Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330xD vikoja KPX-913

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Offi-Osku
    BTCF Member
    • May 2009
    • 25
    • Ikaalinen

    e46 330xD vikoja KPX-913

    Morjes.
    Tuli pitkästä aikaa hommattua taas bemari, mutta vituiksi meni heti.

    Elikkä -04 mallinen noin 240tkm ajettu nelikko kyseessä.

    Taulussa palaa rattaan kuva, joka sammuu kuitenkin kun auto hetken sammuksissa, tulee D-llä ajaessa kiihdyttäessä.

    Vikakoodeja kun kattelin niin herjasi laatikossa 4 ja 5 vaihteen vaihteen valvonta tai valinta en muista kumpi.

    Sitten kattelin muitakin asioita kun oli piuhan päässä niin mistähän johtuu että kierrosluku mittari on noin 800rpm mutta tietokoneella kun katteli niin oli siinä 2200 paikkeilla ja vain pieniä muutoksia kun kaasua painaa.

    Ja omasta mielestä laatikko pelaa ihan ok kunnes valo syttyy, jonka jälkeen luistaa ja pakki ei mee ollenkaan ja nykii ja rykii.

    Kiitoksia kovasti jos olis jotain neuvvoja et tietää mitä lähtee kiukutteleen myyjä liikkeeseen vai auto takas
    Last edited by Offi-Osku; 26-06-2014, 10:41.
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Jos se liikkeestä on, turha edes ajatella mitään muuta kun viedä takas, tai antaa niiden korjauttaa. Automaattilaatikkovika kun maksaa aina reippaasti, oli sitten iso tai pieni vika. Ja tuo voi olla se "iso". Sen laatikon täytyy kestää lämä tiskissä kiihdytys, kaikenhan saa tietenkin rikki runnomalla tarpeeksi.

    Rintajoupilta tampereelta kun tuon 330xd kanssa joskus ostin, niin allekirjoituttivat "takuun" joka oli moottorille ja voimansiirrolle, oliko 6kk? Tuossa oli vaan sellainen taka-ajatus liikkeen puolesta että samalla allekirjoituksella otan maksaakseni puolet kuluista. Jos se olisi posahtanut alle 3kk niin en kyllä olisi maksanut mitään, vaan olisin vienyt asiaa eteenpäin ihan toista kautta.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • Offi-Osku
      BTCF Member
      • May 2009
      • 25
      • Ikaalinen

      #3
      Joo ei ole tarkoitus omaan piikkiin kunnostella..

      Laatikko myös pitää sen jälkeen kun heittää valon tauluun niin kirskahduksen välillä kiihdyttäessä.

      Teki tänään sen myös S asennolla ihan normaalista ajosta yhtäkkiä vaan huomasin et valo palo taulussa.



      Löytynyt myös muutamia muita vikoja esim semmonen että sisätilan puhallin puhalta aina lasille ja jaloille kuumaa ilmaa mistäs tämmönen vois johtua?

      Comment

      • Retze
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 422
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by Offi-Osku View Post
        Joo ei ole tarkoitus omaan piikkiin kunnostella..

        Laatikko myös pitää sen jälkeen kun heittää valon tauluun niin kirskahduksen välillä kiihdyttäessä.

        Teki tänään sen myös S asennolla ihan normaalista ajosta yhtäkkiä vaan huomasin et valo palo taulussa.



        Löytynyt myös muutamia muita vikoja esim semmonen että sisätilan puhallin puhalta aina lasille ja jaloille kuumaa ilmaa mistäs tämmönen vois johtua?
        Oisko vesiventtiili jumiutunut auki asentoon ja sisälle tulee vaan kuumaa. Keskisuulakkeista tulee varmaa haaleata kun ottaa ulkoo viileetä mukaan. Jos laitat keskinamikan punasille palloille, tulee kuumaa varmaan niistäkin.

        Voishan tuosta laatikosta öljymäärän kattoo mut pahalta vaikuttaa että sökönä on jos gear monitoringia herjaa usealle vaihteelle.
        nyk. jalkapelillä
        ex BMW 320i

        Comment

        • Offi-Osku
          BTCF Member
          • May 2009
          • 25
          • Ikaalinen

          #5
          Täytyy testailla puhallinta kun käy autolla seuraavan kerran.

          Nyt kun testailin ja kattelin niin näyttäisi jättävän 5 vaihteen päälle, kun heitti vika tilaan. Manuaalilla jos koitti ajaa tässä vaiheessa niin ei vaihdu ollenkaan ja jos näpyttelee esim. 1. niin hyppää sieltä suoraa vitoselle itsellään. Ja viaksi ilmotteli 5. vaihteen varmistusta tai jotain vastaavaa ja tän kun kuittaa pois niin ratasvalo sammuu ja taas toimii kunnes uusii vian.
          Last edited by Offi-Osku; 13-06-2014, 23:14.

          Comment

          • Offi-Osku
            BTCF Member
            • May 2009
            • 25
            • Ikaalinen

            #6
            Oikeassa olit, kuumaa tulee joka reijästä.

            Nyt se ei sitten enään liiku ollenkaan eteen päin ihan hiukan yrittää liikkua, mutta taakse ei ollenkaan ja ei eteenpäinkään niin paljoa että liikkuisi. Piti ajaa tallin oven edestä sivuun niin eipäs liikkunut ja samana päivänä aamusta tulin siihen ja ratas valo syttyi muutama sata metriä ennen tallin pihaa. Nyt ratas ei pala. JA kun tietokoneella koitti kattella niin turbiinilta ei tule ollenkaan pyörimis nopeutta eli ei vissiinkään siis pyöri. Maanantaina varmaan kattellaan korjaamon toimesta jos löytyis vika koodeja, mut ehdotuksia saa antaa mikä voisi olla.

            Comment

            • Offi-Osku
              BTCF Member
              • May 2009
              • 25
              • Ikaalinen

              #7
              Laitoin rekkarin tonne otsikkoon jos jollain sattuu oleen tietoa autosta niin olis kiva.

              KPX-913

              Comment

              • kani
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 699
                • Espoo

                #8
                Ei kai tuota tarvitse sen kummemin ihmetellä jos on juuri porsinut kun liikkeestä ostit. Vie sinne ja laittavat kuntoon tai purkaa kaupan. Mitä pidempään sillä ajat niin kaupan purku tulee sinulle kalliimmaksi koska ne km- korvaukset ajamistasi kilsoista oli aika isot kaupan purussa.

                Jos vika tuli aika pian niin varmaan edellinen omistaja vienyt liikkeeseen vaihtoon juuri siksi.
                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                Comment

                • Offi-Osku
                  BTCF Member
                  • May 2009
                  • 25
                  • Ikaalinen

                  #9
                  Eihän tolla mihkään ajeta kun ei liiku mihinkään.

                  Olis se mukava tietää mikä voisi olla vikana, mutta liikkeeseen on koitettukin olla yhteydessä jotta se saataisiin pajalle.

                  Tänään viimeksi myyjälle soittelin ja lupaili soitella tohon pajalle, mut sit ei ookkaan kuulunut mitään.

                  Comment

                  • kani
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 699
                    • Espoo

                    #10
                    Ihme spedeilyä. Jos ei nyt ala tapahtumaan niin kysy myyjältä hinautetaanko auto heille vai jonnekin korjamolle joka hoitaa sen kuntoon pian. Tiedätkö sen korjamon? Jos tiedät, soita sinne ja kysy onko myyjä soittanut kuten lupasi ja mitä autolle tehdään kun se on saatava kuntoon.

                    Eihän tässä oo kun 2 viikkoa mennyt siitä kun kirjoitit tänne ekan kerran :O
                    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      #11
                      Samaa mieltä kun ed.

                      Asian pitkittyminen ei ainakaan helpota sen hoitoa, toivottavasti ei ole tahallista ajan pelaamista :think Kohta asiaa hoitanut (tai jonka olisi pitänyt hoitaa) onkin kesälomalla...
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • Offi-Osku
                        BTCF Member
                        • May 2009
                        • 25
                        • Ikaalinen

                        #12
                        Eivät suostu hinauttaan mihkään eikä ihan suosiolla tuntunut mikään käyvän, muuta kehu et vie korjaamolle ja katsotaan sitten. Vähän siihen malliin et jos on joku parin kympin osa niin voivat korvata. Ja mainitti moneen kertaan ettei ole takuuta ja että voit kuluttajasuojan kautta kokeilla.

                        No nyt on sit näpytelty tarinat kuluttaja viranomaisillekkin, mutta vituttaa suuresti kun auton hain siksi että pääsee töissä käymään kun työmatka pitenee reilusti ja edelleenkään ei ole yhtään autoa prkl

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          #13
                          Olet vahvoilla asian kanssa, mutta tuo prosessi saattaa kestää kauan...auto seisoo rikkinäisenä kun liike välttelee vastuuta. Edes yleisesti luultu 6 kk vastuu ei pidä paikkaansa, vaan se voi olla tapauskohtaisesti paljon pidempikin.

                          Myyjä vähättelee asiaa itsetietoisena ja yrittää saada asiakkaan luopumaan vaateestaan. Kuluttajaviranomaisten sivuilla tarkat ohjeet missä järjestyksessä mennään. Ensin teet kirjallisen reklamaation liikkeeseen.

                          Googlettamalla rekkaria, niin olihan tämä "reilu autoliike" Akaan Auto-Center Oy?

                          Tietää vaan välttää...
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • kani
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 699
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Offi-Osku View Post
                            Eivät suostu hinauttaan mihkään eikä ihan suosiolla tuntunut mikään käyvän, muuta kehu et vie korjaamolle ja katsotaan sitten. Vähän siihen malliin et jos on joku parin kympin osa niin voivat korvata. Ja mainitti moneen kertaan ettei ole takuuta ja että voit kuluttajasuojan kautta kokeilla.

                            No nyt on sit näpytelty tarinat kuluttaja viranomaisillekkin, mutta vituttaa suuresti kun auton hain siksi että pääsee töissä käymään kun työmatka pitenee reilusti ja edelleenkään ei ole yhtään autoa prkl
                            Mitä helvetin paskaa ne yrittää vedättää, on myyneet sulle vaihteistoviallisen rikkinäisen auton ja nyt pompottelee sinua. Hinauta se auto nyt mahdollisimman pian korjamolle joka voi lukea vikakoodin ja diagnosoida vian. Lasku menee myyjän piikkiin jos se EI ole jotain pientä. Jos se on joku pikkuvika niin se jää käytetyn auton omistajalle itselleen maksettavaksi. Koko juttuhan haisee sille että autossa oli vika ja joku vei sen tuonne vaihtoon..

                            Pikkuviat kuuluu käytettyihin enemmän ajettuihin autoihin mutta suuremmat keskeisiin kohteisiin kuten moottori, vaihteisto, voimalinja liittyvät viat menee liikkeestä ostetun käytetyn auton virhevastuuseen heittämällä.

                            Harvoin enää noin tolloa myyjää löytyy. Auto olisi pitänyt viedä heti korjamolle, sinun olisi pitänyt saada laina-auto käyttöösi korjauksen ajaksi koska olit juuri ostanut auton heiltä joka olikin rikki.. Ja myyjän hoitaa koko asia siitä lähtien kun ilmoitit että auto on rikki. Uskomatonta touhua.
                            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              #15
                              Originally posted by Offi-Osku View Post
                              Ja mainitti moneen kertaan ettei ole takuuta ja että voit kuluttajasuojan kautta kokeilla.
                              Suoraan käräjille vaan, oot tekemisissä ammattilaisen kanssa, tuskin tekee kuluttaja-asiamiehen uhkailuilla vielä mitään.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎