Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rattia käännellessä rutisee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spezia
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 9
    • Lahti

    Rattia käännellessä rutisee.

    Auto: 320CiA 05/2002 ja ajettu ~128 000

    Ongelma on siis rutina mikä kuuluu autosta kun sen on ajanu lämpöseks ja kääntää rattia. Ihan sama kuinka paljon sitä kääntää ni se alottaa ulvomaa. Paikaltaa ku kääntää ni se on ihan tolkuttoman jäykkä mutta jos nostaa kierroksia ni löystyy se kääntäminen mutta rutina kuuluu silti.
    Kylmänä ongelma on aika minimaalinen mutta silti on siellä.

    Öljyt oli aika sakkasta ja mustaa tavaraa tehostimessa ni ne vaihettii uusii ja huuhdeltii siinnä välissä. Samalla uusittii letkujen ja korkin tiiviste(et).
    Ku öljyä ei ollu koneessa ja renkaat ilmassa ni ei kuulunu mitää mutta kun laitto öljyt sisää ja käänteli ni sama rutina alko heti vaikka renkaat oli ylhäällä.

    Eli mahtaakohan olla edellinen laittanu väärää öljyä ja ohjaustehostimen pumppu on menny rikki tai muuten vaa hajoomassa. Kun nostaa kierroksia ni toimii paremmin ku ilman kierroksiakun eikös se pumppu oo kiinni tuossa hihnassa?

    Entä jos hammastanko on mennyt/menossa rikki tai on väljää/muuta ongelmaa ni voiko korjata tai yrittää jotain esiapua millä vois paikantaa ongelmaa tai miten se ilmenee ajossa jos ongelma onki siinnä eikä tossa pumpussa?
    Last edited by spezia; 03-07-2014, 15:18. Reason: Selvesin ja jaottelin tekstiä ku oli sellanen sekamelska.
  • pomo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2013
    • 429
    • Oulu

    #2
    Onko vikakoodeja? Siitä on hvä lähteä. Ohjaustehostin,hammastanko siinäpä ainakin vaihtoehtoja tuohon vähän sekavan viestin pohjalta!
    --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

    E46 320 Cab

    Comment

    • spezia
      Newbiemmer
      • Apr 2009
      • 9
      • Lahti

      #3
      Originally posted by pomo View Post
      Onko vikakoodeja? Siitä on hvä lähteä. Ohjaustehostin,hammastanko siinäpä ainakin vaihtoehtoja tuohon vähän sekavan viestin pohjalta!
      Ei oo joo itellä mahollisuutta lukea vikakoodeja kotona niin täytyy selvittää mistä vois saada.

      Tällein noviisin näkökulmasta ite veikkaisin tuota ohjaustehostimen pumppua mutta onko tohon hammastankoon jotain ensiapua millä ongelman voisi rajata siihen osaa tai sen osan ulos siitä että ei tarvis molempia vaihtaa suoraa kun tuo hammastanko on aika hintava. Vaikka ei toi pumppu mikään tolkuttoman kallis (250€) ni ei sitäkään toisaalta viitti hankkia jos se tangosta on kii. Tosin kyllä se on siitä remontti alotettava.

      PS. Jaottelin tota tekstiä vähän jos sais enemmän selkoa.
      Last edited by spezia; 03-07-2014, 15:34.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎