Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysnestettä vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tiainene
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 7
    • finland

    Jäähdytysnestettä vuotaa

    Pahasta paikasta eli vaihdelaatikon yläpuolelta (alta päin katsottuna.) ruuvin kannasta. kuva liitteenä. pääseeköhän tuohon yläpuolelta vai joutuuko purkamaan vaihdelaatikon tieltä?
    Attached Files
  • Newbiemmer
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 61
    • Oulu

    #2
    Ite en ainakaan saa tuon kuvan perusteella mitään käsitystä, että mitä tarkoitat. Mutta kyllä ainakin minun e46 on päässy yläkautta kaikkeen ihan hyvin käsiksi kun vain purkaa jotain pois edestä. Mikähän kone sulla on edes kyseessä...
    e46 318i m43b19 ; ex e36 323ia ; ex e36 328i ; ex e34 525i ; ex e36 320ia

    Comment

    • tiainene
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 7
      • finland

      #3
      Originally posted by Newbiemmer View Post
      Ite en ainakaan saa tuon kuvan perusteella mitään käsitystä, että mitä tarkoitat. Mutta kyllä ainakin minun e46 on päässy yläkautta kaikkeen ihan hyvin käsiksi kun vain purkaa jotain pois edestä. Mikähän kone sulla on edes kyseessä...
      1.8 bensa. vähän huono kuva joo. mutta punaisella nuolella merkitsin kohdan joka on vaihdelaatikon yläpuolella kun auton alta juttua katsoo. tuolta tihkuu pakoputken päälle ja siitä maahan.

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #4
        Tutki konetilan takaosasta jäähdytysnesteletkut ja koneen liitokset, sekä lämmityslaitteen kennon liitokset tulipellistä.

        Ei se tuolta alta mönkimällä löydy se vuotokohta, eikä ainakaan korjaudu sitäkautta.

        En tiedä miten sinun autossasi, mutta voi olla että joudut purkamaan muoveja jne. ennenkuin näet.

        Comment

        • Newbiemmer
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 61
          • Oulu

          #5
          Joudut luultavasti purkamaan ainakin raitisilmasuodattimen kotelon, sekä mahdollisesti imusarjan yläosan pois edestä, niin sitten alkaa jo päästä käsiksi.
          e46 318i m43b19 ; ex e36 323ia ; ex e36 328i ; ex e34 525i ; ex e36 320ia

          Comment

          • kye
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 320
            • Forssa

            #6
            Kuvasta en saa tolkkua, mutta onks toi ongelma M43 moottorisessa autossa. Niissä ainakin on syl.kannen takapäässä muovinen laippa syl.kanteen joka yleensä alkaa vuotaan jossain kohtaa moottorin elinkaarta.
            - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
            - N42/46 jakopäät
            - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

            tied. 0407247465

            Comment

            • tiainene
              Newbiemmer
              • Dec 2011
              • 7
              • finland

              #7
              Originally posted by kye View Post
              Kuvasta en saa tolkkua, mutta onks toi ongelma M43 moottorisessa autossa. Niissä ainakin on syl.kannen takapäässä muovinen laippa syl.kanteen joka yleensä alkaa vuotaan jossain kohtaa moottorin elinkaarta.
              Tämä on juurikin sama moottori. vissiin yläkautta kannattaa homma hoitaa?

              Comment

              • Newbiemmer
                Bimmer Rookie
                • Apr 2013
                • 61
                • Oulu

                #8
                Kuten jo aikasemmin sanoin niin kannattaa irrottaa raitisilmasuodsttimen kotelo niin näkee jo paremmin, ja tarvittaessa imusarjan yläosa. Ei ole iso homma ja pääsee jo näppärästi katselemaan että mistä vuotaa. Lohkon takana oleva muovi haara on hyvin todennäköinen näissä koneissa.
                e46 318i m43b19 ; ex e36 323ia ; ex e36 328i ; ex e34 525i ; ex e36 320ia

                Comment

                • Rister
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2013
                  • 32
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Samanlaista nestevuoto ongelmaa täällä, tuntuu vain toistuvan kerrasta toiseen... Eli itsellä oli jäähdytin halki siitä muovisesta päädystä ja sen vaihdoin uuteen kun noin kerran viikossa joutui nestettä lisäilemään. Noh 2 päivää sai olla onnensa kukkuloilla mutta sitten jostai alkoi nesteet vuotamaan niin että ensimmäisellä ajokerralla täytön jälkeen oli jo tyhjä. Vein auton korjaamolle kun oma tietotaito ei enää riittänyt ja korjaamolla viaksi todettiin moottorissa oleva vesiletku joka oli halki. Letku vaihdettiin ja korjaamolla kokeilivat että järjestelmä pitää. Noh, ajoin paripäivää ja nestevalo syttyi, ajattelin että olisiko vaan huonosti ilmaantunut korjaamolla kun missään ei nestettä näkynyt ja lisäsin n. desin nestettä kun enempää ei mahtunut. Siitä nyt sitten on pariviikkoa ja tänään valo syttyi taas sekä huomasin pohjapanssarin päällä nestettä. Mikähän tuossa voisi olla vikana? Alkaa pikkuhiljaa jo kyllästyttämään tuo, kun aina hetken luulet auton olevan kunnossa ja sitten taas saa pettyä.

                  Huomasin samalla myös että kun lämmöt nousee niin flekti ei lähde päälle ollenkaan, missä lie siinäkin vika...
                  Auto siis -99 316i.

                  Jos jollakin jotakin hajua näistä niin olisin kiitollinen, tietäisi edes mikä sen vuodon saa aina aikaan kun välissä on järjestelmä pitänyt.
                  Last edited by Rister; 04-11-2014, 02:59.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    Eiköhän se liene tuo muovinen yhde sylinteriryhmän takana eli osa 9 täältä: KLIK.

                    Muovia samoin kuin toinen yhde kyljessä eli osa 7 samasta kuvasta.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎