Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xd kadottaa nestettä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SeksiSeppo
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 69
    • Suomi

    330xd kadottaa nestettä

    M57 moottorilla oleva -01 Touring kadottaa nestettä. Ajettu 233tkm

    Uusittua osaa alkaa olemaan ja ideat loppuu.
    -termostaatti sekä kotelo
    -vesipumppu
    -syyläri
    -paisuntasäiliö
    -paisuntasäiliön korkki

    Syyläri ja paisari oli alkuperäisiä vielä. Silmillä nähtävää vuotoa en ole saanut paikallistettua eikä lätäkköä jää... Egr termaria tässä ei olekaan eikä sitä lämmitintä tms. Startattaessa tuntuu että pöläyttääkö valkeaa savua? Mutta kiihdyteltäessä ei havaintoja. Eikä ole mitenkään ylimääräistä painetta taikka öljykorkissa kuraa. Lämmöt salavalikosta katsottuna 90-92 välillä.

    Onko näissä jotain osia raitisilmakotelon alla tulipellin luona? Vai mitä tässä osais seuraavaaks arpoa... Kansivikaa en oikein usko kun ei ole koskaan lämmöt karanneet ylös. Viime talvena oli vähän ongelmaa ikkunoiden kanssa kun oli parikin henkeä. Meinaa vetää jäähän. Lämppärin kenno?
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Yksi kohtuu yleinen vuotopaikka on jäähdytysyhde lohkon kyljessä (Nr.11). Sijainti näkyy ehkä paremmin tuossa koko moottorin kuvassa. KLIK Taskulampun kanssa voi kurkata imusarjan alle, näkyykö siinä yhteen ympäristössä merkkejä vuodosta.

    Varmemmin vuodon saa esiin, kun paineistaa jäähdytysjärjestelmän viileällä koneella, niin pieni vuoto ei heti haihdu.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • SeksiSeppo
      Bimmer Rookie
      • Mar 2014
      • 69
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Yksi kohtuu yleinen vuotopaikka on jäähdytysyhde lohkon kyljessä (Nr.11). Sijainti näkyy ehkä paremmin tuossa koko moottorin kuvassa. KLIK Taskulampun kanssa voi kurkata imusarjan alle, näkyykö siinä yhteen ympäristössä merkkejä vuodosta.

      Varmemmin vuodon saa esiin, kun paineistaa jäähdytysjärjestelmän viileällä koneella, niin pieni vuoto ei heti haihdu.

      Kuiva oli tuo kohta myös. Kuinka saa hyvin testattua tuon paineistuksen? En ole ikinä tehnyt moista hommaa...

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Esim. vanhaan ilmausnippaan modaa paineyhteen / tubeless-venttiilin (nipan tilalle) ja kompuralla paineistus. Toinen vaihtoehto tehdä sama paisarin korkille.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • SeksiSeppo
          Bimmer Rookie
          • Mar 2014
          • 69
          • Suomi

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Esim. vanhaan ilmausnippaan modaa paineyhteen / tubeless-venttiilin (nipan tilalle) ja kompuralla paineistus. Toinen vaihtoehto tehdä sama paisarin korkille.
          Täytyy kokeilla totakin kun ehtii. Äsken menin taskulampun kanssa ryömimään auton alle ja auto käyntiin. Paisarin pohjalle tuleva letkun liitos on kosteahko. Täytyy nyt vaihtaa sekin samalla.

          Lisä mausteena on tullut kun polkaisee ekoja kertoja avokin jäljiltä niin kunnon mustat savut ja sit käynnissä ollessa öljyntäyttökorkin aukaistua tulee sieltä "ilmaa". Huohotin on vortex mallia kylläkin. Normaalia?

          Comment

          • SeksiSeppo
            Bimmer Rookie
            • Mar 2014
            • 69
            • Suomi

            #6
            Nyt on vaihdeltu alavesiletku ja paisuntasäiliön pohjalle tuleva letku.
            Edelleen kadottaa nestettä! Ei kosteaa missään enää silmällä katsellessa. Olisko se sitten toi lämppärinkenno? On ollut vähän ongelmaa talvella ikkunoiden huurtumisen suhteen myös. Ei kyllä oikein innostaisi alkaa purkamaan koko kojelautaa..... Onko kukaan saanut tukittua noilla kaupoissa olevilla litkuilla vuotoja lämmityslaitteen kennosta?

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Ei kyllä kannata lähteä millään litkuilla leikkimään. Siinä saan vaan kennot tukkeeseen.
              Löytyy automaatti-ilmastoinnillisesta lämppärin kenno. Pistä privaa jos tarvetta.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • SeksiSeppo
                Bimmer Rookie
                • Mar 2014
                • 69
                • Suomi

                #8
                Originally posted by Supa View Post
                Ei kyllä kannata lähteä millään litkuilla leikkimään. Siinä saan vaan kennot tukkeeseen.
                Löytyy automaatti-ilmastoinnillisesta lämppärin kenno. Pistä privaa jos tarvetta.
                Onko mitään arvioo tai tietoa paljonka menee työtunteja kennon vaihtoon? Mielellään tän haluis kuntoon.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎