Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d -03 ei käynnisty, apua kaivataan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jokkis99
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 3
    • pöytyä

    e46 320d -03 ei käynnisty, apua kaivataan!

    hommahan alkoi siitä että lähti imu läppä irti ja hajotti 4 venttiiliä ja yhden männän joten kone osiksi ja uutta osaa sisään ja takaisin kasaan, mutta autopa ei lähtenytkään enää käyntiin vaikka ennen purkua kävi vielä hyvin, tosin 3 mutta kävi kumminkin. Luettiin vika koodit ja nokka akselin asento tunnistimestä herjasi ja kaikki oli muuten ookoo, uuden anturin hankittuani tuli uusi vika!! korkeapaine pumppu ei anna löpöä suutintukille?? Pumpullle tulevassa letkussa on kyllä 4 barin paine mikä on oikein mutta miksi pumppu ei lähde pumppaamaan löpöä tukille ja suuttimille? ennen anturin vaihtoa tukissa oli 600 barin paine ja polttoaine ongelmia ei ollut. Voisiko joku viisaampi kertoa että mikä ohjaa korkeapaine pumpun venttiiliä ja mistä vika voisi johtua???
  • jokkis99
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 3
    • pöytyä

    #2
    eikö tosiaan kellään mitään tietoa?

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Common rail-koneissa railpaineen tulee nousta yli 300 barin ennenkuin DDE antaa käynnistysluvan.

      Jos railin paineanturi on särki, ei kone käynnisty. Jos startti alkaa hyytyä tai akku on vähissä, käynnistyksen yhteydessä ei saada riittävästi painetta --> kone ei käynnisty.

      Kampuran asentoanturin ollessa sökö, kone ei käynnisty. Ikävästi siitä ei välttämättä aina jää edes vikakoodia.

      Comment

      • jokkis99
        Newbiemmer
        • Feb 2011
        • 3
        • pöytyä

        #4
        ongelma onkin nytten siinä että railille ei tule ollenkaan löpöä? korkeapaine pumpulle tulee kyllä kunnon paineelle ja paluu putkista tulee mutta raili on tyhjä, eli korkeapaine pumppu ei päästä löpöä läpi. Mistä voisi moinen vika johtua?

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #5
          Onkos se nyt sitten pumpun takana oleva määräsäädin potentiaalinen ongelman aiheuttaja? Osa 2 täältä: KLIK.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎