Tekipä toukka motarilla tempun.
Ajelin kotiopäin moottoritiellä, vauhtia 120 4-vaihteella karstojen poltto mielessä.
Polkaisin kaasun pohjaan ja mitään ei tapahtunut, vauhti ei kiihtynyt ollenkaan ja kulutusmittari alkoi nousemaan todella hitaasti siitä ~10stä litrasta ylöspäin.
Kokeilin muutaman kerran polkaista ja sama toistui.
Vaihdoin viitoselle ja hölläilin kaasua alamäkeen jonka jälkeen auto kulki taas normaalisti.
Kokeilin taas kiihdyttää nelosella niin aluksi toimii normaalisti mutta jos hetken ajelee niin että kulutus on korkeampi niin sama vika toistuu.
Kokeilin maantiellä saada vikaa aikaiseksi niin kolmosella jos ajelee 80 vauhtia että saa kulutuksen pysymään vähän yli 10l niin vian saa aikaiseksi eikä auto kiihdy. Taas jos ajelee hetken rauhassa pienellä kulutuksella niin toimii taas normaalisti.
Voisiko vika olla ihan vain tukkoinen suodatin?
Onko tankissa jotain suodatinta vai onko konehuoneen suodin ainoa? Kone on m57.
Ajoin tätä ennen tankin todella tyhjäksi, olisiko imaissut jotain paskaa tankin pohjasta kiertoon?
Mikä on pa-suodattimen vaihtoväli?
EDIT:
Sain vikakoodit luettua niin herjasi "5232 boost pressure control"
ahdot olleet tuossa vaiheessa 1472mbar ja 1696mbar.
Katselin inpalla live-arvoja niin 1st air mass on tyhjäkäynnillä ~550 ja Soll air mass~380.
Jos antaa kierroksia niin 1-st air mass nousee ~800-900 ma soll menee yli 500. (asteikon ylärajat 500)
EGR on tukittu, täältä luin että se nostaisi tuota 1-st air massia?
Maf on vaihdettu syksyllä 0 928 400 468 -> 0 928 400 527 jonka ei pitäisi aiheuttaa toimenpiteitä?
Mistäs tässä kannattaisi alkaa etsimään vikaa?
Laitan liitteeksi kuvan tuosta vikakoodista, näkeekö siitä kuinka useasti tuo vika on ilmennyt?
Ajelin kotiopäin moottoritiellä, vauhtia 120 4-vaihteella karstojen poltto mielessä.
Polkaisin kaasun pohjaan ja mitään ei tapahtunut, vauhti ei kiihtynyt ollenkaan ja kulutusmittari alkoi nousemaan todella hitaasti siitä ~10stä litrasta ylöspäin.
Kokeilin muutaman kerran polkaista ja sama toistui.
Vaihdoin viitoselle ja hölläilin kaasua alamäkeen jonka jälkeen auto kulki taas normaalisti.
Kokeilin taas kiihdyttää nelosella niin aluksi toimii normaalisti mutta jos hetken ajelee niin että kulutus on korkeampi niin sama vika toistuu.
Kokeilin maantiellä saada vikaa aikaiseksi niin kolmosella jos ajelee 80 vauhtia että saa kulutuksen pysymään vähän yli 10l niin vian saa aikaiseksi eikä auto kiihdy. Taas jos ajelee hetken rauhassa pienellä kulutuksella niin toimii taas normaalisti.
Voisiko vika olla ihan vain tukkoinen suodatin?
Onko tankissa jotain suodatinta vai onko konehuoneen suodin ainoa? Kone on m57.
Ajoin tätä ennen tankin todella tyhjäksi, olisiko imaissut jotain paskaa tankin pohjasta kiertoon?
Mikä on pa-suodattimen vaihtoväli?
EDIT:
Sain vikakoodit luettua niin herjasi "5232 boost pressure control"
ahdot olleet tuossa vaiheessa 1472mbar ja 1696mbar.
Katselin inpalla live-arvoja niin 1st air mass on tyhjäkäynnillä ~550 ja Soll air mass~380.
Jos antaa kierroksia niin 1-st air mass nousee ~800-900 ma soll menee yli 500. (asteikon ylärajat 500)
EGR on tukittu, täältä luin että se nostaisi tuota 1-st air massia?
Maf on vaihdettu syksyllä 0 928 400 468 -> 0 928 400 527 jonka ei pitäisi aiheuttaa toimenpiteitä?
Mistäs tässä kannattaisi alkaa etsimään vikaa?
Laitan liitteeksi kuvan tuosta vikakoodista, näkeekö siitä kuinka useasti tuo vika on ilmennyt?
Comment