Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko mennyt kannentiivisteet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purKKa
    Newbiemmer
    • May 2014
    • 6
    • vantaa

    Onko mennyt kannentiivisteet?

    Olimme kavereitten kanssa ajamassa Stadia päin Hämeenlinnan väylällä, kun yhtäkkiä tuli ilmoitus että jäähdytinnesteet on lopussa ja alkoi lämpötila nousemaan punasellepäin. Kerkesi olla hetken "punasella", kunnes sain auton sammutettua ja konepelti auki.
    Oli paisuntaputki pamahtanut vittuun paikaltaan, ja paisuntasäiliö rikki(Se mihin tulee klemmari, joka pitää putkea paikallaan haljennut). Noh menimme huoltoon ja laitettiin uudet tilalle. Vieläkin vuotaa ja käytimme auton uudestaan huolossa, koska epäiltiin vesipumppua. Se on ehjä ja nyt "ainoana" olisi kannentiivisteet.

    Vuotaa korkista.

    e46 318 2001 vuoden.

    Eli kysymys on vuotaako kannentiivisteet? ja jos joku innokas tietäjä asuisi Vantaalla lähellä Martinlaakso/Myyrmäki ja jaksaisi tulla kurkkaamaan, jos tästä nyt ei saa selkoa tai pysty arvelee.
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    #2
    Vaihdettiinhan uusi korkki paisariin?

    Comment

    • purKKa
      Newbiemmer
      • May 2014
      • 6
      • vantaa

      #3
      Originally posted by rizzo View Post
      Vaihdettiinhan uusi korkki paisariin?

      vaihdettiin

      Comment

      • mikkis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1900
        • Vantaa

        #4
        Vaihdettiinko se vesipumppu uuteen vai miten todettiin ehjäksi? Termari kunnossa?

        Tuskinpa sieltä kannentiiviste noin helpolla menee jos noin on toimittu kuin tuossa tilanteenkuvauksessa kerroit.

        Ettei nyt olisi perinteinen jäähdyttimen ilmaus mennyt perseelleen tai tekemättä noiden osien vaihdon jälkeen? :think

        Comment

        • purKKa
          Newbiemmer
          • May 2014
          • 6
          • vantaa

          #5
          Originally posted by mikkis View Post
          Vaihdettiinko se vesipumppu uuteen vai miten todettiin ehjäksi? Termari kunnossa?

          Tuskinpa sieltä kannentiiviste noin helpolla menee jos noin on toimittu kuin tuossa tilanteenkuvauksessa kerroit.

          Ettei nyt olisi perinteinen jäähdyttimen ilmaus mennyt perseelleen tai tekemättä noiden osien vaihdon jälkeen? :think

          Vesipumppu toimi ettei laitettu uutta.
          Sanottiin ettei vapaakäynnilla anna tulla nesteitä jos oikein ymmärsin. (Autoasi Petikko, virolaisia niin kauheasti ymmärtänyt suomea niiltä.
          Vien todennäköisesti Rälssitien Variaan autopuolelle että tutkii auton läpi, kun kavereita siellä opiskelee, ellei joku käyttäisi aikaa ja tulisi katsomaan

          Comment

          • mikkis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1900
            • Vantaa

            #6
            Mitenkäs tässä kävi? osuiko ilmaukseen :think

            Comment

            • purKKa
              Newbiemmer
              • May 2014
              • 6
              • vantaa

              #7
              Originally posted by mikkis View Post
              Mitenkäs tässä kävi? osuiko ilmaukseen :think
              Njaa... Jääny seisontaan autoraukka. Miettinyt että kävisin täällä Vantaalla näyttää tuolla Schmiedmann'in liikkeessä Konalassa jos sais nyt selville että mikä vika.
              Onkohan turhaa ? Kun luulen että alkais sitten toimii kun sais ilmattua kunnolla.

              Comment

              • MRX
                Bimmer Rookie
                • Jan 2014
                • 108
                • -

                #8
                Originally posted by purKKa View Post
                Njaa... Jääny seisontaan autoraukka. Miettinyt että kävisin täällä Vantaalla näyttää tuolla Schmiedmann'in liikkeessä Konalassa jos sais nyt selville että mikä vika.
                Onkohan turhaa ? Kun luulen että alkais sitten toimii kun sais ilmattua kunnolla.
                Kannattaa ehkä ensin sitä ilmausta kokeilla ennenku lähet viemää mihinkää korjaamolle

                Comment

                • kani
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 699
                  • Espoo

                  #9
                  Ajoitko pitkäänkin "punaisella" ?? Joko itse tapahtuman yhteydessä tai sitten sen jälkeen? Ilmaa nyt kunnolla ensin. Jos ei onnistu ja ongelmat jatkuu niin kansipahvin menemisen voi sitten tarkistaa mittaamalla paisarin sisältä HC arvot pakokaasutesterillä vrt. ulkoilma.



                  Tuon ohjeen ja videon avulla ilmasin oman 6 pyttysen koneen kun uusin koko jäähdytysjärjestelmän:


                  Vähän jännitti kun ihmisillä on ollut niin paljon ongelmia ilmata E46:n jäähdytysjärjestelmä mutta hyvin meni ensikertalaisella kun oli vain huolellinen. Jos viisari lähtee nousemaan yli puolenvälin normaalista asennosta kannattaa sammuttaa ja yrittää ilmausta uudelleen koneen jäähdyttyä. Pinnan tason voi tarkistaa seuraavana päivänä kylmänä ja tarvittaessa joko imeä vähän pois tai sitten lisätä nestettä paisuntasäiliöön.
                  E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎