Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia E46:sta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anttij
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 56

    Kokemuksia E46:sta

    Tuttava on kiinnostunut tuollaisen 320d sedanin hankinnasta. Millaisia kokemuksia porukalla on autosta? Ongelmia? Tyyppivikoja? Mitä erityisesti kannattaa tarkistaa ennen mahdollista ostoa? Ovatko kaikki -02 mallit jo uudemmilla valoilla ja munuaisilla? Kokemukset automaattivaihteistoista kyseisellä moottorilla varustetuissa autoissa kiinnostavat myös.

    P.S. Saa tarjota tai antaa vinkkejä (vaikka privana) jos tuollaisia vm -02 tai uudempia on tiedossa.
    - E70 X5 3.0d Sport 2009
    - ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
    - ex. E60 530dA 2004 -
    - ex. E46 318i 2002 -
    - ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
    - ex. E39 525dA 2002 -
  • Coupe*
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 486
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Itsellä kylläkin -00 320d mutta autohan on melko "sama" kuin tuo faselift.. -02:set On kaikki uudenmalla keulalla ja takavaloilla niin ja maski. Itse autoon, kokemukset on hyvät..Toinen samanlainen diesel menossa eikä mitään vikaa kuin tuo perus ilmamassamittari hajoaa, sen voi laskea melkeen ominaisuudeksi bemarissa..Koiranluut taitaa olla toinen kuluva osa mutta nuohan ovat juuri kulutusosia.

    136hp diesel on jo pirteä mutta kyllä tämä 150hp onkin jo toista luokkaa, vetoja on todella mukavasti, itsellä oli aikoinaan ajettavana tälläinen tehokkaampi bemu automaatilla..Hyvä loota, todella mukavan tuntuinen..Hiukan jäi kumimainen olo ajon jälkeen, eli laatikko jotenki antoi venyä kun painoi kaasua..Tietää varmasti mitä tarkoitan jos on ajanut.

    Tsekkaa tuo vetopuoli että vetää kunnolla, ei puudu! Toinen on alusta, enpä keksi noin uudesta autosa mitään sen kummempaa..
    Last edited by Coupe*; 27-02-2005, 09:47.

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Nastola

      #3
      Loistava autohaa seki todella on!
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • Nelikko
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 60

        #4
        Originally posted by Coupe*
        Itsellä kylläkin -00 320d mutta autohan on melko "sama" kuin tuo faselift.. -02:set On kaikki uudenmalla keulalla ja takavaloilla niin ja maski. Itse autoon, kokemukset on hyvät.. ilmamassamittari hajoaa, sen voi laskea melkeen ominaisuudeksi bemarissa..Koiranluut taitaa olla toinen kuluva osa mutta nuohan ovat juuri kulutusosia.
        Just noin. Onko ne koiranluut=etummaiset alatukivarret. Semmotteet meni takuuseen. Yli tonnin rahanmeno, jos itse olisi joutunut maksamaan. Onkohan enää -02 samaa vaivaa. Mulla oli -00.

        Comment

        • nevas
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 63

          #5
          Originally posted by Nelikko
          Just noin. Onko ne koiranluut=etummaiset alatukivarret. Semmotteet meni takuuseen. Yli tonnin rahanmeno, jos itse olisi joutunut maksamaan. Onkohan enää -02 samaa vaivaa. Mulla oli -00.
          no 320d -02 ja keretty ajaa jo huimat 260tkm, ei vielä kyllä kolise mikään, ja pukilla on käytetty ja ei vielä löytyny mitään väljää vaikka on ollu jonkun aikaa ihan liika jäykkä alusta talvikäyttöön joten iskuja on kyllä saanut paljonkii, mutta näkyy kestävän

          Comment

          • darkdog
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 41
            • Nokia

            #6
            Originally posted by Nelikko
            Just noin. Onko ne koiranluut=etummaiset alatukivarret. Semmotteet meni takuuseen. Yli tonnin rahanmeno, jos itse olisi joutunut maksamaan. Onkohan enää -02 samaa vaivaa. Mulla oli -00.
            Ei kai ne nyt noin kalliit ole ?
            E46 328i Sedan -99
            ex. E36 320iA Coupe -93
            ex. E46 320d Sedan -00

            Comment

            • Nelikko
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 60

              #7
              Originally posted by darkdog
              Ei kai ne nyt noin kalliit ole ?
              Kun osan nimeä en tiedä.
              Eli, mikä on edessä, kummallakin puolella ja pyörien ripustukseen liittyvät osat. Noin puolen metrin kokoiset, kolmion muotoiset, valetut elementit. Vaikutti ohjaukseenkin. Veteli sivulle v***maisesti epäkuntoisena. Kalliit on. Ettei **kele taas olis nykyisessäkin autossa väljät. Ei kylläkään vetele, mutta joku kolisee.

              Comment

              • darkdog
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 41
                • Nokia

                #8
                Originally posted by Nelikko
                Kun osan nimeä en tiedä.
                Eli, mikä on edessä, kummallakin puolella ja pyörien ripustukseen liittyvät osat. Noin puolen metrin kokoiset, kolmion muotoiset, valetut elementit. Vaikutti ohjaukseenkin. Veteli sivulle v***maisesti epäkuntoisena. Kalliit on. Ettei **kele taas olis nykyisessäkin autossa väljät. Ei kylläkään vetele, mutta joku kolisee.
                siis "koiranluu" on kallistuksen vakaajan tukitanko ja maksaa n. 16€/kpl. eteen.
                E46 328i Sedan -99
                ex. E36 320iA Coupe -93
                ex. E46 320d Sedan -00

                Comment

                • TINTTI
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 404
                  • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                  #9
                  320D E46 vm98 255tkm ja matka jatkuu...
                  (136hp --> n.170hp, 280nm --> n.350nm)

                  Etutukivarret oli ihan aikuisten oikeesti koiran luilla 1000€
                  Jarruihin on mennyt n. 1000€
                  MAF 50-500€ (Piersburkki n. 70€)
                  2 ja 4 suuttimet vuotaa joskus ja sitten taas ei ?!? Jännä vika... Jos vaihtaa kaikki suuttimet niin n.500€ - 600€
                  Webaston vesipumppun uusinta töineen n.200€

                  EGR kannattaa tulpata heti muuten pois... ettei sit vanhemmiten riko!

                  Paras auto mitä on ikinä ollu. Aluksi pirteän oloinen mutta nälkä kasvaa syödessä eli +400nm ois ehkä riittävästi... joksikin aikaa! Iskareissa ei juuri mistään muustakaan mitään huomautettavaa katsatuksessa... vaikka on orkkikset.

                  nm. Ilo alkaa kilosta
                  Last edited by TINTTI; 01-03-2005, 19:33.
                  420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                  ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                  ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                  ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                  ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                  ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                  Comment

                  • henri
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 5752
                    • Kiuruvesi/Iisalmi

                    #10
                    lisää tietoa kaivataan täällä

                    itseä nyt kiinnostaisi tietää, näistä kohtuu uusista (puhutaan siis nyt 02-04)...En enää "sotkeennu" alle -00 autoihin

                    aikakauden 530, 330d diisseleiden kestävyyksistä ja toiminnasta...Että tarviiko normaali käytössä tehdä jotain 1000e/vuosi remppoja...Sen tiedän, että joka autoon jotaki tulee enemmin tai myöhemmin. Ei niillä yleensä ajeta 350tkm ettei tarvi vaihtaa ku öljyt, suodattimet yms. pientä

                    siis ihan kokemuksia, joilla tollanen on ollut ajossa tai on edelleen

                    plussat ja miinukset!

                    ja onko ollut kalliita remotteja ja mitenkä toimii, kilometrit jne.

                    ja jos joillaki on lastu ollut jo pidempään, niin kokemuksia siitä, onko autosta hajonnut jotain jne

                    siis ei mitään arvailuja vaan ihan oikeeta kokemusta ja tietoa
                    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                    Ex. E30 320i 2d GTS -88


                    E46 330Cd (projekti V.2)


                    ----------------------------

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by TINTTI
                      320D E46 vm98 255tkm ja matka jatkuu...
                      (136hp --> n.170hp, 280nm --> n.350nm)

                      Etutukivarret oli ihan aikuisten oikeesti koiran luilla 1000€
                      Jarruihin on mennyt n. 1000€
                      MAF 50-500€ (Piersburkki n. 70€)
                      2 ja 4 suuttimet vuotaa joskus ja sitten taas ei ?!? Jännä vika... Jos vaihtaa kaikki suuttimet niin n.500€ - 600€
                      Webaston vesipumppun uusinta töineen n.200€

                      EGR kannattaa tulpata heti muuten pois... ettei sit vanhemmiten riko!

                      Paras auto mitä on ikinä ollu. Aluksi pirteän oloinen mutta nälkä kasvaa syödessä eli +400nm ois ehkä riittävästi... joksikin aikaa! Iskareissa ei juuri mistään muustakaan mitään huomautettavaa katsatuksessa... vaikka on orkkikset.

                      nm. Ilo alkaa kilosta


                      paljoko olet itse rullannut tohon mittariin kilometrejä, ja kuinka kauan ollut lastu paikallaan, ja paljon tullut kilsoja sen jälkeen

                      onko mitään kalliita hajonneita osia/remontteja ollut noitten lisäks, tai kulutus osiahan nuo ovat, mutta itse remonttia onko ollut
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎