kah, eipä ole koskaan tullu vastaan. :think ko. remontti vie aikaa kuitenkin reippaasti vajaan työpäivän ni en oikeen jaksa ymmärtää. Osatkaan ei hunajaa maksa.
Onko siitä ketjunvaihdosta mitään dokumenttia että oikeesti on vaihettu?
Kannattais alkuun ottaa erittäin tekninen työkalu avuksi ja kuulostella meisseli korvaa vasten jakopään kohdalla paikallistuuko ääni siihen...
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Alkoi arvailu kyllästyttää ja vein auton huoltoon. Huomasivat, että öljykannen tiiviste on paska, ja korjaavat sen. Oli vuotanut öljyä pakosarjaan. Tuolla varmaan selittyy öljyvalo. Voisiko tuo myös selittää kuvailemani äänen? En autoista juurikaan mitään tajua, niin kyselen täällä tyhmiä.
En usko että johtuu jakopäästä tuo ongelma. Itse vaihdoin jakopääsarjan ja tekee juuri samaa "värinää" Ongelma hieman vaihtelee riippuen ulkoilman lämpötilasta mutta yleensä ilmenee kierrosalueella 2000-3000rpm rpm ja kuuluu selvimmin kun löysää kaasua. Käytännössä siis moottori värisee ja suojamuovit / imusarja korostaa ääntä. Kun otti tulppien suojamuovin irti niin resonointi väheni ja jos apulainen pitää kierroksia räminäalueella niin imusarjaa hieman painamalla ylimääräinen meteli loppuu. Kysymys on nyt siinä että onko räminän aihauttaja asiaan kuulumaton moottorin värinä? Johtuuko esim. kaksoismassavauhtipyörästä ? vai onko imusarjassa jotain viallista ?
onko se imusarja laitettu oikein sinne? Imusarjan alla on kaks ruuvia jotka pitää imusarjan paikallaan tukiraudalla joka on lohkon kyljessä kiinni. Ja sitten toinen asia joka voi vaikuttaa että onko se jakopää remontti tehty oikeaoppisesti. Moottorissahan on tasapaino akselit jotka pitää myös ajoittaa.
onko se imusarja laitettu oikein sinne? Imusarjan alla on kaks ruuvia jotka pitää imusarjan paikallaan tukiraudalla joka on lohkon kyljessä kiinni. Ja sitten toinen asia joka voi vaikuttaa että onko se jakopää remontti tehty oikeaoppisesti. Moottorissahan on tasapaino akselit jotka pitää myös ajoittaa.
Imusarja on laitettu oikein ja jakopää on tehty oikein (käyttäen ajoitussettiä)
Ulkomaanfoorumeilla on paljon juttua samasta aiheesta niissä tapauksissa ei jakopäärempasta puhuta mitään. Räminäoireet on vaan ilmestyneet. Aika luonnollista on myös se että paljon puhutaan ongelmista mutta ratkaisuista ei mitään
aika monesti nähny noita ettei oo öljypohjaa avattu lainkaan ja akselit miten sattuu.
No varmistavana kysymyksenä se että kun muut merkit kohdillaan niin eikö akseleiden asento ole niin että punnukset alaspäin ts. ne urat ylöspäin (kampiakseliin) ?
Comment