Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 320 d 110 kw 2002 lämmöt alhaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    Bmw 320 d 110 kw 2002 lämmöt alhaalla

    Elikkäs tuntuu auto lämpeevän aika hitaasti ja lämmöt koko ajan suht alhaalla.

    Mites jos egr on tukittu niin vaikuttaako egr termari enää lämpöihin? Vai pitäisikö vaihtaa päätermari?

    Lämmöt katsottu läppärillä ja nousee ja pysyy noin 65-75 c°
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • pouri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 370
    • 06 area

    #2
    Egr tuntuu vaikuttavan lämpöihin ehkä 2-3 astetta, mitä talvella katselin salavalikosta. Ei enempää.

    Edit, jaa tarkoitat ilmeisesti egr termaria. Se kyllä vaikuttaa oli egr venttiili tukittu tai ei. egr termarin voi testata litistämällä sinne menevän putken väliaikaisesti vaikka lukkopihdeillä.
    Last edited by pouri; 25-08-2014, 19:06.
    Diesel, fuel of satin man

    Comment

    • JoonasT
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 34
      • Espoo

      #3
      Tuntuu silti niin isolta lämpövajaukselta että kannattaa se iso termari vaihtaa.

      EGR tukittuna auto kyllä saavuttaa normaalit lämmöt.
      - Bittien kääntöä/tehonlisäykset EDC15 ja EDC16 dieseleihin (M47- ja M57 moottorit)
      - INPA/DIS/ Vikakoodien luku PK-seudulla
      - NCS Expert koodaukset (valot, lukot, retrofitit, piilotoiminnot)
      - SSS Progman koodaukset (moduulien istuttaminen)

      Comment

      • Juhnukka
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 604
        • Lohja

        #4
        Pahoittelen virheestäni

        Katsoin obcstä ja huomasin että lämmöt pysyy sittenkin vakaana 72-75 c° eikä mainitsemassani 65 asteessa.

        Mutta motaria ajaessa kun päästää kaasun pois niin lämmöt tippuu muutamalla asteella, noin 70 asteeseen ja nousee taas kaasuttaessa.
        Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

        Comment

        • JoonasT
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 34
          • Espoo

          #5
          Voit varmuudeksi vaihtaa tietenkin molemmat termarit?

          Tuo lämpötila on silti liian alhainen.

          lämpötilan nousu kaasulla ihan normaalia: palava seos tuottaa lämpöä ja kun päästät kaasusta ei koneeseen syötetä seosta lainkaan.
          - Bittien kääntöä/tehonlisäykset EDC15 ja EDC16 dieseleihin (M47- ja M57 moottorit)
          - INPA/DIS/ Vikakoodien luku PK-seudulla
          - NCS Expert koodaukset (valot, lukot, retrofitit, piilotoiminnot)
          - SSS Progman koodaukset (moduulien istuttaminen)

          Comment

          • Juhnukka
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 604
            • Lohja

            #6
            Kunnossa

            Egr termaria ei autosta edes löytynyt joten vaihdoin päätermarin ja nyt lämmöt pysyy siinä 88-90 välillä
            Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎