Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 320 d nykiminen kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    bmw 320 d nykiminen kylmänä

    Onkos kellään ollut sellaisia kokemuksia kun että moottori kylmänä ajellessa menee alamäkeen ja ajaa puolkaasulla ja välillä tulee myös tasaisella että auto alkaa hieman nytkyttämään kierroksilla 1700-2000 nytkyttäminen loppuu kun höllää kaasua tai painaa kaasua

    Autosta katsottu turboahdin, egr tukittu, sulakkeet katsottu, savuarvot normaalit (0,49)

    Yleensä se tapahtuu 2 tai 3 vaihteella ja ei tule mitään ylimääräistä savua pakoputkesta.

    Onkos tuo vika vai ominaisuus? Kuitenkin se ei tule joka päivä ajellessa vaan vain silloin tällöin
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by Juhnukka View Post
    Onkos kellään ollut sellaisia kokemuksia kun että moottori kylmänä ajellessa menee alamäkeen ja ajaa puolkaasulla ja välillä tulee myös tasaisella että auto alkaa hieman nytkyttämään kierroksilla 1700-2000 nytkyttäminen loppuu kun höllää kaasua tai painaa kaasua

    Autosta katsottu turboahdin, egr tukittu, sulakkeet katsottu, savuarvot normaalit (0,49)

    Yleensä se tapahtuu 2 tai 3 vaihteella ja ei tule mitään ylimääräistä savua pakoputkesta.

    Onkos tuo vika vai ominaisuus? Kuitenkin se ei tule joka päivä ajellessa vaan vain silloin tällöin
    Mulla sama juttu, ei kyllä ihan noin isoilla kierroksilla. Tasakaasulla, tai alamäkeen semmoisella kaasulla ettei se vedä kaasun ansiosta.

    Loppuu kun laittaa esim vakkarin päälle tai painaa kaasua enemmän.

    Ja myös kylmänä tapahtuu.. :think En oo tutkinu missä lienee vika...
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      #3
      Jep

      En sitten tiedä kun autoon on joskus saksan ajoilta asennettu jokin eko säästöohjelma ettävoisiko käydä kone hieman laihalla?
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • stts
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 70
        • Finland

        #4
        Täällä myös 110kW motilla samanlainen "ominaisuus" ja siihen ratkaisut. Havainnot ainakin parin viime vuoden ajalta ja ei ole haitannut kuskia sen enempää, kun muuten pelaa.
        -03 E46 320d Touring

        Comment

        • HujaudeR
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 110
          • JKL

          #5
          Samanlaisia oireita itelläkin 1 vuoden ajalta, en ole jaksanut tutkia että mikä tuon tekee kun muuten toimii ja lämpimänä vetää ihan normaalisti
          Bmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte

          Comment

          • Juhnukka
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 604
            • Lohja

            #6
            Stts

            Oliko sulla joku ratkaisu tuohon ominaisuuteen?
            Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

            Comment

            • stts
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 70
              • Finland

              #7
              ^lisätä/höllätä hetkellisesti kaasua ja/tai vaihtaa isompaa pykälää.
              -03 E46 320d Touring

              Comment

              • Juhnukka
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 604
                • Lohja

                #8
                Juuup

                Juuu sen tiesin ajattelin vain että onko löytynyt jotain ihan selkeää että mikä tuon aiheuttaa :think
                Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                Comment

                • rikuh1
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 518
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Vähän turha posti mutta... muistan myös tosta omasta 320d: stä tämän "ominaisuuden".

                  Aikanaan kun tuota selvitin niin löysin youtubesta videon, jollain oli poistunut vaihtamalla koko egr venttiili. En tosin käsitä miten niinkin yksikertainen palikka voi aiheuttaa tuota, tietysti jos se on kovin paskainen niinkun ne tuppaa oleen niin ymmärrän siinätapauksessa mutta kun tuokaan ei omalla kohdalla auttanut vaikka sen putsasi täydellisesti.

                  Turbo tai imusarjanläppien delete ei tähän "ominaisuuteen" vaikuttaneet ennen tai jälkeen.

                  Joten annoin asian olla
                  E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                  Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                  RikunAutofix.fi

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    Lievä offtopic edelliseen. Pahimmat pölläytykset hävisivät omasta 330d:stä EGR:n vaihdolla, ilmeisesti jousi oli sieltäkin väsynyt vaikka oli jo kertaalleen putsattu.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎