Searchilla ei löytynyt ihan samanlaisia oireita, joten uutta tulille.
Pari viikkoa sitten kulkine hyytyi kesken ajon. Starttailuyritysten jälkeen hinattiin pois tienvarresta. Tovin tuumailtuani muistin aikoinaan 525tds:n tankin pumppuongelmat jotka poistui tilapäisesti pitämällä tankin yli puolillaan.
Tankkasin tankin täyteen ja sain auton muutaman yrityksen jälkeen käyntiin. Ajelin kotiin liki 100 km ja auto kulki tasakaasulla about OK. Kaasua kun painoi reippaammin, niin nyykähti.
Vaihdoin viime viikolla sitten tankin pumpun ja meinasin jäädä koeajolla tien varteen. Lukuisien starttauksien jälkeen sain nilkutettua auton talliin. Tällöin huomasin, että kuskin penkin alla oleva pumppu lähtee pyörimään satunnaisesti, kun virrat laittaa päälle. Jos lähti, niin auton sai käyntiin.
Eilen vaihdoin PA-suodattimen ja pumpun, sekä releen. Pumput pyörii, kun kytken virrat, mutta auto ei käynnisty. Välillä yskäisee jonkun kerran.
Autosta on 45000 km sitten huollettu kolme suutinta ja vaihdettu yksi uusi.
Inpan saan huomenna tallille, mutta ajattelin kysäistä, olisiko jollain heti heittää jotain ajatusta.
edit: Ja nyt sain INPA:lla lueskeltua vikakoodeja ja livedataa. Erroreita oli seuraavasti:
44A1 Injector bank 1 kierrokset 1300, rail paine 420 bar
Joka sylinteriltä rail-paineet ollut startatessa 350-480 bar, mutta 3:lla 70 bar
4162 Relay pre charge pump, tässä rail paineet 0 bar ja tämä tullut tallin pihassa
Nollailin koodit ja starttailin muutaman kerran autoa. Starttauksen alussa rail-paine on luokkaa 520 bar. Kun auto yskähtelee käynnistyäkseen, tipahtaa rail-paine noin 70 bariin ja yskiminen lakkaa. Kun luen vikakoodit startin jälkeen, kaikilta suuttimilta tulee vikaa ja paineet 380-48 bar, paitsi 3. suuttimella, jonka vikakoodissa noin 70 bar.
Voisiko tästä vetää johtopäätöksen, että 3. sylinterin suuttimessa olisi jotain hätää? Kannattaako tuo irroitella itse ja viedä johonkin pajalle, vai tilailla esim. Saksasta uusi?
Pari viikkoa sitten kulkine hyytyi kesken ajon. Starttailuyritysten jälkeen hinattiin pois tienvarresta. Tovin tuumailtuani muistin aikoinaan 525tds:n tankin pumppuongelmat jotka poistui tilapäisesti pitämällä tankin yli puolillaan.
Tankkasin tankin täyteen ja sain auton muutaman yrityksen jälkeen käyntiin. Ajelin kotiin liki 100 km ja auto kulki tasakaasulla about OK. Kaasua kun painoi reippaammin, niin nyykähti.
Vaihdoin viime viikolla sitten tankin pumpun ja meinasin jäädä koeajolla tien varteen. Lukuisien starttauksien jälkeen sain nilkutettua auton talliin. Tällöin huomasin, että kuskin penkin alla oleva pumppu lähtee pyörimään satunnaisesti, kun virrat laittaa päälle. Jos lähti, niin auton sai käyntiin.
Eilen vaihdoin PA-suodattimen ja pumpun, sekä releen. Pumput pyörii, kun kytken virrat, mutta auto ei käynnisty. Välillä yskäisee jonkun kerran.
Autosta on 45000 km sitten huollettu kolme suutinta ja vaihdettu yksi uusi.
Inpan saan huomenna tallille, mutta ajattelin kysäistä, olisiko jollain heti heittää jotain ajatusta.
edit: Ja nyt sain INPA:lla lueskeltua vikakoodeja ja livedataa. Erroreita oli seuraavasti:
44A1 Injector bank 1 kierrokset 1300, rail paine 420 bar
Joka sylinteriltä rail-paineet ollut startatessa 350-480 bar, mutta 3:lla 70 bar
4162 Relay pre charge pump, tässä rail paineet 0 bar ja tämä tullut tallin pihassa
Nollailin koodit ja starttailin muutaman kerran autoa. Starttauksen alussa rail-paine on luokkaa 520 bar. Kun auto yskähtelee käynnistyäkseen, tipahtaa rail-paine noin 70 bariin ja yskiminen lakkaa. Kun luen vikakoodit startin jälkeen, kaikilta suuttimilta tulee vikaa ja paineet 380-48 bar, paitsi 3. suuttimella, jonka vikakoodissa noin 70 bar.
Voisiko tästä vetää johtopäätöksen, että 3. sylinterin suuttimessa olisi jotain hätää? Kannattaako tuo irroitella itse ja viedä johonkin pajalle, vai tilailla esim. Saksasta uusi?
Comment