Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M47N 320d ei käynnisty kansiremontin jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koivipa2
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 9
    • Pirkanmaa

    E46 M47N 320d ei käynnisty kansiremontin jälkeen

    Haulla ei löytynyt vastausta!

    Joten Moro! Kellään mitään ideaa mikä vois olla ongelmana, kun kansiremontin jälkeen moottori ei suostu käynnistymään? auto ajettiin kumminkin talliin remonttiin. korkeapaine pumpun säätöventtiilille tulee vajaa 10V jännite vaikka akku on täysi, ja apuvirtaa kytkettynä.

    Kolmen päivän ihmettelyn jälkeen auto käynnistyi yhtäkkiä, ja kymmenen minuutin käytön jälkeen sen sammutin, hetken päästä se käynnistyi edelleen, niinkuin pitääkin ja kävi niinkuin kuului.
    Noin vartin päästä, ei lähde enää käyntiin.

    Vika koodia antaa ; Raildruckuberwachung Start :think

    Tuohon polttoaineen saantiin ja sähköpuolella vika selvästi on, mutta Missä? nokan asentoanturi vaihdettu ja ne pelaa. Onko tässä kampuran asentoanturia olemassa jossakin? vaikka se tuskin kuristaa tuota jännitettä?

    Sammutin päällä?? Mutta miksi? kokemuksia? kukaan ratkonut kyseistä ongelmaa koskaan? Auto siis 2002 320d e46 M47N koneella

    Apuva!
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3144
    • Tampere

    #2
    Raildruckuberwachung = rail-painevika

    Epäilyksen alle a) railpaineanturi b) vuotava suutin c) railin määräsäädin.

    Suutin voi olla ohivuoto tai ihan läpivuoto. Paineanturin railin etupäässä (lähempänä jäähdytintä), määräsäädin takapäässä (= lähempänä tulipeltiä).

    Jos kerran on lähtenyt käymään ja sammunut käynnistä, tarkistaisin ensin railpaineanturin ja -määräsäätimen liitännät ja johdotuksen ettei ole joku lanka juuri katkeamaisillaan ja tärinästä pudottaa vaikka jommankumman pois pelistä.

    Kaveri starttaamaan ja varovasti kokeilemaan kaapeleita heiluttelemaan. Jos INPAn sais tässä kohtaa tulille ja katsomaan railin painetta niin olis hyvä.

    Vielä ehkä tarkistaisin suuttimien johtosarjan, sen pätkiminen aiheuttaa myös pikaisen hyytymisen.

    Comment

    • koivipa2
      Newbiemmer
      • Feb 2015
      • 9
      • Pirkanmaa

      #3
      Jep, eli auto ei sammunut itekseen, vaan sammuttamalla avaimesta. ja käynnisty muutamaan kertaan, ja sammu, kun sammutin avaimesta, seiso noin 20 min, ja sitten ei enää lähtenyt. Ei siis sammunut itekseen missään kohtaa.. Tämä ongelma siis kansiremontin jälkeen, ja auto seiso pari kuukautta tallissa. ennen tätä toiminut moitteettomasti. Nuo kyseiset anturit ovat kunnossa, ja lävitse käyty moneen otteeseen. (vika koodit tulee koneelle, kun irroittaa liittimistä, ja yleis mittari antaa ohje arvot mittaamalla) (ja koitettu ehjän auton antureilla) tuo jokin karva jossain kohtaa ehkä kohta poikki voi olla todellinen syy, mutta missä kohtaa? Tuo lähinnä itseä ihmetyttää, kun korkeapaine pumpun paineen säätöventtiilille ei tule kuin 8,6V vaikka käsittääkseni on 12V solenoidi?? Ja akku on täysi ja apuvirrat ja kaikki...??

      Comment

      • Jussi83
        Bimmer Rookie
        • Jun 2013
        • 102
        • Kitee

        #4
        Polttoaine pumput kannattaa tsekata, Itellä oli saman suuntainen käynnistymis ongelma ja viaksi paljastui huonosti paikoillaan oleva polttoaine pumpun rele.
        F25 30d vm:11
        Ex:e46 320dA toukka 110kw vm:03

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3144
          • Tampere

          #5
          Ja tietty DDE:n rele konehuoneen e-boksista.

          Comment

          • koivipa2
            Newbiemmer
            • Feb 2015
            • 9
            • Pirkanmaa

            #6
            Releet ja sulakkeet ovat kaikki kunnossa.
            Voiko sielä olla joku sammutin päällä jostain syystä?
            Tuntuu jotenkin hassulta ajatukselta että pumppu olis hajonnut omia aikojaan käyttämättömä. auto tosiaan seisoi muutaman kuukauden tallissa.
            Ja tosiaan kertaalleen lähti yhtäkkiä käymään ja kävi nätisti, puolen tunnin päästä ei taas lähtenyt enään käymään?

            Rail painetta tekee 40bar eli ei riitä. mahtaako tuossa polttoaine linjassa olla jossain jokin varo venttiili joka päästää aineet takasin tankkiin?

            Osaako kukaan kertoa tuon jakotukissa sijaitsevan paineensäätö regulaattorin toimintaperiaatetta?? Tuntuu että se ei tee mitään missään vaiheessa?
            Last edited by koivipa2; 27-02-2015, 14:35.

            Comment

            • Jussi83
              Bimmer Rookie
              • Jun 2013
              • 102
              • Kitee

              #7
              Kuuluuko kuskin penkin alta surinaa kun kääntää virrat?
              Laita tankki täytteen niin tankissa oleva pumppu vika paljastuu sillä jos auto käynnistyy.
              F25 30d vm:11
              Ex:e46 320dA toukka 110kw vm:03

              Comment

              • koivipa2
                Newbiemmer
                • Feb 2015
                • 9
                • Pirkanmaa

                #8
                Siirtopumppu hurisee ja tekee 6,5bar paineen, ja tankki on täysi.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3144
                  • Tampere

                  #9
                  DDE ei anna käynnistyslupaa jos railpaine on alle 300 bar, sen takia pirssi ei käynnisty.

                  Onko railpaine tasainen ~40bar INPAlla katsotunna vai heitteleekö välillä implausible arvoon eli huutomerkki painearvon edessä. Jos näin, paineanturi tai kaapelointi epäilyyn.

                  Edelleen toissijaisesti vuotava suutin ja sen jälkeen määräsäädin eli regulaattori epäilyksen alle.

                  Ettei olisi joku suutin ottanut kipeää kansirempassa?

                  Comment

                  • koivipa2
                    Newbiemmer
                    • Feb 2015
                    • 9
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Juu, eli rail paine nousee vain 80bar, ei siis saavuta tuota pyydettyä +330bar painetta kun starttaa.

                    mutta Tänään auto taas yllättäen lähti käymään kun irroitin korkeapaine säätö venttiiliin pumpun perseestä ja vaihdoin O renkaat, mutta sammuttamisen jälkee ei taas käynnisty.
                    Kävi nätisti puolen tunnin ajan ja paineet pysy silloin tasaisena n.400bar.

                    Täytyy tehdä vielä tuo vuototesti uudestaan suuttimille. jospa se vika sieltä löytyis vielä.
                    Nyt kumminkin tulee polttoaine jo tuolle jakotukille asti.

                    Comment

                    • koivipa2
                      Newbiemmer
                      • Feb 2015
                      • 9
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Onko kukaan vaihtanut tähän M47N moottoriin tuota kampiakselin asennontunnistinta??

                      Joutuuko tosiaan irroittamaan vaihteiston ja vauhtipyörän?? (manuaali aski) jos näin on niin huh huh... :think

                      Tänään autoa starttaillessa kun irroitin nokan asentotunnistimen liittimen, niin startatessa kierrosluku mittari näyttää noin 5-10:n sekunnin ajan starttinopeutta ja putoaa sitten nolliin... kun nokka-anturi on kiinni niin pyörintänopeus näkyy koko startin ajan..

                      Huomena tulppaan jakotukin syöttöputket ja testaillaan nouseeko rail paineet, vai lähdetäänkö ostamaan ooppelia.

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Helpommalla pääsee kun on pelkän startin irti niin löytyy sen takaa.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • koivipa2
                          Newbiemmer
                          • Feb 2015
                          • 9
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Kävi sillälailla, että auto edelleen käynnistyy joskus harvakseltaan ja toimii käydessään hyvin. Mutta kun sen sammuttaa, niin ei lähde enää viikkoon käymään.. Rail paine sahaa 4,7-81Bar väliä. Nyt on vaihdettu kaikki anturit, ja paineen säätimet regulaattorit, pumput ja tunnistimet ja startti, suodatin ja suuttimet, mutta sama ongelma vaan jatkuu.. virta menee kaikista liittimistä ja johdoista lävitse, sekä tankki on täynnä, täyttö aukkoon asti (tuli jopa vajaa litra pihalle)

                          onko olemassa jotain avointa ohjelmaa, millä näkis kaiken koneen/laitteiden toiminnan startin yhteydessä??

                          Nyt olis myynnissä hyvä sininen -02 320d e46 M47N
                          mustalla nahkasisustalla M-sport series, säädettävällä alustalla ja kaksilla aluvanteilla. autom. ilmastointi ja cd vaihtajat ja kaikkee... ja vitusti ehjiä antureita mukaan...

                          Tässä oli minun bemarointi.. kiitos kaikille jotka vaivautu arvailemaan ongelman alkuperää!

                          Comment

                          • koivipa2
                            Newbiemmer
                            • Feb 2015
                            • 9
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            tuohon yllä olevaan vielä sen verran, että, toistakymmentä autoa (erimerkkejä) korjanneena ja huoltaneena, viim. vuoden aikana, täytyy sanoa, että tämä on ensimmäinen ja vielä oma, joka menee tällaiseen kuntoon seisomalla parikuukautta lämpimässä tallissa...

                            Comment

                            • Furior
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2012
                              • 177
                              • Laukaa

                              #15
                              Ei taida railipaine riittää. Vika voisi olla vaikka korkeapainepumpussa tai vuotavassa suuttimessa.

                              edit: vai oliko molemmat vaihdettu / todettu ehjäksi?
                              -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                              ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                              ex: -05 E87 120d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎