Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etsintäkuulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOS56OLAVI
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 316
    • Salo

    Etsintäkuulutus

    Löytyykö yhtään rohkeaa joka kehtaa tai uskaltaa myöntää että olisi ollu
    ohivuodot reilusti yli 20 ml per ruisku-suutin ja auto edelleen toimii.
    Kyse on 330D M57N moottori.
    -E46 330 D Touring
    -INPA, NCS EXPERT

  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Maaliskuussa 2013 mitattu pikku pakkasella M57N, ohivuodot tasaisesti 30-40 ml haarukassa kaikilla sylintereillä tasan 2 minuutin tyhjäkäynnillä. Tarkkoja lukemia vaikea sanoa kun ei ollut mittamerkillisiä purkkeja käytössä.

    Comment

    • KOS56OLAVI
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 316
      • Salo

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Maaliskuussa 2013 mitattu pikku pakkasella M57N, ohivuodot tasaisesti 30-40 ml haarukassa kaikilla sylintereillä tasan 2 minuutin tyhjäkäynnillä. Tarkkoja lukemia vaikea sanoa kun ei ollut mittamerkillisiä purkkeja käytössä.
      Lähtikö käymään ja toimi,vaikka oli tollaset arvot?
      Millä sait nuo määrät mitattua, jos ei ollu mittapurkkeja?
      Last edited by KOS56OLAVI; 03-11-2014, 08:45.
      -E46 330 D Touring
      -INPA, NCS EXPERT

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #4
        Tuohon käyntiinlähtemiseen kuluneilla suuttimilla vaikuttaa myös korkeapainepumpun kunto ja ohivuodot.
        Pumppu joutuu tuottamaan ylimääräistä suuttimien ohivuodon verran, ja kun tuotto loppuu, paine romahtaa, ei lähde enää...

        Comment

        • KOS56OLAVI
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 316
          • Salo

          #5
          Onko inpa livedatalla luettava Rail paine se josta puhut.
          Siellä on actual ja nominal paineet.
          -E46 330 D Touring
          -INPA, NCS EXPERT

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #6
            Originally posted by KOS56OLAVI View Post
            Onko inpa livedatalla luettava Rail paine se josta puhut.
            Siellä on actual ja nominal paineet.
            On.
            Mutta, paineensäädin pitää sen toki oikeana aina, oli ohivuotoa minkä verran tahansa. Vasta, kun pumpun tuotto ei riitä, huomaat siinä muutosta. Käytännössä sitten kun auto ei enää käynnisty.
            Normaalitilanteessa pumppu tuottaa aina enemmän kuin tarpeen, paineensäädin ohjaa loput ohivuoto/paluulinjaan aivan kuin suuttimistakin.

            Yritin vain viitata siihen kun kysyit millä ohivuodolla muitten autot ei käynnisty; niitä ei voi, eikä kannata vertailla koska pumppu vaikuttaa asiaan.

            Comment

            • Pretoriaani
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 3842
              • Hyvinkää, Finland

              #7
              Jos ahdistaa, vaihda/huolla ne suuttimet.
              I don't lose sleep over the opinion of sheep.

              Comment

              • KOS56OLAVI
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2013
                • 316
                • Salo

                #8
                On tarkoitus vaihtaa ne,ja olen jo yhden tilannu,kun kiinnosti verrata sitä uutta ja niitä vanhoja.
                Tää auto on vaan vieny niin paljon rahaa että koitan venyttää sitä korjausta,jos ei olisi pakko heti vaihtaa niitä kaikkia.
                Kuuden suuttimen vaihto tai huolto on 1000€ - 2000€
                Kai
                -E46 330 D Touring
                -INPA, NCS EXPERT

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #9
                  Tätäkin pitää taas kahdessa eri topikissa kysellä ja vielä avata yksi ihan uusi?
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • KOS56OLAVI
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 316
                    • Salo

                    #10
                    Mitä väliä sillä on,missä niitä kyselee?
                    -E46 330 D Touring
                    -INPA, NCS EXPERT

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                      Lähtikö käymään ja toimi,vaikka oli tollaset arvot?
                      Millä sait nuo määrät mitattua, jos ei ollu mittapurkkeja?
                      Purkit oli tietty, testattu että sinne menee tasan 100 ml. Sen sijaan purkkien kyljissä ei ollut asteikkoa joten käsivaralta yhdeksän viivaa --> jossain 30-40 ml välissä tasaisesti kaikissa suuttimissa. Letkunpätkät oli niin lyhyet ja ohuet ettei niihin paljoa jäänyt.

                      Mittauksen jälkeen tullut ~40tkm mittariin lisää, suuttimiin ei ole koskettu.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎