Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbag valo kummittelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW04
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 84
    • Suomi

    Airbag valo kummittelee

    Moi,

    Jää bagin valo palamaan käynnistyksen jälkeen...joskus myös sammuu, eli kosketushäikkää? matto tullut tiensä päähän?

    Kuinkas olette noita korjailleet? tuon maon vaihto vissiin järkevin? mistä löytyisi kohtuu hintaan?

    Paljon kysymyksiä...joten Kiitokset jo etukäteen!
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Aika monta topikkia aiheesta jo onkin. KL-varaosat myy ainaki järkihintaan. Toki kannattaa ensin todeta että vika varmasti on siinä matossa.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Kissvesala View Post
      Toki kannattaa ensin todeta että vika varmasti on siinä matossa.
      On. Mikään muu vika ei anna enään valon sammua auton omalla diagnostiikalla.

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        On. Mikään muu vika ei anna enään valon sammua auton omalla diagnostiikalla.
        Mites airbägmoduulin virransyötön hetkellinen katkeaminen? E36 ja E39 tokenee tämän aiheuttamasta valon syttymisestä itsestään.
        Last edited by böntti; 04-08-2014, 13:10.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • BMW04
          Bimmer Rookie
          • May 2012
          • 84
          • Suomi

          #5
          Nyt pari päivää valo pelannut niinkuin pitääkin...alkoi oireilemaan kun vedin peräkärryä...liekö tuo ollut syynä sekoiluun? voikohan olla?

          Comment

          • Juhnukka
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 604
            • Lohja

            #6
            Halvemmaksi tulee vastuksella

            Seat Occupancy Mat/Pad Sensor Emulator. Seat Occupancy Mat Sensor Emulator. Seat Occupancy Mat Emulator is designed as a quality alternative to bypass faulty seat occupancy mat/pad sensor and turn off the airbag light.


            Itse asensin tuollaisen itselleni ja johan airbag valo katosi, helppo asentaa, kiinnität vain penkin alla olevaan tunnisteboxin liittimeen ja valo lopettaa palamisen. Ajotietokone luulee tämän jälkeen että matto toimii ja että siinä istuttaisiin koko ajan ja lopettaa bagin valon.

            Ainoa haittapuoli on että kolaritilanteessa molemmat bagit laukeavat vaikka siinä ei kukaan istuisikaan mutta ainakin on sitten tuplavarmistus

            Mutta säästää ainakin rahaa huomattavasti...
            Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

            Comment

            • Juhnukka
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 604
              • Lohja

              #7
              Siis tietty jos vika on tunnistematossa :P
              Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

              Comment

              • `Samppade
                Newbiemmer
                • May 2013
                • 16
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Juhnukka View Post
                http://m.ebay.com/itm/BMW-Seat-Occup...-/160876088549

                Itse asensin tuollaisen itselleni ja johan airbag valo katosi, helppo asentaa, kiinnität vain penkin alla olevaan tunnisteboxin liittimeen ja valo lopettaa palamisen. Ajotietokone luulee tämän jälkeen että matto toimii ja että siinä istuttaisiin koko ajan ja lopettaa bagin valon.

                Ainoa haittapuoli on että kolaritilanteessa molemmat bagit laukeavat vaikka siinä ei kukaan istuisikaan mutta ainakin on sitten tuplavarmistus

                Mutta säästää ainakin rahaa huomattavasti...
                Kai tiesi, että turvalaitteiden ohittaminen on kiellettyä? Samoin myös täällä asiasta mainostaminen. Ihan vaan vinkkinä
                Nyk. e46 325 -01 Titansilber metallic.
                ex. e36 325 -92
                ex. e36 316 -93

                Comment

                • Juhnukka
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 604
                  • Lohja

                  #9
                  Anteeksi

                  Juu sori en tiennyt pahoittelen
                  Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    #10
                    Originally posted by `Samppade View Post
                    Kai tiesi, että turvalaitteiden ohittaminen on kiellettyä? Samoin myös täällä asiasta mainostaminen. Ihan vaan vinkkinä
                    Minkä turvavarusteen tämä vinkki nyt sitten ohittaa?
                    Tuleeko autosta turvattomampi?
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Se on ihan tuurista kiinni kuinka laadukkaasti on huijauspalikka tehty. On myös mahdollista (tai jopa todennäköistä) että yksikkö luulee ettei penkillä istu ketään vaikka oikeasti istuukin, tällöin ei vältämättä sitten räjähdä apparin bägit ja voi sitten miettiä jos apukuski halvaantuu tmv. siitä syystä kannattiko nyt säästää.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Ändi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1292
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by Supa View Post
                        Se on ihan tuurista kiinni kuinka laadukkaasti on huijauspalikka tehty. On myös mahdollista (tai jopa todennäköistä) että yksikkö luulee ettei penkillä istu ketään vaikka oikeasti istuukin, tällöin ei vältämättä sitten räjähdä apparin bägit ja voi sitten miettiä jos apukuski halvaantuu tmv. siitä syystä kannattiko nyt säästää.
                        Tämä on kyllä totta. Voi siinä sellainenkin vaara piillä.:think
                        sigpic
                        E46 2d 330 -02
                        EX.
                        E36 2d 328 -97
                        e92 335d -07
                        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                        Bmw 325 iA 2D -93
                        Bmw 325 4d -92

                        Comment

                        • `Samppade
                          Newbiemmer
                          • May 2013
                          • 16
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Supa View Post
                          Se on ihan tuurista kiinni kuinka laadukkaasti on huijauspalikka tehty. On myös mahdollista (tai jopa todennäköistä) että yksikkö luulee ettei penkillä istu ketään vaikka oikeasti istuukin, tällöin ei vältämättä sitten räjähdä apparin bägit ja voi sitten miettiä jos apukuski halvaantuu tmv. siitä syystä kannattiko nyt säästää.
                          Juuri tätä meinasin ei herneitä
                          Nyk. e46 325 -01 Titansilber metallic.
                          ex. e36 325 -92
                          ex. e36 316 -93

                          Comment

                          • Ändi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1292
                            • Pori

                            #14
                            Originally posted by Supa View Post
                            Se on ihan tuurista kiinni kuinka laadukkaasti on huijauspalikka tehty. On myös mahdollista (tai jopa todennäköistä) että yksikkö luulee ettei penkillä istu ketään vaikka oikeasti istuukin, tällöin ei vältämättä sitten räjähdä apparin bägit ja voi sitten miettiä jos apukuski halvaantuu tmv. siitä syystä kannattiko nyt säästää.
                            Jatketaas tätä keskustelua vielä kuitenkin. Mutta viedään pikkusen eri suuntaan. Itsellä on pikkusen oma lehmä ojassa tämän asian suhteen. Koskee kylläkin e36 korimallia.

                            Tilanne on se että auto on normaalissa liikennekäytössä, mutta auto on käytännössä rakennettu ratapäiviä ajatellen. Joten istuimet on aftermarkettia paremmilla sivutuilla. Kuitenkin auto pitää edelleen katsasta, eikä ole mitenkään mielekästä alkaa laittamaan tunnistinmattoa kuppi istuimeen. Miten muut ovat tämän ratkaissut? Jos tämä mokkula ei välttämättä hoidakkaan hommaa niinkuin pitää?

                            Tietääkö kukaan pystyisikö tuota mokkulan vastusarvoja mittaamaan? Vertaisi vaikka vakiopenkin antamiin arvoihin?
                            sigpic
                            E46 2d 330 -02
                            EX.
                            E36 2d 328 -97
                            e92 335d -07
                            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                            Bmw 325 iA 2D -93
                            Bmw 325 4d -92

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by Ändi View Post
                              Jatketaas tätä keskustelua vielä kuitenkin. Mutta viedään pikkusen eri suuntaan. Itsellä on pikkusen oma lehmä ojassa tämän asian suhteen. Koskee kylläkin e36 korimallia.

                              Tilanne on se että auto on normaalissa liikennekäytössä, mutta auto on käytännössä rakennettu ratapäiviä ajatellen. Joten istuimet on aftermarkettia paremmilla sivutuilla. Kuitenkin auto pitää edelleen katsasta, eikä ole mitenkään mielekästä alkaa laittamaan tunnistinmattoa kuppi istuimeen. Miten muut ovat tämän ratkaissut? Jos tämä mokkula ei välttämättä hoidakkaan hommaa niinkuin pitää?

                              Tietääkö kukaan pystyisikö tuota mokkulan vastusarvoja mittaamaan? Vertaisi vaikka vakiopenkin antamiin arvoihin?
                              Ei sitä pysty millään muulla huijaamaan.
                              Paukulliset vyönkiristimet kuitenkin pitää penkeissä olla ja sellaiset niiden kiinnitykset mihin ko.lukkokappale on hyväksytty.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎