Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subbarin/vahvistimen asennusta 325ci E46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timze
    Newbiemmer
    • Nov 2014
    • 3
    • Finland

    Subbarin/vahvistimen asennusta 325ci E46

    Subbaria ja vahvistinta asentamassa 325Ci E46 2003 bmw. (vas. ohjattava)

    Virran otan akulta ja maadotuksen laitan johonkin lähelle, mutta miten tässä mallissa otetaan helpoiten noi kaiutin piuhat esille? (Soittimessa ei RCA paikkaa joten
    "RCA to Line Level Converter" avulla meinasin saada musiikin tulemaan.)
    Entä mistä heräte?
    Toivon mukaan kaikki saataisiin ihan takakopasta jolloin ei tarvitsisi ruveta avaamaan autoa lisään.

    Kyseisessä mallissa ei ole Bmw alkuperäistä vahvistinta kaiuttimille joten siksi meni vähän hankalammaksi, muuten olisi onnistunut ihan netin ohjeitten mukaan ottamalla sieltä heräte/muut piuhat.

    Muutama kuva akun lähistöltä auton oikealta puolelta. (vasen puoli, jossa normaalisti bmw vahvistin, on täysin tyhjä)
    Jostain täältä tarvittavat piuhat? (kaiutin/heräte)
    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


    Last edited by Timze; 02-11-2014, 20:55.
  • Timze
    Newbiemmer
    • Nov 2014
    • 3
    • Finland

    #2
    Noista kuvista sen verran että onko kyseinen musta laatikko (kuvissa) kenties antennivahvistin? Voisko siltä ottaa herätteen sitten?

    Ja irrotin tosiaan kaiuttimet kokonaan. (tuntui helpoimmalta)
    Jos niistä ottais sitten tohon "RCA to Line Level Converter" piuhat.
    Toivottavasti ton herätteen saa tosiaan siitä boxista.

    Comment

    • Tompd
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 130
      • Ylöjärvi

      #3
      Itse otin vanhassa nelkutosessa herätteen takakaiuttimen johdosta ja linjamuuntimen signaali oli myös napattu siitä.
      Audi R8 V8
      BMW G12 740Le M-Sport

      Comment

      • Safiiri
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 51
        • Leivonmäki

        #4
        Nexus7 Android E46 keskikonsoliin

        Vielä kun oikein innostut niin tuolta löytyy ideaa kuinka BMndoid tabletti "taipuu" radion tilalle.




        Lisää YouTube vidoita löytyy hakusanalla BMndoid
        Last edited by Safiiri; 05-11-2014, 22:28.

        Comment

        • HujaudeR
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 110
          • JKL

          #5
          Itsellä oli aikaisemmin samaa ongelmaa kun tuohon siqun autoon asensin vahvaria ja subbaria.
          Ratkaisin ongelman seuraavasti.
          1. +, akulta ja miinukselle jostainpäin konttia paikka
          2. Takakaiuttimilta rosvotaan signaali ja niiltä vedetään piuhat kontinpuolelle ja piuhoihin liitin tämmöisen
          3. Herätteen vaihvistimelle koitin ensin vetää takavalolta että vahvistin olisi päällä vain kun valot ovat päällä, tämä ei kuitenkaan onnistunut koska check control mittailee takavalojen toimivuutta ja tuntui että takavaloille tuleva virta ei tule tarpeeksi tasaisesti koska vahvistin ei lähtenyt toimimaan. Loppujen lopuksi löysin takapenkin alta kuskinpuolen C-pilaristia johtonipun josta meni muutama johto antennivahvistimelle (muistaakseni valkoinen n. tupakka-askin kokoinen mötikkä mikä on pultattu sinne pilariin kiinni) Siitä nipusta VALKOINEN piuha on antennivahvistimen herätevirta mikä tulee suoraan mankalta, siitä rosvoamalla yksi piuha vahvistimen herätevirtaan sekä linjamuuntimeen.
          4. Loput piuhat ja kaapelit kiinni vahvistimeen ja linjamuuntimeen
          5. Jos kaikki meni niinkuin piti niin vahvistimen pitäisi toimia kun tökkäät nupista radion päälle vaikka autossa ei olisi virtoja päällä.
          6. Säädä laitteisto
          7. Lähde ajamaan karvarallia kaupungille eurodancen jumputuksen tahtiin
          Bmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte

          Comment

          • Timze
            Newbiemmer
            • Nov 2014
            • 3
            • Finland

            #6
            Originally posted by HujaudeR View Post
            Itsellä oli aikaisemmin samaa ongelmaa kun tuohon siqun autoon asensin vahvaria ja subbaria.
            Ratkaisin ongelman seuraavasti.
            1. +, akulta ja miinukselle jostainpäin konttia paikka
            2. Takakaiuttimilta rosvotaan signaali ja niiltä vedetään piuhat kontinpuolelle ja piuhoihin liitin tämmöisen
            3. Herätteen vaihvistimelle koitin ensin vetää takavalolta että vahvistin olisi päällä vain kun valot ovat päällä, tämä ei kuitenkaan onnistunut koska check control mittailee takavalojen toimivuutta ja tuntui että takavaloille tuleva virta ei tule tarpeeksi tasaisesti koska vahvistin ei lähtenyt toimimaan. Loppujen lopuksi löysin takapenkin alta kuskinpuolen C-pilaristia johtonipun josta meni muutama johto antennivahvistimelle (muistaakseni valkoinen n. tupakka-askin kokoinen mötikkä mikä on pultattu sinne pilariin kiinni) Siitä nipusta VALKOINEN piuha on antennivahvistimen herätevirta mikä tulee suoraan mankalta, siitä rosvoamalla yksi piuha vahvistimen herätevirtaan sekä linjamuuntimeen.
            4. Loput piuhat ja kaapelit kiinni vahvistimeen ja linjamuuntimeen
            5. Jos kaikki meni niinkuin piti niin vahvistimen pitäisi toimia kun tökkäät nupista radion päälle vaikka autossa ei olisi virtoja päällä.
            6. Säädä laitteisto
            7. Lähde ajamaan karvarallia kaupungille eurodancen jumputuksen tahtiin
            Viikonloppuna sain tosiaan jo kaiken toimimaan. (luulin ainakin)
            Akulta = + ja -
            Herätä = suoraan kaiuttimista
            Signaali = kaiuttimista linjamuuntimella

            Selvisi kuitenkin mittarilla että kaiutin johdoista (heräte vahvarille) lähtee noin 6,7v joka riitti käynnistämään vahvistimen mutta kun ääntä laittoi isommalle niin vahvistin ei enää ilmeisesti saanut tarpeeksi heräte virtaa... Myös kun laitoin kaiuttimet takaisin paikoilleen, ei vahvistin enää jaksanut käynnistyä ollenkaan.

            Aikaisemmin käytössä oli passiivinen linjamuunnin ja nyt laitoin tilaukseen linjamuuntimen josta saa suoraan herätteen. (antaa herätteen vahvarille kun linjamuunnin saa signaalin kaiuttimista) Täytyy vielä vetää sille + ja - jonka se tarvitsee kokoaikaisesti. Nämä siis suoraan akulta.
            Osan pitäisi tulla huomenna postissa niin jos sitten tulisi valmiiksi tämäkin projekti.

            Sen hetken ajan kun ehdin kuunnella jo subbaria niin oli sointi kyllä erittäin hyvää. Auto resonoi melko vähän, (rekkarikilpi eniten) toisin kuin vanha autoni (mazda 626, vm.98) Katotaan jos jaksaisin laittaa vaikka kuviakin tulemaan lopulta.

            Eurodancen tahtiin sitten vaan ajamaan tosiaan jos lähtee tolla uudella muuntimella pelittämään.

            Linjamuunnin jonka laitoin tilaukseen
            Subbari ja kotelo (sittemmin tehty itse kotelo, noin 100 litraa, hieman liian iso)
            Vahvistin kytketty 1 ohm.

            Comment

            • HujaudeR
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 110
              • JKL

              #7
              Originally posted by Timze View Post
              Viikonloppuna sain tosiaan jo kaiken toimimaan. (luulin ainakin)
              Akulta = + ja -
              Herätä = suoraan kaiuttimista
              Signaali = kaiuttimista linjamuuntimella

              Selvisi kuitenkin mittarilla että kaiutin johdoista (heräte vahvarille) lähtee noin 6,7v joka riitti käynnistämään vahvistimen mutta kun ääntä laittoi isommalle niin vahvistin ei enää ilmeisesti saanut tarpeeksi heräte virtaa... Myös kun laitoin kaiuttimet takaisin paikoilleen, ei vahvistin enää jaksanut käynnistyä ollenkaan.

              Aikaisemmin käytössä oli passiivinen linjamuunnin ja nyt laitoin tilaukseen linjamuuntimen josta saa suoraan herätteen. (antaa herätteen vahvarille kun linjamuunnin saa signaalin kaiuttimista) Täytyy vielä vetää sille + ja - jonka se tarvitsee kokoaikaisesti. Nämä siis suoraan akulta.
              Osan pitäisi tulla huomenna postissa niin jos sitten tulisi valmiiksi tämäkin projekti.

              Sen hetken ajan kun ehdin kuunnella jo subbaria niin oli sointi kyllä erittäin hyvää. Auto resonoi melko vähän, (rekkarikilpi eniten) toisin kuin vanha autoni (mazda 626, vm.98) Katotaan jos jaksaisin laittaa vaikka kuviakin tulemaan lopulta.

              Eurodancen tahtiin sitten vaan ajamaan tosiaan jos lähtee tolla uudella muuntimella pelittämään.

              Linjamuunnin jonka laitoin tilaukseen
              Subbari ja kotelo (sittemmin tehty itse kotelo, noin 100 litraa, hieman liian iso)
              Vahvistin kytketty 1 ohm.
              Hyvä juttu jos lähtee toimimaan noin, itse en saanut tuollakaan systeemillä (heräte linjamuuntimelta lankkuun) hifejä toimimaan mutta vikaa saattoi olla myös asentajassa :think. Mutta tuo antennivahvistimelta rosvoaminen sitten viimeistään toimii.
              Bmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎