Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miika08
    Newbiemmer
    • Jul 2014
    • 10
    • Suomi

    320d ostamassa

    Elikkä tämmönen ois nyt suunnitteilla ostaa. Onko nämä ollut kuinka luotettavia? 136hp vissiin menee jossain välissä jakajapumppu ja 150hv turbo? Mutta yli 300tkm ajettuihinhan nuo on järkiään vaihettu.. Ja miten nuo moottorit muuten eroaa toisistaan?

    Mutta miten luotettavuus yleensäkkin 300tkm ajetussa diesel bemarissa, kannattaako unohtaa heti, vai vieläkö semmosesta saa tee-se-itse meiningillä ajo auton? Semmoinen vaan mietittyttää että aika paljon myynnissä 350tkm ajettuja, mutta ei yhtään yli 500tkm ajettua..

    Kiitos vastauksista jo etukäteen.
  • Tupelex
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 153
    • --

    #2
    Minulla oli tuo 136 lastutettuna vuoden päivät ja siinä oli alkuperäinen jakajanpumppu 400tkm. ajettuna.
    Turbo oli vaihdettu 320tkm. kohdalla, olisko lastulla ollut jotain merkitystä kestolla.
    Tekniikassa ei ollut mitään murheita minun aikana eli toimi moitteetta.
    Vaimokkeen siskolla 136hp ja sillä ajettu 360tkm alkuperäisella pumpulla ja turbolla, joten toisilla kestää.
    Last edited by Tupelex; 10-07-2014, 19:57.
    F11 523i
    Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

    Comment

    • abject
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 378
      • Vähäkyrö

      #3
      Taitaa ne 350tkm ajetut ollakin 500tkm ajettuja. Huoltokirja sattunut vaan katoamaan.

      Taannoinhan oli huutokaupassa (sittemmin myös Nettiautossa) yli 800tkm ajettu 520d e39, olisko ollut 136hv. Eipä muista varmaksi

      Kai se tekniikka kestää jos välillä huoltaa eikä vian tullen heti tuu foorumille purnaamaan paskasta bemarista vaan käyttää senki energian korjaamiseen. Kai sekin ihan luonnollista on, että mitä enemmän metrejä niin enemmän on potentiaalisia vikakohteita.

      Tarkasti katot vaan kuitit vaihdetuista osista, täsmääkö myyjän kertomukseen. Uusi alkuperäisosa kestänee ajoa sen mitä se edellinenkin on kestänyt. Halvimman eBayn tai Motonetin tarvikkeen varaan en laskisi montaakaan 10tkm...
      Last edited by abject; 11-07-2014, 08:42.
      F11 525dx M-Sport ’14
      w123 240D Lang MR '81

      Comment

      • Jussi83
        Bimmer Rookie
        • Jun 2013
        • 102
        • Kitee

        #4
        ex 320d 136hv ja lastutettu oli 760tkm ajettu eikä loppua tuntunut kuuluvan, Olisin yrittänyt päästä miljoonaan mutta talviliukkaus päätti sen päivät. toki remonttia tehtii mutta ei mitään isompia.
        F25 30d vm:11
        Ex:e46 320dA toukka 110kw vm:03

        Comment

        • Mikkomies84
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1055
          • Siilinjärvi

          #5
          Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota esim., vääntääkö alakierroksilla kunnolla, jaksaako koko kierrosalueen vai loppuuko teho välillä yhtäkkiä, täriseekö ratti ja auto tyhjäkäynnillä jne. Kannattaa tehdä siis huolellinen koeajo ajatuksen kanssa (mitä itse en koskaan osaa tehdä).

          Pumpusta jos menee elektroniikka, saa sen tietääkseni korjattua reilulla 200 eurolla. Varman itse pata kestää hyvinkin ajaa vaikka sen + miljoona km.

          Comment

          • KSA
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 52
            • Tampere

            #6
            Moron, kannankorteni kekoon.

            2012 alkuvuodesta ollut 2004 320d, tuo on m47n moottorilla eli ei paskaks menevää vp44 pumppua vaan commonrail meininki. Ketjukone..


            Teho/Vääntö versus kulutukseen, vitosen viä löpöä ku ajelee ihmisiks eikä tarvi sen lagunan takavaloja kattella.

            Mitään _vikoja_ ei ole ollut. Normi huollot+tukivartta ja puslaa mitä kuluu kun ajaa. Oon ajanu autolla 80tkm.

            Vaihan auton pois vasta pakon edessä.

            Löpöä tankkiin ja ajoa. Ei mitään viikottaisia vesipumpun tiivisteen vaihtoja

            Comment

            • JoonasT
              Bimmer Rookie
              • Oct 2011
              • 34
              • Espoo

              #7
              Ihan hyvä vehje tämä VP44 320d on ollut. Kunhan ei päästä vahingossakaan tankkia tyhjäksi niin että matka katkeaa, niin pumpun aivot eivät pala.

              320tkm ajettu ja optimointi tehty itse. Vääntää kiltisti.
              - Bittien kääntöä/tehonlisäykset EDC15 ja EDC16 dieseleihin (M47- ja M57 moottorit)
              - INPA/DIS/ Vikakoodien luku PK-seudulla
              - NCS Expert koodaukset (valot, lukot, retrofitit, piilotoiminnot)
              - SSS Progman koodaukset (moduulien istuttaminen)

              Comment

              • Miika08
                Newbiemmer
                • Jul 2014
                • 10
                • Suomi

                #8
                Noniin. Joku aika sitten tuli ostettua e46 320d. Autohan on vuosimallia 98, eli ei facelift, 136hp moottorilla. Ensikokemukset ovat ihan hyvät, mutta jotain moitittavaa ja kysyttävää löytyy.

                -Välillä "nakkaa" autoa, niinkuin joku olisi väljänä-->paikallistettu hammastanko, uusi hankittu 90tkm ajetusta, ilmotellaan korjaantuko.

                -Ilmastointi ei toimi, hihnapyörä ääntää, eikä mangneettikytkin kytke kompressoria päälle? Mikä vikana, ilmastointihuolto kuulemma tehty.

                -Ajotietokone ei toimi, mikähän siinä on?

                -Vakionopeuden säädin kiinnostas, mitenhän jälkikäteen asennus onnistuisi? Selviääkö pelkällä ratilla?

                -Muuten hyvä, jämäkkä ja hiljainen, vaikka kilometrejä kertynyt 450tkm.

                Kiitokset vastauksista jo etukäteen!

                Comment

                • JoonasT
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2011
                  • 34
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Miika08 View Post
                  Noniin. Joku aika sitten tuli ostettua e46 320d. Autohan on vuosimallia 98, eli ei facelift, 136hp moottorilla. Ensikokemukset ovat ihan hyvät, mutta jotain moitittavaa ja kysyttävää löytyy.

                  -Välillä "nakkaa" autoa, niinkuin joku olisi väljänä-->paikallistettu hammastanko, uusi hankittu 90tkm ajetusta, ilmotellaan korjaantuko.

                  -Ilmastointi ei toimi, hihnapyörä ääntää, eikä mangneettikytkin kytke kompressoria päälle? Mikä vikana, ilmastointihuolto kuulemma tehty.

                  -Ajotietokone ei toimi, mikähän siinä on?

                  -Vakionopeuden säädin kiinnostas, mitenhän jälkikäteen asennus onnistuisi? Selviääkö pelkällä ratilla?

                  -Muuten hyvä, jämäkkä ja hiljainen, vaikka kilometrejä kertynyt 450tkm.

                  Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
                  - Ilmastointi: Katso että kompuralle menevät johdot ovat ehjiä ja katso onko liitin hapettunut, putsaa ja pistä silikonirasvaa jokatapauksessa.

                  - Ajotietokone: Voi olla että on asennettu viiksi, mutta ei ole koodattu päälle. NCS hommia.

                  - Vakkari: Ebaystä 120€hintaan saa tuon vakkarimoduulin rattiin jos on sport-ratti valmiina? Jos 4-puolainen, niin ratti vaihtoon. Tuossa Ebayn satsissa tuli alkuperäinen retrofit sarja jossa myös johdotuksen valokytkimelle ja eculle. Ei tarvitse koodata päälle, mutta tarvitsee käyttöönottoa varten tietyn näppäily-yhdistelmän vakkarin napeista (ohjeissa sanotaan miten).

                  Muistaa vaan pitää tankin märkänä niin ei VP-pääse leipomaan ei itsellä kyllä moitteita tästä laitteesta.
                  - Bittien kääntöä/tehonlisäykset EDC15 ja EDC16 dieseleihin (M47- ja M57 moottorit)
                  - INPA/DIS/ Vikakoodien luku PK-seudulla
                  - NCS Expert koodaukset (valot, lukot, retrofitit, piilotoiminnot)
                  - SSS Progman koodaukset (moduulien istuttaminen)

                  Comment

                  • Miika08
                    Newbiemmer
                    • Jul 2014
                    • 10
                    • Suomi

                    #10
                    Selvä homma. Miten oisko tuosta vakkarista vaikka jotain linkkiä heittää, niin sais laittaa tilaukseen?

                    Comment

                    • janne30
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 2198
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Miika08 View Post
                      Selvä homma. Miten oisko tuosta vakkarista vaikka jotain linkkiä heittää, niin sais laittaa tilaukseen?
                      Tässä ohjeet.


                      Niin oliko kolmi puolanen sporttiratti vai neli puolanen papparatti?
                      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                      1 x F20
                      3 x E30
                      2 x E36
                      5 x E46
                      3 x E9X

                      Comment

                      • JoonasT
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2011
                        • 34
                        • Espoo

                        #12


                        150€ ja varmaan pienet postit päälle.
                        - Bittien kääntöä/tehonlisäykset EDC15 ja EDC16 dieseleihin (M47- ja M57 moottorit)
                        - INPA/DIS/ Vikakoodien luku PK-seudulla
                        - NCS Expert koodaukset (valot, lukot, retrofitit, piilotoiminnot)
                        - SSS Progman koodaukset (moduulien istuttaminen)

                        Comment

                        • Miika08
                          Newbiemmer
                          • Jul 2014
                          • 10
                          • Suomi

                          #13
                          Kiitoksia. Kolmipuolainen sporttiratti tuossa on, ja vielä oikeilla tikkauksilla..

                          E:Mutta tuo yllä oleva ei taida passata, koska ratti on sitä vanhempaa mallia..

                          Comment

                          • stts
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 70
                            • Finland

                            #14
                            Yleisesti E46 320d luotettavuuteen. En ole tusinaa autoja omistanut, vaikkakin ajanut, joten vertailukohtani "vastaaviin" ovat pitkälti nettikeskustelujen varassa.

                            Vaikka tuo 320d (tai mikä tahansa BMW) ei olekaan se edullisin auto ylläpitää, niin nykymittapuulla näen sen luotettavana ja toimintavarmana autona. Se, että auton "lasketun eliniän" aikana joutuu normaalien huoltojen lisäksi vaihdattamaan alustanosia kierroken tai ehkä osakohtaisesti pari-kolme kierrosta, ja kenties sen ahtimen, on mielestäni kohtuullista siihen nähden mitä monen muun automerkin yksilöt viettävät valohoidossa katkenneiden nokkaketjujen, kuluneiden nokkien, mystisten sähkövikojen, lootapäivitysten, tai vattumaisten öljyvuotojen vuoksi. Lasketulla eliniällä meinaan ajatusmaailmaa, kun autotehtailla määritellään osien eliniät, mikä suomipojalle on vaikea paikka, kun 200-250tkm ajetusta "sisäänajetusta" autosta alkaa hissukseen leviämään kriittisempiä osia. Siinä sitten yhteen ääneen listaillaan autojen "tyyppivikoja" nettipalstoilla.

                            E46 320d (otan kantaa 110kW malliin) kohdalla on tietysti hyvä tiedostaa ne imusarjan läpät ja ahdin, kun ne nyt taitaa olla ne selkeimmät arvokkaamman rempan impulssit. Omalla perstuntumalla, jos nyt olisin ostamassa enemmän ajettua 320d:tä, saattaisin kohdistaa katseeni jopa 350-400tkm ajettuun yksilöön, kuin 250-300tkm ajettuun, jos alta 200 ajettuun ei ole varaa. Kuulostaa höhlältä, mutta oman kokemukseni perusteella juuri 250-350tkm tulee ajankohtaiseksi osien vaihtoa alustan, pa-järjestelmän ja apulaitteiden kohdalla.

                            Sinällään taidan olla onnellisessa asemassa (kop kop) ettei omassa autossani ole tarvinnut ihmetellä ajan kanssa konepellin alle muuten kuin huoltojen, ahtimen, imusarjanläppien ja hehkujen kohdalla. Muuten remppa on painottunut alustan ja voimansiirron kumiosiin, joista kertyy helposti kalliisti työtunteja. Toki tiedostan myös sen, että miksei ahdin voisi mennä toistamiseen, suuttimetkin alkavat ennemmin tai myöhemmin oireilla, railipumppu, laturi, vesipumppu jne voi sanoutua irti milloin tahansa, joten touhutonni tai pari on hyvä pitää jemiksessä vaikkei haluaisikaan. Olen korjauttanut autoa osin ennakoivasti ja tarpeen mukaan. Korjaamokäynnit ovat olleet kohtuullisia tunnista pariin päivään riippuen remontin laajuudesta. Mitään mystiikkaa ei korjaamokäynnit ole sisältäneet. Kertaakaan ei ole jättänyt pihaan tai tienpäälle - ainakaan vielä minulla ensimmäisen 100tkm aikana. Sinällään ko merkille tuki tämän foorumin, tietyn vianetsinnän ja korjaustoimenpiteiden loogisuuden kautta tuo helpotusta bemarikuskin muuten niin kurjaan autoarkeen.
                            -03 E46 320d Touring

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎