Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 hammastangosta öljyt pihalle !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mjr68
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 25
    • Finland

    E46 hammastangosta öljyt pihalle !!

    Onkos kenelläkään kokemusta tälläisestä?

    Autona -01 330i ja tosiaan pari päivää sitten helteellä pidemmästä ajosta pysähdyksen jälkeen uudelleen liikkeelle lähtiessä ohjaustehostin alkoi vonkumaan oikein huolella ja totesin heti että nestesäiliö oli tyhjä...
    Onneksi vieressä oli huoltoasema josta sain litran ATF-öljyä jota tässä mallissa nestesäiliön korkki suosittelee (CHF-öljyäkin näissä kaiketi käytetään mallista riippuen)
    Sen verran alle kurkin että näin tippoja hammastangon suojakumin päässä,autolla pääsi kuitenkin hienosti kotiin 150km matkan ja ohjaus toimi ihan normaalisti ja äänittä, kunhan "tankkasi" matkalla pari kertaa säiliön täyteen...
    Kotipihaan kaartaessa joutuu kääntämään ratin ääriasentoon, siitä jäikin hietikkoon kaksi raitaa
    Kotona tutkin montulla sen verran että hammastangon kummastakin päästä on suojakumien klemmareiden välistä vuotanut öljyä ja itseasiassa suojakumit on ihan täynnä öljyä...

    Auto on ollut omistuksessa useamman vuoden,mitään oireita ei ole aiemmin ollut ja ajettukin vain 115 tkm,eikä koskaan ole öljyä tarvinnut lisätä.

    Toisaalta en muista onko tuota öljytasoa tullut oikein koskaan tarkistettuakaan, voi kai se rikkoutua pitkäaikaisesta käytöstä vähällä öljymäärällä tai josko joskus onkin lisätty vallan väärää öljyä,mitään äantä ei ole kuitenkaan koskaan pitänyt ratin ääriasennoissakaan

    Onkos tuohon olemassa mitään stefasarjaa tms, vai onko niin että uutta/käytettyä hammastankoa vaan tilalle vai mitä,vinkkejä kaivataan !
  • mjr68
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 25
    • Finland

    #2
    Originally posted by mjr68 View Post
    Onkos kenelläkään kokemusta tälläisestä?

    Autona -01 330i ja tosiaan pari päivää sitten helteellä pidemmästä ajosta pysähdyksen jälkeen uudelleen liikkeelle lähtiessä ohjaustehostin alkoi vonkumaan oikein huolella ja totesin heti että nestesäiliö oli tyhjä...
    Onneksi vieressä oli huoltoasema josta sain litran ATF-öljyä jota tässä mallissa nestesäiliön korkki suosittelee (CHF-öljyäkin näissä kaiketi käytetään mallista riippuen)
    Sen verran alle kurkin että näin tippoja hammastangon suojakumin päässä,autolla pääsi kuitenkin hienosti kotiin 150km matkan ja ohjaus toimi ihan normaalisti ja äänittä, kunhan "tankkasi" matkalla pari kertaa säiliön täyteen...
    Kotipihaan kaartaessa joutuu kääntämään ratin ääriasentoon, siitä jäikin hietikkoon kaksi raitaa
    Kotona tutkin montulla sen verran että hammastangon kummastakin päästä on suojakumien klemmareiden välistä vuotanut öljyä ja itseasiassa suojakumit on ihan täynnä öljyä...

    Auto on ollut omistuksessa useamman vuoden,mitään oireita ei ole aiemmin ollut ja ajettukin vain 115 tkm,eikä koskaan ole öljyä tarvinnut lisätä.

    Toisaalta en muista onko tuota öljytasoa tullut oikein koskaan tarkistettuakaan, voi kai se rikkoutua pitkäaikaisesta käytöstä vähällä öljymäärällä tai josko joskus onkin lisätty vallan väärää öljyä,mitään äantä ei ole kuitenkaan koskaan pitänyt ratin ääriasennoissakaan

    Onkos tuohon olemassa mitään stefasarjaa tms, vai onko niin että uutta/käytettyä hammastankoa vaan tilalle vai mitä,vinkkejä kaivataan !

    Auto on M-Sport II -paketilla ja näyttääpä olevan ainakin Autovaraosat 24:n mukaan hammastankokin eri osanumerolla jos autossa on M-varustelu...



    Omassa on osanumero 7852 974 678 / 6 755 064 ja EPC tarjoaa runkonumerolla katsottuna osaa vain 6 755 065-numerolla ja sielläkin on vaikutusta onko autossa M-paketti,ota näistä selvää...

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1278
      • Kokkola

      #3
      Jos pelkästään stefat rikki niin voinee mennä niiden uusimisella...jokuhan ne stefat on kuitenkin rikkonut ja tod.näk. hammastanko on kulunut väljäksi ja rikkonut stefat, joten ei auta enää stefojen vaihto. Omasta +220tkm ajetusta e30:stä sylkäs kans katsastusaseman lattialle suojakumin välistä öljyt ja katsastusmies totes tangossa olevan väljää -> tanko vaihtoon.

      Comment

      • mjr68
        Newbiemmer
        • Sep 2009
        • 25
        • Finland

        #4
        Originally posted by Make H. View Post
        Jos pelkästään stefat rikki niin voinee mennä niiden uusimisella...jokuhan ne stefat on kuitenkin rikkonut ja tod.näk. hammastanko on kulunut väljäksi ja rikkonut stefat, joten ei auta enää stefojen vaihto. Omasta +220tkm ajetusta e30:stä sylkäs kans katsastusaseman lattialle suojakumin välistä öljyt ja katsastusmies totes tangossa olevan väljää -> tanko vaihtoon.
        OK,jo vuosi sitten "kuvittelin" että terävissä hidasteissa yms tuntui aina pieni kolahdus joka välittyi rattiin asti ja etupäässä on kaikki todellakin kunnossa, ainoa epäilys kohdistui juuri raidetankojen sisäpäihin koska ne tuntuivat oudon väljiltä kun auto oli nosturilla ja suojakumien läpi kun puristeli samalla kun renkasta käänteli, korjaamon mielstä välys oli kuitenkin ihan normaalia ja asia jäi sikseen...
        Olisko jo silloin siis ollut kuitenkin alkavaa väljyyttä ja nyt niin paha että rikkoi stefat

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎