Originally posted by JTP
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 tt thermo lämmitin
Collapse
X
-
Originally posted by markok View PostTämä kuulostaa hyvältä. Jätitkö lämmittimen omaa johtoa yhtään paljaaksi vai kytkitkö panssarikaapelin suoraan lämmittimeen? Pitää alkaa itsekin tutkimaan asiaa uudestaan kun välillä tämän jo hylkäsin. Ei sulla sattuisi olemaan yhtään kuvaa tuosta johdon asennuksesta?Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostTämä kuulostaa hyvältä. Jätitkö lämmittimen omaa johtoa yhtään paljaaksi vai kytkitkö panssarikaapelin suoraan lämmittimeen? Pitää alkaa itsekin tutkimaan asiaa uudestaan kun välillä tämän jo hylkäsin. Ei sulla sattuisi olemaan yhtään kuvaa tuosta johdon asennuksesta?
Mutta poistin siis kokonaan sen lämmittimen oman johdon, ja kytkin sen Defan panssaroidun johdon suoraan lämmittimen kytkentärasiaan.
Tässä olisi myös yksi vaihtoehto panssarikaapelin ja lämmittimen mukana tulevan johdon liittämiseen. http://www.taloon.com/vaihtorasia-2x...openGroup=4311
Tuon rasian ja lämmittimen välillä olevan kaapelin kun suojaa koko matkalta panssariletkulla, niin ei pitäis olla vakuutusyhtiöilläkään mitää valittamista..
Ja tässä yksi Audifoorumilta kopsattu kuva liitännästä.. https://www.dropbox.com/s/jniigjz1y0...25.26.jpg?dl=0e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostEipä tullut mieleenkään ottaa kuvia asennuksesta, kun piti niin äkkiä päästä testaamaan lämmitintä!
Mutta poistin siis kokonaan sen lämmittimen oman johdon, ja kytkin sen Defan panssaroidun johdon suoraan lämmittimen kytkentärasiaan.
Tässä olisi myös yksi vaihtoehto panssarikaapelin ja lämmittimen mukana tulevan johdon liittämiseen. http://www.taloon.com/vaihtorasia-2x...openGroup=4311
Tuon rasian ja lämmittimen välillä olevan kaapelin kun suojaa koko matkalta panssariletkulla, niin ei pitäis olla vakuutusyhtiöilläkään mitää valittamista..
Ja tässä yksi Audifoorumilta kopsattu kuva liitännästä.. https://www.dropbox.com/s/jniigjz1y0...25.26.jpg?dl=0BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostEli lämmittimen kuori on avattavissa ja johdon pystyy vaihtamaan rikkomatta mitään? Jos näin on niin ehdottomasti näinhän se kannattaa tehdä. Kiitos vinkeistä.
Tuon lämmittimen takuu siinä varmaan myös raukeaa, kun liitäntäkaapeli vaihdetaan, mutta eipä tuo lämmitinkään mitään älyttömiä maksa..
Suomessahan näitä lämmittimiä myydään nimellä TT-Thermo, ja Saksassa sama kiinalaisten tekele on myynnissä Thermo Teufel -tuotemerkillä.
Tuon oman lämmittimen tilasin eBay:n kautta Autoteile Ost:ista.
Ja tuossa muuten kotimaankieliset asennusohjeet: http://files.kotisivukone.com/tt-the...nnish_v1.9.pdfLast edited by JTP; 27-12-2014, 21:48.e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Näin sähkärinä sanoisin että tuon panssariletkun idea loppuu tuohon teippipatenttiin. noihin on kyllä saatavissa ihan liittimet.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Vielä täytyy JTP:ltä kysyä neuvoa tuosta fyysisestä asennuksesta. Minulla on e61 N52 moottorilla mikä on hyvin samanlainen kuin sinun N53 johon lämmittimen asensit. TT-thermossa näyttää kiinnityslaipan halkaisija olevan 16mm. Olen ymmärtänyt, että näissä koneissa letkut olisi 19mm. Miten tuo asettui alkuperäisiin letkuihin ja käytitkö ylimääräisiä letkuja, kulmia tai adaptereita? Asensitko lämmittimen koneen alaosaan termostaatin viereen?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostVielä täytyy JTP:ltä kysyä neuvoa tuosta fyysisestä asennuksesta. Minulla on e61 N52 moottorilla mikä on hyvin samanlainen kuin sinun N53 johon lämmittimen asensit. TT-thermossa näyttää kiinnityslaipan halkaisija olevan 16mm. Olen ymmärtänyt, että näissä koneissa letkut olisi 19mm. Miten tuo asettui alkuperäisiin letkuihin ja käytitkö ylimääräisiä letkuja, kulmia tai adaptereita? Asensitko lämmittimen koneen alaosaan termostaatin viereen?
Ja vaikka tosiaankin letkun halkaisija on mainitsemasi 19mm, niin hyvin nuo liitokset näyttävät pitävän kunnon klemmareilla. Tosin tuon lämmittimen myyntitekstissä mainitaankin, että soveltuu sisähalkaisijaltaan 16 - 20mm letkuille.e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostJärkevin teholuokka lienee tuo n.2kW, jolloin se toimii 10A sulakkeellakin.
3kW:n lämmitin vaatii jo 16A sulakkeen. Asennuksen kannalta mielestäni on paras tämä malli http://www.autoteileost.de/catalog/p...1b823979e4b321, sillä alapäässä on jo kulma valmiina, ja myös kiinnityskaulus näyttäisi olevan valmiina lämmittimessä.
M57N -moottorissa tuo lämmitin kannattaa asentaa moottorilohkosta sähköiselle lisälämmittimelle menevään letkuun.
Saisin laitettua lämmittimen ajovalon taakse,iskaritolpan viereen..Mites kun lämmittimen asennusohjeessa mainitaan;Asenna lämmitin vähintään 20 cm jäähdytysnesteen minimitason alapuolelle. Miten tämä pitäisi ottaa huomioon?Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostOnko tuo sähköinen lisälämmitin kuskin puolella moottoria, iskaritolpan kyljessä oleva mötikkä, johon tulee kaksi vesiletkua tuulilasin suunnasta ja yksi letku yhdistää ala-ja yläosan..
Saisin laitettua lämmittimen ajovalon taakse,iskaritolpan viereen..Mites kun lämmittimen asennusohjeessa mainitaan;Asenna lämmitin vähintään 20 cm jäähdytysnesteen minimitason alapuolelle. Miten tämä pitäisi ottaa huomioon?
TT-Thermo kannattaa mielestäni asentaa siihen lohkosta tulevaan letkuun ennen lisälämmitintä/vesiventtiiliä. Eli siitä lisälämmittimen kyljestä letku irti, ja se liitetään TT-Thermon sisäänmenoon. Ja thermon ulostulosta pätkä letkua lisälämmittimelle/vesiventtiilille .
Tuo 20cm vaatimus alle nestepinnan minimitason täyttyy helposti, jos lämmittimen asentaa paisuntasäiliön pohjan tasolle tai sen alapuolelle..Last edited by JTP; 29-12-2014, 20:48.e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostTuossa kertomassasi paikassahan se lisälämmitin sijaitsee. Se lämmitin on se alimmainen mötikkä ja sen päällä on vesiventtiili / kiertovesipumppu -yhdistelmä. Se alempi letku mikä on liitetty siihen lisälämmittimeen, tulee moottorilohkosta ja ylempi letku lähtee vesiventtililtä lämmityslaitteen kennolle.(vai olikohan nuo letkujen paikat just päinvastoin..)
TT-Thermo kannattaa mielestäni asentaa siihen lohkosta tulevaan letkuun ennen lisälämmitintä/vesiventtiiliä. Eli siitä lisälämmittimen kyljestä letku irti, ja se liitetään TT-Thermon sisäänmenoon. Ja thermon ulostulosta pätkä letkua lisälämmittimelle/vesiventtiilille .
Tuo 20cm vaatimus alle nestepinnan minimitason täyttyy helposti, jos lämmittimen asentaa paisuntasäiliön pohjan tasolle tai sen alapuolelle..Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostKiitokset näistä ohjeista,täytyy hankkia lämmitin ja koettaa asennusta..Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by LasseE View PostSen verran tutkailin asennuspaikkaa,että melko ahdas väli näyttäisi olevan heti tuon sähköisen lisälämmittimen alapuolelle asentaa..mietin tuossa asennuspaikaksi samaa kuin webastoissa eli kuskinpuolen ajovaloumpion taakse/alapuolelle. Tulee vain pidemmät letkunvetomatkat mutta saisi lämmittimen ainakin paisuntasäiliön alapuolelle ja tukevasti kiinni pyöränkaareen.e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostAhdastahan siellä tosiaan on! Sen totesin aikoinaan kun etsin Eberin kiertovesipumpulle sopivaa kiinnityspaikkaa noilta samoilta kohdilta. Mahtuisko se lämmitin mitenkään sinne lähelle rintapeltiä startin lähistölle?Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
Comment