Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d/E39 530d koneen kestävyys/toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    E46 330d/E39 530d koneen kestävyys/toiminta

    lisää tietoa kaivataan täällä...

    itseä nyt kiinnostaisi tietää, näistä kohtuu uusista (puhutaan siis nyt 02-04)...En enää "sotkeennu" alle -00 autoihin

    aikakauden 530d, 330d diisseleiden kestävyyksistä ja toiminnasta...Että tarviiko normaali käytössä tehdä jotain 1000e/vuosi remppoja...Sen tiedän, että joka autoon jotaki tulee enemmin tai myöhemmin. Ei niillä yleensä ajeta 350tkm ettei tarvi vaihtaa ku öljyt, suodattimet yms. pientä

    siis ihan kokemuksia, joilla tollanen on ollut ajossa tai on edelleen

    plussat ja miinukset!

    ja onko ollut kalliita remotteja ja mitenkä toimii, kilometrit jne.

    ja jos joillaki on lastu ollut jo pidempään, niin kokemuksia siitä, onko autosta hajonnut jotain jne

    siis ei mitään arvailuja vaan ihan oikeeta kokemusta ja tietoa
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------
  • Dj Niksperi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 2437
    • Salo, Finland

    #2
    joo elikkä osaan jonkin verran kertoa 530dA:sta. Elikkä ukolla ollut sellainen vm.2002 farkku taksissa automaatilla. Aivan mieletön voimanpesä jo sellaisenaan mutta potkua saa lastulla kivasti lisää. Takaisin asiaan. Eli taksikäytössä oli auto ja kone toimi moitteettomasti. Vaihtamaan jouduttiin vesipumppu tiivisteineen, muuta "remppaa" ei nyt muistu mieleen. Autolla ajettiin 270tkm ennen kuin se vaihdettiin 2004 E60 530dA:han . Koneesta ei todellakaan huomannut, että koneella olisi ajettu vajaa 300tkm. Ei syönyt öljyä ja kone toimi täysin moitteettomasti. Automaattilaatikon kanssa ei myöskään ilmennyt ongelmia. Eli voin lämpimästi suositella 530d:tä käyttöautoksi. Hintaa noilla vaan tuntuu vielä olevan.
    -DeeJii-
    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

    -Team Pussihousu-
    Salo///Works
    sigpic

    Comment

    • henri
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 5752
      • Kiuruvesi/Iisalmi

      #3
      kaikki vaan joilla on pitempi aikaista kokemusta kys moottorin toimivuudesta yms...Niin nyt saa kertoo kaiken hyvän ja huonon
      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
      Ex. E30 320i 2d GTS -88


      E46 330Cd (projekti V.2)


      ----------------------------

      Comment

      • rp
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 246

        #4
        e46 330xd -02 115tkm turbo vaihdettu takuuseen, muuta ei ole ollut

        Comment

        • Sami
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1332
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by henri
          kaikki vaan joilla on pitempi aikaista kokemusta kys moottorin toimivuudesta yms...Niin nyt saa kertoo kaiken hyvän ja huonon
          Jos ostat auton jota huollettu säännöllisesti ja huoltohistoria selvillä niin ei pitäs mitään ongelmia tulla...Kuluvia ja yleisimmät halvaantumisen aiheuttavat syyt tommosessa m57 motissa on korkeapaine pumppu, siirtopumppu tankissa, turbo....Siihen ne sitten jääkin isommat...jotain pieniä anturi vikoja vonut esiintyä mutta tosi harvoin..

          Muutamilla takseilla on ajettu jotain 250 tkm ja ei oikeestaan suurempaa ongelmaa tullut...sitten muutama yksittäinen turbo / 100tkm tapaus...

          Comment

          • makeclick
            BTCF Member
            • Mar 2005
            • 268
            • Turku

            #6
            Toi turbo homma on aika varmasti mennyt väärästä käytöstä kylläkin.. en usko että muuten laukeisi.. mutta asiaa.. pakokaasun takaisinkierrätys kuulema kannattaa tukkia ettei kone tukkeudu.. siitä on paljon täällä juttua. (itse en ole kerennyt tai raaskinnut tehdä sitä) Mittariston pikseli kuolema ainakin e39 (mulla korjautui hetkellisesti kun auto oli ruostesuojauksessa ja auto kuivatettiin hallissa..) e39 jossai tapauksissa en tiiä onko e46 lämmittimen puhallin voi alkaa vinkumaan.. Muuten erittäin toimiva peli ja kun pilvillä ajaisi
            Harrastepaholainen 335d:
            Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
            Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎