Onkos kenelläkään kokemusta tälläisestä?
Autona -01 330i ja tosiaan pari päivää sitten helteellä pidemmästä ajosta pysähdyksen jälkeen uudelleen liikkeelle lähtiessä ohjaustehostin alkoi vonkumaan oikein huolella ja totesin heti että nestesäiliö oli tyhjä...
Onneksi vieressä oli huoltoasema josta sain litran ATF-öljyä jota tässä mallissa nestesäiliön korkki suosittelee (CHF-öljyäkin näissä kaiketi käytetään mallista riippuen)
Sen verran alle kurkin että näin tippoja hammastangon suojakumin päässä,autolla pääsi kuitenkin hienosti kotiin 150km matkan ja ohjaus toimi ihan normaalisti ja äänittä, kunhan "tankkasi" matkalla pari kertaa säiliön täyteen...
Kotipihaan kaartaessa joutuu kääntämään ratin ääriasentoon, siitä jäikin hietikkoon kaksi raitaa
Kotona tutkin montulla sen verran että hammastangon kummastakin päästä on suojakumien klemmareiden välistä vuotanut öljyä ja itseasiassa suojakumit on ihan täynnä öljyä...
Auto on ollut omistuksessa useamman vuoden,mitään oireita ei ole aiemmin ollut ja ajettukin vain 115 tkm,eikä koskaan ole öljyä tarvinnut lisätä.
Toisaalta en muista onko tuota öljytasoa tullut oikein koskaan tarkistettuakaan, voi kai se rikkoutua pitkäaikaisesta käytöstä vähällä öljymäärällä tai josko joskus onkin lisätty vallan väärää öljyä,mitään äantä ei ole kuitenkaan koskaan pitänyt ratin ääriasennoissakaan
Onkos tuohon olemassa mitään stefasarjaa tms, vai onko niin että uutta/käytettyä hammastankoa vaan tilalle vai mitä,vinkkejä kaivataan !
Autona -01 330i ja tosiaan pari päivää sitten helteellä pidemmästä ajosta pysähdyksen jälkeen uudelleen liikkeelle lähtiessä ohjaustehostin alkoi vonkumaan oikein huolella ja totesin heti että nestesäiliö oli tyhjä...
Onneksi vieressä oli huoltoasema josta sain litran ATF-öljyä jota tässä mallissa nestesäiliön korkki suosittelee (CHF-öljyäkin näissä kaiketi käytetään mallista riippuen)
Sen verran alle kurkin että näin tippoja hammastangon suojakumin päässä,autolla pääsi kuitenkin hienosti kotiin 150km matkan ja ohjaus toimi ihan normaalisti ja äänittä, kunhan "tankkasi" matkalla pari kertaa säiliön täyteen...
Kotipihaan kaartaessa joutuu kääntämään ratin ääriasentoon, siitä jäikin hietikkoon kaksi raitaa
Kotona tutkin montulla sen verran että hammastangon kummastakin päästä on suojakumien klemmareiden välistä vuotanut öljyä ja itseasiassa suojakumit on ihan täynnä öljyä...
Auto on ollut omistuksessa useamman vuoden,mitään oireita ei ole aiemmin ollut ja ajettukin vain 115 tkm,eikä koskaan ole öljyä tarvinnut lisätä.
Toisaalta en muista onko tuota öljytasoa tullut oikein koskaan tarkistettuakaan, voi kai se rikkoutua pitkäaikaisesta käytöstä vähällä öljymäärällä tai josko joskus onkin lisätty vallan väärää öljyä,mitään äantä ei ole kuitenkaan koskaan pitänyt ratin ääriasennoissakaan
Onkos tuohon olemassa mitään stefasarjaa tms, vai onko niin että uutta/käytettyä hammastankoa vaan tilalle vai mitä,vinkkejä kaivataan !
Comment