Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 d / 330 d virittely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JMTN
    replied
    Originally posted by Heze.R View Post
    Sorry et viel kyselen ehkä jopa tyhmiä, mutta.
    Eli se Lukin tai Sachsin orkkis kytkinkin kestää siis mihin asti? Tarkotus kun nyt on se tehon lisäys siin rajata max 300 hepokattiin. Pitääkö vääntö rajaa sitten johonkin 500-600nm väliin manuaalis? Orkkista vastaavilla massapyörällä ja kytkimellä siis.
    Itsellä oli orkkis vp.llä ja racing kytkimellä 290hp/680nm ja 70tkm rullasin ennenkö meni eteenpäin, et kestää minkä kestää.

    Sachs luettelosta katsottuna, vakio hilut kestää 570nm väännön. Tosin toiset saa jo vakio tehoilla vp.n paskaksi, et paljon on käyttäjästä kiinni.

    Leave a comment:


  • Heze.R
    replied
    Originally posted by JMTN View Post
    Vauhtipyörä kestää, mutta kytkinlevy ja asetelma ei. Eli kytkin rupeaa luistamaan.

    Vauhtipyöränä LUK, kytkinlevy ja asetelma sit sachs. Jos tarkoituksena on laittaa järempää, kuin vakio.
    Sorry et viel kyselen ehkä jopa tyhmiä, mutta.
    Eli se Lukin tai Sachsin orkkis kytkinkin kestää siis mihin asti? Tarkotus kun nyt on se tehon lisäys siin rajata max 300 hepokattiin. Pitääkö vääntö rajaa sitten johonkin 500-600nm väliin manuaalis? Orkkista vastaavilla massapyörällä ja kytkimellä siis.

    Leave a comment:


  • Heze.R
    replied
    Mä nyt kysyn tässä topikissa kun toinen oli vissiin väärä. Mitä kytkintä ootte sit käyttäny että kestää sen n.300hp tehon ja sen 600nm väännön? :think

    Orkkis kaksoismassa nyt ainakin menee tilaukseen näiden foorumien tietojen perusteel tuohon 330xd malliin.

    Leave a comment:


  • JMTN
    replied
    Vauhtipyörä kestää, mutta kytkinlevy ja asetelma ei. Eli kytkin rupeaa luistamaan.

    Leave a comment:


  • Heze.R
    replied
    Selvä. Jos tarkoitus on ottaa orkkis suuttimilla sen mitä saa tehoja sekä putkiston laitolla niin orkkis VP on fiksuin vaihtoehto vissiin.:think

    Auto kuitenkin tulee ihan joka päiväiseen arkiajeluun. Näin ollen orkkis osat kestää ihan hyvin mikäli kattelee vähän millä kierroksilla mennään?

    Kiitoksia tästä selvityksestä.
    Last edited by Heze.R; 17-06-2015, 14:52.

    Leave a comment:


  • JMTN
    replied
    Kyllä niitä kiinteitä vauhtiksia on kaupat pullollaan, mut jousitettua kytkinlevyä, ei helpolla löydy. Kuin orkkis, mut se antautuu alle viikossa. Viri käytössä.

    Sachs racingiltä löytyy massalevynä max 600nm, siitä ylös päin sit sintterinä.

    Alkup. Vauhtis kestää jäykän asetelman kans, järkevällä käytöllä ja softasta alavääntöjä rajaamalla.
    Last edited by JMTN; 16-06-2015, 14:34.

    Leave a comment:


  • Heze.R
    replied
    Eli voisiko tuosta tehdä johtopäätöksen et kovaa vauhtipyörää ei oo saatavana? Niin et löytäis jousitetun kytkimen sitten siihen?

    Jos näin nii miten se kytkin vauhtipyörä pakka saadaan kestään se reilu 300 pollen tehot?

    Joo ja kyllä kyseessä on 2004 mallinen 330xd.

    Leave a comment:


  • JMTN
    replied
    Originally posted by Heze.R View Post
    Onkos nois 330xd malleissa ihan samat kytkimet ja vauhtipyörät kuin takavetosissakin?

    Tarkotus ois tehä kytkinremppa mut oon aika ulalla mikä nyt tuohon käy. Joissain myynti ilmotuksissa lukee et kaikki nelikot ja joissain eritellään nelikot tehojen mukaan toisissa taas vetotavan ja tehojen.

    2 massa vapaapyöräkin olis tarkotus vaihtaa kiinteeseen.

    Joten kytkin muuttuu jokatapauksessa nyt sit siihen jousitettuunkin vissiin?

    Jos nyt joku osaa suoraan pistää vinkaten mistä moiset kannattaa tilaa nii olisin kiitollinen.
    Remppa pitäs kuitenkin kk sisällä saada tehtyy mielellään. Alkaa jo sen verran ärsyttään kytkimen toiminta.
    mieti sitä kiinteää vauhtista sen jälkeen, kun olet löytänyt jousitetun kytkinlevyn 26 hampaiselle boorille...
    Oletan, että olet 330d vm.2004 remonttia tekemässä ?
    Jos olet, niin onnea etsintään.

    Itse kysymykseen, niin ihan sama kytkin on nelikossa ja takapotkussa.

    Leave a comment:


  • Heze.R
    replied
    Onkos nois 330xd malleissa ihan samat kytkimet ja vauhtipyörät kuin takavetosissakin?

    Tarkotus ois tehä kytkinremppa mut oon aika ulalla mikä nyt tuohon käy. Joissain myynti ilmotuksissa lukee et kaikki nelikot ja joissain eritellään nelikot tehojen mukaan toisissa taas vetotavan ja tehojen.

    2 massa vapaapyöräkin olis tarkotus vaihtaa kiinteeseen.

    Joten kytkin muuttuu jokatapauksessa nyt sit siihen jousitettuunkin vissiin?

    Jos nyt joku osaa suoraan pistää vinkaten mistä moiset kannattaa tilaa nii olisin kiitollinen.
    Remppa pitäs kuitenkin kk sisällä saada tehtyy mielellään. Alkaa jo sen verran ärsyttään kytkimen toiminta.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Tuosta pikaista katsausta kolmilitraisiin: KLIK.

    Leave a comment:


  • Miika08
    replied
    Mistä näitä 50% enemmän tuottavia suutinkärkiä on saatavilla nimenomaan tähän vanhempaan 2l verkonpainoon?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    M47 ja M57 koneissa on solenoidisuuttimet. Solenoidisuuttimet löytyvät 35d-malleista aina noin 2007 saakka, jonka jälkeen muutuvat piezoiksi.

    Leave a comment:


  • JoonasT
    replied
    Jos nyt haluaa enemmä saada irti kuin mitä pelkällä lastulla niin on vaihdettava suutinkärjet ja turbo M47:ssa M57 koneen ahtimeen ja M57:ssa johonkin hybriditekeleeseen. Hybridi kummassakin koneessa luultavasti paras vaihtoehto. Kytkin antaa periksi jo ronskilla lastullakin ja kaksoismassapyörän elinkaari varmasti puoliintuu. Kiinteä VP, jousitettu levy ja jäykkä asetelma ovat myös vaatimuslistalla jos kaksoismassa päättää antautua.


    Tähän jakajapumpulliseen 2.0L verkonpainoon on saatavissa +50% suutinkärkiä valmistajina Firad ja Bosio. Voi varmaan saada myös näihin aiempiin common-rail vehkeisiin.

    Onko näissä vanhemmissa M47 ja M57 common-raileissa (ei TU koneet) piezosähköiset suuttimet? Jos on niin ainoa vaihtoehto on 35d suuttimet kokonaisuudessaan.

    Ja tuohon 1-massa VP:n pärinäkeskusteluun palaten: Sarjat toimivat varmasti hyvin jos laitat sinne kytkinlevyksi jousitetun levyn. kaksoismassa-vp:n yhteydessä ollut jousittamaton levy ei todellakaan käy tässä vaiheessa enää. Valeon Kit4P toimii hyvin ja tuo CG-motorsportin sivuilta suoraan tilattu 1-massa konversio jossa tulee mukana 8-lapainen (heidän itse valmistama) jousitettu sintterilevy ja vauhtipyörä luulisi toimivat yhtä hyvin.

    Ihmettelen vain miksi vanhemmissa 4-pyttyisissä dieselissä tuo 1-massainen pyörä toimii ilman suurempia murinoita? Ei 2-massaisella pyörälläkään saa täysiä vedätellä alle 2000rpm vaikka se tärinät vaimentaakin.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Pelkällä softalla saa m57:sta sen mitä voimansiirto kestää.

    Leave a comment:


  • JMTN
    replied
    Originally posted by väiski525 View Post
    jaa että isompaa suutinta, cooleria, putkistoa ja itse hyrrää ym ei voi vaihtaa vai?
    Voi vaihtaa, mutta ei niistä ole mitään hyötyä, jos softaan ei kosketa

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎