Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hätävilkut vilkkuvat itsekseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarge92
    Bimmer Rookie
    • Jul 2014
    • 35
    • -

    Hätävilkut vilkkuvat itsekseen

    Ongelma on, että aika ajoin hätävilkut alkavat itsekseen vilkkumaan ja sammuvat heti kun painaa napista ne pois. Välillä on jaksoja jolloin vilkkumista ei tapahdu moneen päivään vaikka autolla ajaa, välillä harvasen päivä.
    Vilkkuminen tapahtuu välillä, mutta harvoin ajon aikana. Usein kun ovet on laitettu lukkoon ja jättää auton siihen, niin tunnin sisään vilkkuminen alkaa, keskuslukitus ei kuitenkaan aukea. Ongelma ei yleensä toistu kun kerran painanut vilkut pois napista. Yleensä ajon jälkeen ongelma toistuu..

    Onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa?
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Olisko hätävilkun katkaisimessa häikkää tai johtosarjassa rispautumista ja maadoittaa silloin tällöin?

    EIDT: Jos on kytkin, niin ei ole paha hinta uutenakaan, 26€: KLIK.
    Last edited by MNi; 06-07-2014, 01:03.

    Comment

    • Jarge92
      Bimmer Rookie
      • Jul 2014
      • 35
      • -

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Olisko hätävilkun katkaisimessa häikkää tai johtosarjassa rispautumista ja maadoittaa silloin tällöin?

      EIDT: Jos on kytkin, niin ei ole paha hinta uutenakaan, 26€: KLIK.
      Onko jotain yleisiä paikkoja mistä saattais johdot haljeta, esimerkiksi tyyppivikana?

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        onko joskus jälkiasennettu jotain hälyttimiä?
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Jarge92
          Bimmer Rookie
          • Jul 2014
          • 35
          • -

          #5
          Originally posted by buksin-1 View Post
          onko joskus jälkiasennettu jotain hälyttimiä?
          ei, kyseisessä vehkeessä ei ole edes varashälytintä.. Eniten ihmetyttää miksi vika tulee vain kun auto on parkissa, eikä ajon aikana..

          Onko tuossa E46 missä vilkkurele, mahdollisesti vois tarkistaa?
          Last edited by Jarge92; 06-07-2014, 16:22.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Ei ole mitään vilkun releitä, kaikki valojen ohjaukset tulee valomoduulilta suoraan.

            Nyt kun tuli tuo mainittua, muistelen että joskus jollakulla on ollut valomodulin takana liittimen vieressä kaapelisarja hiukan kuorinut, kannattaa ehkä tarkistaa. Valomoduli on se ratin vasemmalla puolella missä on valokatkaisinkin, vasen koristelevy irti ja valomoduuli lähtee parilla ruuvilla/pultilla irti.

            Vikakoodien luku olis tietty ihan pop.

            Comment

            • kani
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 699
              • Espoo

              #7
              On muuten tosi paskaa tavaraa bemarin johdot. Ohutta ja lisäksi eristeen laatu huonoa, eriste kovettuu ja halkeilee e46:ssa varmaan kuten näkyi aiemmassa e36:ssa.

              Ongelmia näkyy varsinkin paikoissa missä on lämpöä (konehuone) tai muuten johdot tärinän, sään tai nesteiden armoilla, kuten autossa nyt usein on, varsinkin suomen vaihtelevissa oloissa. Jostain syystä kaapelivedot on monessa paikkaa yllättävän tiukkoja, ilmeisesti ettei johdot heiluisi mutta tuntuu että niihin tulee oikein vetoa tai jännitettä. Lisäksi tilannetta ei paranna huono eriste ja johtojen ohuus. Sitten siihen lisätään vielä terävät metallireunat tai kulmat eri paikoissa. Saa olla tosi tarkkana kun purkaa ja asentaa uusiksi. Itse vedän eristysnauhaa ja/tai hion teräviä metallireunoja johtojen kulkureitiltä pehmeiksi.

              Mitä ihmettä insinöörit oikein on miettineet? Kaveri vaihtoi myös audinsa pois koska siinä oli mystisiä sähköongelmia sekä sähkövuotoa, akku oli vähän väliä tyhjä. Ympäri autoa löytyi haljenneita eristeitä kuten mun e36:n moottorin johtosarjasta. Samoja löytyy e46 takaluukkujen läpi kulkevista johtosarjoista.

              Lieneekö saksalaista sähkösuunnittelua?? Premium-auto tulee niin kalliiksi että johdoissa ja tiivisteissä sekä letkuissa pitää säästää? Sitä joka auton kaupasta uutena ostaa ei kiinosta koska se on jo myynyt auton ja ajelee toisella tai kolmannella uudella autollaan kun johdot/letkut ja tiivisteet lahoaa siitä minkä taannoin uutena osti..??

              Positiivinen ylläri oli e46 m54 koneen johtosarjan suhteellinen edullisuus.. e36 m50 koneeseen hinta olisi ollut melkein 8 kertainen. Taitaa olla johdot kulutustavaraa nykyisin .

              Jos imusarjajumpan tekee kannattaa katsoa kuinka kovettuneita johtosarjan eristeet on ja mikäli tarkoitus pitää autoa pidempään, vaihtaa se tiivisteiden ja letkujen ohella. Helppo homma verrattuna e36:een.

              Toinen ihmetysaihe on miten BMW:llä osataan sijoittaa sähkömodulit paikkoihin mihin vettä saattaa kertyä tai sitten veden valumisreitille jos jossain reitille missä vain vuotoa voi olla.
              E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎