Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330D hehkuvalo, tehot puuttuu, diesel haisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hardy
    Newbiemmer
    • Jul 2014
    • 10
    • Kotka

    E46 330D hehkuvalo, tehot puuttuu, diesel haisee

    Uudehko omistaja kaipailee apuja:
    Eli E46 330d vm 2004,(Karalan lastulla), on vähän aikaa pöläytellyt sisälle dieselin hajua ja nyt sitten kiihdyttäessä katosi tehot osittain ja dde/hehku- valo syttyi ja jäi päälle.
    Missähän voisi vika olla?
    Tietoa tai linkkiä aikaisempiin keskusteluihin? (ei pistänyt ihan yksioikoista vastausta heti omaan silmään)
    Kiitoksia jo etukäteen.
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Tervetuloa foorumille.

    Ootko vilkassu moottorin suojamuovin alle, ruikkiiko selveästi dieseliä jostain? Esim. suuttimien paluuletku happanee ajan myötä. Joku suutin voi myös ihan oikeasti olla löysällä. Tai paluuletku toisesta päästä vuotaa.

    Jos menee vikatilaan, syytä epäillä yliahtoa ja sen jälkeistä vikatilaa. Liikkuuko turbon siivet varmasti ok? Muistaakseni käynnistyksen yhteydessä vetää tangon edes ja takaisin, ~10mm liike.

    Livedataa seuraamalla ajossa dieseldiagnosointikykyisen kaverin kanssa selvittäis varmaan aika nopeesti.

    Comment

    • Hardy
      Newbiemmer
      • Jul 2014
      • 10
      • Kotka

      #3
      Vikakoodeja:
      Jakoputken painevahti / Rail.paineen säätö zme:n avulla (paine liian pieni) /
      Rail paineen säätö zme:n avulla (paine liian alhainen / min.ohjaus)
      Ei tykkää kiihdytyksestä kaarteessa...
      Olisiko paineventtiili tai p.a.pumppu?

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Siirtopumpun jälkeen pitäisi olla painetta yli 4 bar että korkeapainepumppu jaksaa puskea soppaa suuttimille.

        Onko pa-suodin vaihdettu milloin viimeksi? Jos ei ole siirtopumppua koskaan vaihdettu, syytä epäillä sitä. Vain orkkis, Bosch tai Pierburg, muita ei kannata harkita. pa-pumpussa pitäisi olla dieseliä sisällä valmiiksi, sen takia se tulee muovipussissa pahvilaatikossa. Sitä ei kannata siis käsissä sisällä ihmetellä ettei ruiki parketille pöllö-öljyä.

        Comment

        • Hardy
          Newbiemmer
          • Jul 2014
          • 10
          • Kotka

          #5
          Juu, ei ole vaihdettu. Pumpun kohdalta kuului "pamahduksia"??? Kun ei datasta suoraan näy mikä on vikana, niin eivät osanneet tietysti korjaamollakaan heti sanoa. Voisi lähteä olettamasta että se siirtopumppu voisi olla syyllinen.

          Comment

          • Hardy
            Newbiemmer
            • Jul 2014
            • 10
            • Kotka

            #6
            Vaihdoin polttoainesuodattimen. Huoltokirjan mukaan vaihdettu viimeksi 150000 km sitten. Voisihan se helpommassakin paikassa olla. Nyt tuntuu vaihteeksi auto toimivan. Seurataan.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎