Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 hukkaa nestettä ja muuta pientä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wannabetuner
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 53

e46 hukkaa nestettä ja muuta pientä

Moro.
    Ostin -01 e46 1.9 bmw:n ja olis pari pientä varmistusta.
    Eli vehjes hukkaa nestettä. Ei mitään näkyvää jälkeä minne katoaa, lueskelin jo että moottorin takana on jokin kansi joka kannattaa vaihtaa.
    Millä nimellä mä saan tilattua tämän kannen varaosaliikkeestä?
    Ja jos ei tuo auta niin ilmeisesti letkut on aika haperoa kamaa, paisari samaten.
    Mutta tuosta kannattaa vissiin alkaa, se syylärin korkki ei vissiin kovinkaan usein aiheuta tuota?

Moottorin vikavalo palaa koko ajan ja auto pitää pientä hummausta tyhjäkäynnillä, ilmeisesti imuilmavuoto joka näissä ei myöskään ole uusi juttu?
    Mistäköhän tuota kannattaisi metsästää tarkemmin ja onnistuuko valon sammuttaminen kotikonstein?

Öljyvalo vilkkuu silloin tällöin, se on anturivika ja en aio tehdä asialle mitään. Jesus 150e anturista, not.
    Muuten olen tyytyväinen uusi bemmin omistaja mutta jos nuohin sais jotain heittoa että missä järjestyksessä kannattaa alkaa vikoja katsella.
    Asustelen nykyään keskustassa rivarissa ilman työkaluja niin aika todella limited on mahdollisuudet tehdä mitään.
    Mutta samalla taasen ei ole paalua viedä korjaamolle.
    Mission impossible
  • Rider
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 211
    • Tampere

Imuvuotoa vois rueta etsimään kaasuläpän ja imm välisistä letkuista tai muista alipaineletkuista. Nesteen häviämistä katsella onko syyläri halki mistään tai sitten onko o renkaat rikki tai paisarin lähdöstä. Itse laitoin hellan tekemän öljytasoanturin ja ei se muistaakseni noin paljoa maksanut? Ja käy lukemassa vikakoodit jossakin, joko liikkeessä tai kysellä onko kellään foorumilaisella lainata.

Comment

• AEP
      BTCF Member
      • Jul 2013
      • 216
      • Hämeenlinna

Tästä osa numero yhdeksän hapertuu ja aiheuttaa vuotoa, yleensä vaikea havaita. Ei ole kallis ja melko helppo vaihtaa
      L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
      E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

E39 B10 -02 Touring Titansilber
      E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
      E46 318i -98 Sedan Farngrün
      E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
      E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

Comment

• wannabetuner
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 53

Kiitoksia vastauksista.
        Taidan siis tulostella tuon kuvan (9) ja kuvan siitä kannesta moottorin takana ja viedä autoa pajalle.
        On sepällä edes pieni haju mistä aloittaa vikojen etsintä.
        En mä kuitenkaan tässä rivarin parkkiksella mitään erikoista voi asentaa, ja osat pitää jokatapauksessa tilata.
        Samoin kuin se valo pitää kuitenkin sammuttaa pajalla niin tilatkoon sitten samalla oikean anturin.
        Saa viat selville ja osat tilaukseen niin vaihtaahan nuo sitten itse vaikka kaverin työnä.

Comment

• hjenkka
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 577
          • JKL

itselläkin ollut kyseistä vikaa E46 318i `98 autossa, että nestettä häviää ja n. 300km aina pääsee kunnes syttyy taas jäähdytysnesteen merkkivalo. mitään oireita ei ole kansiviasta, ei puuroa öljykorkissa eikä tikussa ja lämmöt normaalit eikä käynnistyksessä ongelmia, eikä myöskään ulospäin juuri ole vuotoa näkynyt, tietenkin talvella ollut vaikea todeta varmaksi..

mutta tänään kun uudelleen tutkin koneen takana olevaa letkulähtöä niin huomasin että itse osa ei ole vanhan näköinen ja on kuiva mutta siihen tuleva letku vuotaa liitoksestaan, joten kun ei sattunut olemaan kyseiseen letkuun sopivaa tiivistettä niin laitoin sopivan kokoisen o-renkaan letkuun tiivisteeksi ja johan alkoi pitämään.

joten kannattaa siis tarkistää myös nämä tiivisteet letkuista, oli todella viheliäinen ja vaikea löytää tämä vuoto mutta taas peuhaa niin kuin pitää..
          "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

Vs1400 Intruder

Ex:
          F11 530dA xDrive
          E60 523iA
          E39 520i Sedan
          E39 530dA Touring
          E39 528iA Sedan
          E46 318i Sedan
          E39 523i Sedan
          E36 316i Sedan x2

Comment

Working...