Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d manuaali vaihteistoöljyn vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemupoika
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 215
    • finland

    330d manuaali vaihteistoöljyn vaihto

    Ajattelin vaihtaa tuollaiseen -04 330d manuaaliin vaihteistoöljyt. Vaikka laatikon kyljessä lukee ei saa vaihtaa niin ajattelin silti kun ajettu 300tkm eikä tietoa koska vaihdettu. Mulla on pari purkkia redlinen D4 atf öljyä joka sopii manuaaliin hyvin, niin uskaltaako tuota silloin laittaa sinne vai joku muu öljy olisi parempi?
  • Järppä
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1108
    • Stadi, ladon takana.

    #2
    Originally posted by bemupoika View Post
    Ajattelin vaihtaa tuollaiseen -04 330d manuaaliin vaihteistoöljyt. Vaikka laatikon kyljessä lukee ei saa vaihtaa niin ajattelin silti kun ajettu 300tkm eikä tietoa koska vaihdettu. Mulla on pari purkkia redlinen D4 atf öljyä joka sopii manuaaliin hyvin, niin uskaltaako tuota silloin laittaa sinne vai joku muu öljy olisi parempi?
    Tarkista Redlinen sivuilta mitä suosittelevat, sivut ei tunne disuja mutta vaihdelaatikot ovat samoja kuitenkin. Veikkaisin D4 ATF sopivan.

    Mulle esim. eivät uskaltaneet sanoa mikä toimii mutta keskustelumme perusteella laitoin SMG:hen D4 ATF:ää. Hyvin on rokannu.
    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
    Top Gear review

    Comment

    • bemupoika
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 215
      • finland

      #3
      Vaihdoin nyt nuo redlinet ja hyvin tuntuu toimivan, vaikka ei aikasemminkaan mitään moittimista ollut. Noin puolitoista litraa näytti menevän sitä sinne.

      Comment

      • Rider
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 211
        • Tampere

        #4
        Itselläkään ei ole kokemusta noista dieseli kulkineitten vaihdelaatikoista, mutta tästä vaihdelaatikon öljyjen vaihdosta on keskustelua aika paljon.

        Itse olisin tehnyt niin, että olisin "huuhdellut" tuota laatikkoa (vaikka manuaali onkin), vaihtamalla jotkut "huonommat" öljyt sinne ensin ja ajanut jonkun 1-2tkm ja sitten vaihtanut ne ykkösöljyt sinne. Näin ainakin suositteli yksi BMW guru. Jos tuo laatikko rupeaa tökkimään jossakin välissä niin kannattaa vaihtaa uudestaan ne öljyt.

        Oliko öljyt minkä näköiset?

        Comment

        • bemupoika
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 215
          • finland

          #5
          Joo, no sitten pitää vaihtaa jos semmosia ongelmia tulee.. Oli semmosta harmahtavaa eli tuskin oli koskaan vaihdettukaan ennen kuin nyt.

          Comment

          • Rider
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 211
            • Tampere

            #6
            Hyvä ettei ihan kuravettä kuitenkaan tullut. Tosin tiedä sitten tuosta huuhtelusta onko se niin välttämätöntä tuossa manuaalilaatikossa, kun jos verrataan tomaattiin...

            Comment

            • Hanza
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1931
              • Juvan Shell. Requiescat in pace

              #7
              Eikös tuonne kannattais laittaa "orkkisöljyt" vaikka vähän kalliimmat oliskin. Eli MTF-LT-3:set.

              Edit: Toki sitä atf:ää sitten, jos atf:n tarra laatikossa.
              Last edited by Hanza; 05-12-2014, 13:48.
              Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

              t: luft waffel

              "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by bemupoika View Post
                Joo, no sitten pitää vaihtaa jos semmosia ongelmia tulee.. Oli semmosta harmahtavaa eli tuskin oli koskaan vaihdettukaan ennen kuin nyt.
                Ei, ei varmasti tule. Nyt on kyse manualilaatikosta ja niihin ei ole viimeisen
                50-vuoden aikana koskaan tarvinnut/kuulunutkaan vaihtaa öljyjä.

                Sen sijaan näissä aika useinkin tulee ongelmia mm.vaihteiden päällemenon kanssa, kun lähdetään ehjää ”korjaamaan” joillain muilla kuin ihan orggisöljyillä (itse asiassa, se vanha laatikko ”tykkää” vanhoista öljyistä).

                Comment

                • Rider
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 211
                  • Tampere

                  #9
                  Joo näin olen tämän asian ymmärtänyt. Itsellä oli varmaankin vaihdettu öljyt tuonne laatikkoon ja perään jossakinvaiheessa, kun tuli molemmista ihan kirkasta punaista öljyä:think.

                  Epäilin, että liekko jotkut redlinet laitettu tupaan, kun eikat orkkis öljyt ole punaiset?

                  Mites sitten jos tuohon autoon on vaihdettu jossakinvaiheessa nuo öljyt laatikkoon ja laatikolla ei ole ajettu kuin vähän yli 100tkm niin kaipa niitä voi vaihdella, kun sillä tuon enempää ole rullailtu?

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Rider View Post
                    Joo näin olen tämän asian ymmärtänyt. Itsellä oli varmaankin vaihdettu öljyt tuonne laatikkoon ja perään jossakinvaiheessa, kun tuli molemmista ihan kirkasta punaista öljyä:think.

                    Epäilin, että liekko jotkut redlinet laitettu tupaan, kun eikat orkkis öljyt ole punaiset?

                    Mites sitten jos tuohon autoon on vaihdettu jossakinvaiheessa nuo öljyt laatikkoon ja laatikolla ei ole ajettu kuin vähän yli 100tkm niin kaipa niitä voi vaihdella, kun sillä tuon enempää ole rullailtu?
                    Manualilaatikkoon vai vaihdella tai olla vaihtelematta, sillä ei ole laatikon kestoon mitään vaikutusta.
                    Manualihan tomii rusahtavia vaihtoja lukuunottamatta vaikka banaaninkuorilla, kun muistaa ne vaihdella aika ajoin...
                    Afrikassa painaa tällä hetkellä vanhoja tuhansia Hiaceja ja Corollia joilla on ajettu miljoonan ja kahden väliin ja niissä on kaikissa orggis Suomiöljyt laatikoissa ja perissä sisällä (ja tämä on tieto).
                    Eli, nyt ei pidä sekoittaa automaatin ja manuaalin sielunelämää, ne ovat ihan eri juttu.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎