Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 328 tyhjäkäynti huonoa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nipa.b
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 17
    • Joensuu

    e46 328 tyhjäkäynti huonoa

    Morjesta, tyhjäkäynti ongelmien kanssa tullu painittua ja konehan siis on M52B28TU.
    Tyhjäkäynti humppaa kaikkein pahiten kun kone on lämmin, ja huononee kun pistää vaihteen vapaalle ja ei paina kytkintä, joskus jopa huononee niin paljon, että tutisee selkeästi vajailla sylintereillä. Kun auton sammuttaa ja käynistää uudelleen niin käy taas kaikilla sylintereillä. Myös kylmänä nyplyttää jonkun verran, mutta ei lähellekkään niin rajusti. Ajossa selkeää tehon puutetta kaikilla kierroksilla, mutta ei kuiteskaan ala nykimään, ehkä vähän aaltomaista kiihtyvyys on siinä 3000rpm jälkeen. Myös semmoisenkin oireen olen huomannut, että saattaa joskus sammua kun liikennevaloihin lähestyttäessä polkaisee kytkimen pohjaan, mutta tätä tapahtuu aika harvoin.

    Tähän mennessä laitettu:
    -Uusi separaattori letkuineen
    -Vanoksen O-renkaat vaihdettu, solenoidit puhdistettu (antoi vikakoodin)
    -Imusarjan päällä oleva alipaineletku (oli halki)
    -DISA huollettu (asennettu korjaussarja)
    -Tyhjäkäyntiventtiili sekä kaasuläppä putsattu/herkistelty ja tiivisteet vaihdettu.

    Pari kuukautta sitten luettiin vikakoodit ja vieläkin herjasi vanosta. Samalla ilmoitti lambda, että seos laiha. Ensi viikolla menee uudestaan koodien lukuun ja saa nähdä mitä sanoo.

    Tänään tehtiin myös savutesti jos imuvuotoja sattuisi löytymään, mutta testin perusteella ei vuoda mistään.

    Käytin auton myös viimeviikolla katsastuksessa ja päästöissäkään ei ollut mitään moittimista.

    Alkaa usko ja toivo loppumaan tuon auton kanssa ku on jo vikoja etsitty pitemmän aikaa ja millään korjauksilla ei oo ollut mitään vaikutuksia.
    Joten kertokaa nyt joku villiä veikkauksia että mikähän tuossa vois olla vikana??
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Vakioveikkaus eli imusarjan tulipellin puoleisessa päässä alipainelähtöjen nipat vuotaa, osat 14 ja 19 tuolta: KLIK? Ei tarvitse kuulemma olla kuin mitätön reikä eivätkä paljoa maksa.

    Comment

    • Nipa.b
      Newbiemmer
      • Mar 2014
      • 17
      • Joensuu

      #3
      Vikakoodit luettu ja ilmoitti vieläkin vikakoodin 68 vanos pakonokka-akseli, pääteasentoa ei ole saavutettu. Voisikohan vika olla nokka-akselin tunnistimessa koska vanos on täysin läpikäyty?
      Last edited by Nipa.b; 19-06-2014, 16:54.

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Nokka-akselien asentoanturiviat peruskauraa --> vaihtoon. Varmista ettei liittimen lähistöltä ole piuhat kulahtaneet.

        Comment

        • Nipa.b
          Newbiemmer
          • Mar 2014
          • 17
          • Joensuu

          #5
          Oireet ainakin joiltakin osin täsmäisi ja tosiaankin aika paljon olen kuullut niissä olevan vikaa. Täytyypä vaihdella tuo anturi ja samalla tarkistaa ne kumitulpat imusarjan takaa. Kiitoksia neuvoista!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎