Mistäs tämä johtuu?
      Last edited by Jarnol84; 10-06-2014, 17:35.

      Comment

      • kimbo
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 84
        • HKI

        #4
        Originally posted by Jarnol84 View Post
        Retze, BINGO! Kun anturin johdon irroitti, niin kaasua painaessa ei tapahtunut samanlaista "arpomista", kuin johtopaikoillaan. Mitäs nyt sitten vaihdetaan? Anturi vai se valvetronic moottori?

        Toinen asia, joka osui nyt silmiin oli, että imusarjan päällä oleva letku oli lintassa, kun kone oli käynnissä. Tämä ei varmaan kuulu asiaan, että siellä on niin suuri alipaine, että letkut painuu kasaan? Mistäs tämä johtuu?
        Itselläni juuri saman-suuntainen ongelma yhden kipon kanssa. Onko sinulla ollut vaikeuksia käynnistyksen kanssa? Irrotappa huviksesi imusarjan päältä (13 62 7 585 278 Differential pressure sensor) paine sensorista johto. Pitäisi alkaa kaasu vastaaman. Valve Tronic anturin voit helposti testata 12v:llä Luultavasti valetronikin moottorin akseli kulunut..

        Comment

        • Retze
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 422
          • Keski-Suomi

          #5
          Originally posted by Jarnol84 View Post
          Retze, BINGO! Kun anturin johdon irroitti, niin kaasua painaessa ei tapahtunut samanlaista "arpomista", kuin johtopaikoillaan. Mitäs nyt sitten vaihdetaan? Anturi vai se valvetronic moottori?
          Ei kumpaakaan vaan välivipuakselissa todennäköisesti kulumaa eli uusiksi menisi valvetronic välivivut sekä niiden käyttöakseli.

          Originally posted by Jarnol84 View Post
          Toinen asia, joka osui nyt silmiin oli, että imusarjan päällä oleva letku oli lintassa, kun kone oli käynnissä. Tämä ei varmaan kuulu asiaan, että siellä on niin suuri alipaine, että letkut painuu kasaan? Mistäs tämä johtuu?
          Irroititko letkun ja totesit sisältä sen olevan lytyssä (saattaa näyttää päältäpäin olevan lytyssä mut sisältä ok). Jos lytyssä oikeasti, huohottimen öljynerotin todennäköisesti tukossa joten syytä uusia sekin täydellisen käymisen aikaansaamiseksi. Työläs homma uusia kun tulee imusarjan alle. Kuullut että huohottimeen olisi saatavana muutososat joilla huohotin siirtyisi venttiilikoppaan ja olisi helpompi korjata vika mutta en ole varma saako sellaisia enää.
          nyk. jalkapelillä
          ex BMW 320i

          Comment

          • kimbo
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 84
            • HKI

            #6
            Originally posted by Retze View Post
            Ei kumpaakaan vaan välivipuakselissa todennäköisesti kulumaa eli uusiksi menisi valvetronic välivivut sekä niiden käyttöakseli.
            Mitä osia tarkalleen tarkoitat? Ulkomaisilta foorumeilta olen lukenut, että aktuaattorin akselissa olisi kulumaa.

            Comment

            • Retze
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 422
              • Keski-Suomi

              #7

              Tuolta yksi kappale osaa 1 ja neljä kappaletta osaa 13 menee sekä kuvasta

              osaa numero 10 menis 8 kappaletta.
              Tietty ois purettava ensin ja tarkastettava että kulumaa todella on ja millä numerolla välivivut autossa on ja tilattava sen mukaan valmistenumerolla oikeat osat.
              nyk. jalkapelillä
              ex BMW 320i

              Comment

              • Jarnol84
                Newbiemmer
                • Apr 2012
                • 5
                • Vaasa

                #8
                Siis voiko 180tkm ajetussa autossa olla tuollaisissa osissa jo kulumaa?
                Nyt tästä mitään tietämättä etsin kyllä ensin vikaa siitä valvetronic moottorista tai anturista...Kun vaan tietäisi miten!

                Comment

                • Retze
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 422
                  • Keski-Suomi

                  #9
                  Jos yhtään oon ymmärtäny Valvetronicin toimintaa, viittaa auton oireet kuluneeseen eccentric shaftiin. Akselissa on kulumaa siinä kohtaa missä asennossa se yleensä on. Tästä kulumasta johtuen imuventtiili ei aukea joten täytös kovin huono. Kun taas akselin asentoanturilta nykäistään piuha irti, Valvetronic menee vikatilaan jolloin akseli kääntyy siten että venttiilit aukeaa maksimimäärän. Siinä kohdassa taas akselissa ei ole kulumaa joten kaikki pytyt pelaa. Yleensä myös tästä syystä auto pelaa kierroksilla hyvin.
                  Koska piuhan irroitus siis "korjaa" vian, valvetronic menee vikatilaan, jotenka siis anturi sekä valvetronic-akselin moottori toimii.
                  nyk. jalkapelillä
                  ex BMW 320i

                  Comment

                  • Retze
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 422
                    • Keski-Suomi

                    #10
                    Originally posted by Jarnol84 View Post
                    Siis voiko 180tkm ajetussa autossa olla tuollaisissa osissa jo kulumaa?
                    Tähän vielä sen verran että 180 tuhatta ajetussa autossa voi olla jo ihan mitä vaan.
                    nyk. jalkapelillä
                    ex BMW 320i

                    Comment

                    • Jarnol84
                      Newbiemmer
                      • Apr 2012
                      • 5
                      • Vaasa

                      #11
                      mistäs toi huohotin kannattaisi ostaa? jostain löytyi joku "talvimalli" sellainenko kannattaa vaihtaa alkuperäisen tilalle?
                      Olisiko jollain hyvä ohje huohottimen vaihtoon? Vai kannattaako viedä suoraan expertille?

                      Comment

                      • antti
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2002
                        • 766
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Retze View Post
                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=11&fg=25
                        Tuolta yksi kappale osaa 1 ja neljä kappaletta osaa 13 menee sekä kuvasta

                        osaa numero 10 menis 8 kappaletta.
                        Tietty ois purettava ensin ja tarkastettava että kulumaa todella on ja millä numerolla välivivut autossa on ja tilattava sen mukaan valmistenumerolla oikeat osat.
                        HEP! täällä Espoossa samaa ongelmaa. N42B20 ajettu nyt 160tkm, muutama vuosi sitten noin 110 tkm kohdalla vaihdettu (autoliikkeen piikkiin) imusarja, huohottimen letkut+separaattori, bensapumppu ja suodatin, pari lambdaa, vanoksen akseli + sälää, ilmamassamittari tulpat yms huolto-osat (varmaan kasa muitakin osia, en enää muista). Noin 6kk oli Konalan Autokeskuksessa, mutta tuli kuntoon.

                        Tällä hetkellä oireilee seuraavasti: kylmänä hytkyttää ja jos kiihdyttää liian isolla vaihteella hiljaisella vauhdissa niin moottorivalo vilkkuu ja auto rytkyttää. Vikakoodi sanoo Misfire cylinder 2. Vaihdoin aluksi tulpat ja kakkospytyn puolan, ei korjaantunut. Kulkee lämpimänä tosi hyvin. Nyt tässä mietiskelen mitä seuraavaksi??

                        Tarviiko ottaa nokat pois, että saa yllä olevan osanumero 10 vaihdettua?

                        Pitäiskö järjestää vapisevien N42 koneiden miitti pk seudulla?
                        E46 325ti Compact

                        Comment

                        • Lundersson
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2009
                          • 245
                          • Kerava

                          #13
                          Eiköhän ed.mainittuun miitille kannata jo varata Forssan kokoinen alue jotta kaikki mahtuu paikalle. Nimim. Nokka-akseli täystuho 150tkm, 155-185 3 puolaa, bensapumppu, imm.. Ja viime viikolla ketjunvaihdon yhteydessä todettu viimeisiään vetävä pako-nokkapyörä.
                          Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                          ex 325 e30, 316ti e46

                          Comment

                          • toho
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2002
                            • 155
                            • Kymenlaakso

                            #14
                            Mulla on tuossa tallilla yksi n42 moottori osina, eli jos joillekin osille tarvetta niin ottakaahan yhteyttä.

                            Comment

                            • Jarnol84
                              Newbiemmer
                              • Apr 2012
                              • 5
                              • Vaasa

                              #15
                              en ole jaksanut (ei taito riitä) avata konetta, että olisin päässyt kaatsomaan noita valvetronic-akselin ym. osien kulumista. Tänään kokeilin ajella anturin johto irti ja auto toimi suht normaalisti. Ei ollut minkäänlaista arpomista 1000-2500 rpm, kuten anturin kiinni ollessa. Jos oikein ymmärsin, niin kun anturin johdon irroittaa, niin se aukaisee venttiilit maksimmiin. Mitä virkaa tuollaisella valvetronicilla sielä oikein edes on? voiko siinä jotain rikkoa, jos ajelee ilman sitä?

                              jos vaasasta löytyy jotain experttiä, jota kiinostaa autoa fixailla, niin voi ottaa privana yhteyttä!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎