Announcement

Collapse
No announcement yet.

Syylärinvaihdossa erikoinen ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    Syylärinvaihdossa erikoinen ongelma

    Joo tuli tossa vaihdettua syyläri E46 325i 2003, eli sigun autoon. Kaikki meni ihan kun elokuvissa kunnes vedet sisää ja puristelin letkuja ilmauksessa. Ylävesiletku tihkuttaa nestettä.
    No eikun purkamaan ja tutkimaan. Hellan tarvikesyyläri mikä tuli profiteileltä niin ylävesiletkun liitäntä 1mm halkaisijaltaan liian pieni. Hellan katalogin mukaan pitäisi sopia tuohon autoon.

    Pistin nyt vanhan takaisin siihen toistaiseksi.. motonetilta sais 149€ tarvikesyylärin, pitää vaan varmistua tosta halkaisijasta paikanpäällä. Milli tosiaan riitti siihen ettei o-rengas pidä.

    Syylärin tyyppi minkä ostin, HELLA 8MK 376 716-261

    Profiteilelle tietysti reklamaatiota, mutta mitä tilalle.. tietty jos paikalliselta ad:lta tms. ottaa niin sen sais tiskillä mitattua
    Last edited by Antti O; 02-02-2015, 20:09.
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    #2
    Aika monessa on tihkunu nestettä nuo "pikaliitokset" puristelemalla, varsinkin jos yhtään heiluttaa sivuttain niin varmasti tihkuu. Mutta sitten pitää "normaalitilanteessa". Tietenkin tuo milli on jo aika paljon, voihan siihen kokeilla paksumpaa o-rengasta jos haluaa kikkailla?

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6935
      • N/A

      #3
      No tuo lähti heti vuotamaan kun pisti auton käyntiin. En minä taida alkaa erilaisia o-renkaita sovittelemaan.. käyn ad:lta tilaamassa toisen syylärin ja vertaa tiskillä noita lähtöjä enneku tekee ostopäätöstä.

      Comment

      • Rider
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 211
        • Tampere

        #4
        Oiko miten isotöinen tuo syylärin vaihto ja mitä kaikkea vaihdoit samalla?

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #5
          Originally posted by Rider View Post
          Oiko miten isotöinen tuo syylärin vaihto ja mitä kaikkea vaihdoit samalla?
          Osat mitä vaihdoin. Syyläri, paisari, korkki, paisarin teline

          Purkamiseen meni ensikertalaiselta 1,5h että sai vanhat osat pöydälle. Kasaamiseen sitten alta tunti. Vaihdoin samalla sen telineen mihin paisuntasäiliö tulee kiinni.
          Pura nämä pois niin syyläri lähtee irti:

          -Pohjapanssari irroita
          -Vedet valuta paisarin ja syylärin hanasta
          -Tuulitunneli irroita
          -Ilmansuodatinkotelo pois
          -Sähköflekti pois
          -Nesteen tasoanturin liitin irti
          -Laturin jäähdytysputki irti
          -Paisarin sokka irti
          -Letkujen sokat irti
          -Letkut nykäsee irti
          Muutama torx irti, sitten paisari suoraan ylöspäin irti. Syyläri lähtee koneeseenpäin kallistamalla ja laskin alakautta kun ilmastoinnin putket oli vähän yläkautta tiellä. Netissä on hyviä DIY ohjeita..

          edit:
          Taidan tilata Nissensin syylärin tuohon, 155€ AD:lla.

          Last edited by Antti O; 03-02-2015, 08:48.

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            #6
            Oliko ihan 100% varmaa että liitos oli lukittunu kunnolla, eli kokeilitko vetämällä pitävyyden?
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6935
              • N/A

              #7
              Kyllä, kahteen kertaan. Ja se naksahtaa selvästi kun työntää paikalleen.
              Vanhassa syylärissä se oli myös paljon tiukempi työntää paikalleen, uudessa meni senku sujahti ja oli jotenki löysän oloinen muuteki.

              Comment

              • Cunttory
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1772
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Antti O View Post
                Kyllä, kahteen kertaan. Ja se naksahtaa selvästi kun työntää paikalleen.
                Vanhassa syylärissä se oli myös paljon tiukempi työntää paikalleen, uudessa meni senku sujahti ja oli jotenki löysän oloinen muuteki.
                OK, tuli vaan mieleen kun itsellä oli ongelmia termarin pään lukittumisessa, siinä ongelma oli äärettömän tiukka sovite viimein liukasteella sen sai menemään pohjaan tiiviisti. Ostin silloin ebaysta tarvikesyylärin 2 vuoden takuulla. Hyvin se kyllä kestikin oman käytön n. vuoden, kunnes vaihtoi omistajaa.
                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  #9
                  No huomenna ollaan toivottavasti viisaampia, tilasin Nissensin syylärin ja haen taas yhden satsin febin sinistä nestettä ja varmuuden vuoksi vielä uudet o-renkaat ylävesiletkuun kun niitä saa hydrauliikkaliikkeestä.

                  Comment

                  • maukka86
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 488
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Aika jännä juttu, vaihdoin kanssa kesällä Hellan syylärin (tuotenro: 8MK 376 716-261.2), ja se toimii hienosti. Letkuliitos on pitävä ja tiukka, kuin alkuperäisessä. Onko syyläri missä valmistettu, omani oli muistaakseni Etelä-Afrikassa?
                    f22 220i

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6935
                      • N/A

                      #11
                      Siellä juuri



                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        #12
                        Hain nyt varmuudeksi vielä uudet o-renkaat..
                        Last edited by Antti O; 03-02-2015, 16:30.

                        Comment

                        • meteor
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 123
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          Sama ongelma oli omassa Z4 ja totesin tarvikesyylärissä kaulan olevan vajaan millin pienempi. Syyllinen vuotoon on ne o-renkaat jotka painuvat littiin vuosien saatossa. BMW ei myy niitä o-renkaita erikseen vaan koko letkun ja kun maassa /ruotsissa ei ollut Z4 letkuja hain smiedmannilta E46 letkun ja siitä uudet o-renkaat. Aina kun vaihtaa syylärin niin uudet o-renkaat, säästyy turhalta työltä.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6935
                            • N/A

                            #14
                            Itseasiassa eilen mittailin tuota lisää illalla. Tuli hätiköiden syytettyä tuota Hellan syyläriä, mittasin putkilähdöt ja ne ovat tarkalleen 38.5mm molemmat.
                            Tämä putken koko löytyy myös Nissensin katalogista.
                            Alkuperäisessä syylärissä on ilmeisesti ylävesiletkun lähtö paisunut ja se on sen takia 1mm suurempi.
                            Hain eilen hydrauliikkaliikkeestä nuo o-renkaat ylävesiletkuun.
                            Löysin E46 fanaticsilta seuraavanlaisen listan tarvittavista:



                            Metric Buna-N O-Ring, 3 mm Width,
                            Metric Buna-N O-Ring, 3.5 mm Width, 22 mm
                            Metric Buna-N O-Ring, 4 mm Width, 38 mm (näitten pitäisi ylävesiletkuun mennä)

                            Nyt on sitten kaksi sopivaa ja hyvää syyläriä, pitää tänään tuo nissens vaihtaa ja kokeilla heti suoraan uudella o-renkaalla. Jos ei vieläkään ole tiivis sitten huomenaamuna marmorilta ylävesiletku tilaten lentona pitäis perjantaiksi tulla. Jos nyt sattuu ettei sitä ole Ruotsissa, pitää pyytää schmiedmannia sitten toimittamaan se matkahuollolla niin nopsaan kun saavat vietyä paketin.

                            Ja taas oppi hieman..
                            Last edited by Antti O; 04-02-2015, 07:26.

                            Comment

                            • Rister
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 32
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Itsellänikin on syylärin vaihdon jälkeen vuotanut tuo samainen letku hiljalleen. Korjaantuisi varmaankin tuolla uudella letkulla ja o-renkailla.

                              Mistäs mahtaisi halvimmalla löytää tuon ylävesiletkun? Kl-varaosissa oli muistaakseni 45e luokkaa tuo kun viimekerralla käydessä kysyin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎