Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d -02 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimoK76
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 28

    320d -02 ei käynnisty

    Searchilla ei löytynyt ihan samanlaisia oireita, joten uutta tulille.
    Pari viikkoa sitten kulkine hyytyi kesken ajon. Starttailuyritysten jälkeen hinattiin pois tienvarresta. Tovin tuumailtuani muistin aikoinaan 525tds:n tankin pumppuongelmat jotka poistui tilapäisesti pitämällä tankin yli puolillaan.
    Tankkasin tankin täyteen ja sain auton muutaman yrityksen jälkeen käyntiin. Ajelin kotiin liki 100 km ja auto kulki tasakaasulla about OK. Kaasua kun painoi reippaammin, niin nyykähti.

    Vaihdoin viime viikolla sitten tankin pumpun ja meinasin jäädä koeajolla tien varteen. Lukuisien starttauksien jälkeen sain nilkutettua auton talliin. Tällöin huomasin, että kuskin penkin alla oleva pumppu lähtee pyörimään satunnaisesti, kun virrat laittaa päälle. Jos lähti, niin auton sai käyntiin.
    Eilen vaihdoin PA-suodattimen ja pumpun, sekä releen. Pumput pyörii, kun kytken virrat, mutta auto ei käynnisty. Välillä yskäisee jonkun kerran.
    Autosta on 45000 km sitten huollettu kolme suutinta ja vaihdettu yksi uusi.
    Inpan saan huomenna tallille, mutta ajattelin kysäistä, olisiko jollain heti heittää jotain ajatusta.

    edit: Ja nyt sain INPA:lla lueskeltua vikakoodeja ja livedataa. Erroreita oli seuraavasti:
    44A1 Injector bank 1 kierrokset 1300, rail paine 420 bar
    Joka sylinteriltä rail-paineet ollut startatessa 350-480 bar, mutta 3:lla 70 bar
    4162 Relay pre charge pump, tässä rail paineet 0 bar ja tämä tullut tallin pihassa

    Nollailin koodit ja starttailin muutaman kerran autoa. Starttauksen alussa rail-paine on luokkaa 520 bar. Kun auto yskähtelee käynnistyäkseen, tipahtaa rail-paine noin 70 bariin ja yskiminen lakkaa. Kun luen vikakoodit startin jälkeen, kaikilta suuttimilta tulee vikaa ja paineet 380-48 bar, paitsi 3. suuttimella, jonka vikakoodissa noin 70 bar.

    Voisiko tästä vetää johtopäätöksen, että 3. sylinterin suuttimessa olisi jotain hätää? Kannattaako tuo irroitella itse ja viedä johonkin pajalle, vai tilailla esim. Saksasta uusi?
    Last edited by TimoK76; 01-07-2014, 22:35.
    530d GT F07 -10
    ex 530d e61 -04
    ex 325i cabrio e36 -94
    ex 320d e46 -02
    ex 525 tds E34 -94
    ex 315 E21 -83
  • TimoK76
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 28

    #2
    Koitin vielä katsoa siirtopumpun paineita INPA:lla, koska kävi mielessä, että jos ongelma kuitenkin olisi korkeapainepumpun polttoaineen saannissa. Käsittääkseni "pre supply pressure" pitäisi näkyä rail-paineen alapuolella samassa ikkunassa, mutta ainakaan tässä INPA:ssa ei näy. Onko kyseessä joku versiohätä johon voisi auttaa päivitys?
    530d GT F07 -10
    ex 530d e61 -04
    ex 325i cabrio e36 -94
    ex 320d e46 -02
    ex 525 tds E34 -94
    ex 315 E21 -83

    Comment

    • TimoK76
      Newbiemmer
      • Oct 2007
      • 28

      #3
      Ja jatketaan itsekseen.
      Tänään rouva toi 25 ml injektioruiskuja ja väsäilin letkut suuttimista ruiskuihin mitatakseni ohivirtauksia. INPA tulille ja virrat päälle. Olin tukkinut koneruuveilla auki jäävät suuttimien väliset letkunpäät. Jostain syystä suuttimilta lähtevä paluuletku alkoi työntää naftaa. Ei kun sekin tukkoon ja starttaamaan.

      Ihmetys oli suuri, kun auto lähti kuin palmun alta. Eilen illalla tuli starttailtua pitkään ja hartaasti lähemmäs kymmenen kertaa ja aina sama rail-paineen tippuminen muutaman sekunnin starttauksen jälkeen. Sammutin auton Ja kokeilin startailla ja sammutella muutaman kerran ja hyvin tuntui toimivan. Nyt autolla on ajettu jo 30 km testilenkkiä ja toimii vähintäänkin yhtä hyvin, kuin ennen tätä episodia.

      Eilisillan starttailujen jälkeen autolle ei tehty muuta, kuin purin koneen katteet ja irroittelin paluuletkuja ja nyt siis tärähti saman tien käymään.

      Testilenkillä lueskelin livedataa ja silmiin pisti, että ilmamassamäärä poikkesi koko ajan 100-300 yksikköä. Toteuma oli koko ajan enemmän, kuin odotusarvo. Voiko tämä johtua lastutuksesta, vai onko MAF ehtoopuolella. Näytti oleva BOSCHin sijaan WM, tai jotain sinne päin.
      530d GT F07 -10
      ex 530d e61 -04
      ex 325i cabrio e36 -94
      ex 320d e46 -02
      ex 525 tds E34 -94
      ex 315 E21 -83

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Paluuletkun tukkimisen unohtaminen on osunut omallekin kohdalle....

        Olisko tullut railin paineanturin liitintä koskettua tuossa, jos olis ollut kontaktihäiriötä?

        MAFfi voi hyvnkin olla ehtoopuolella, vain alkuperäinen tai Bosch on suositeltavaa.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎