Elikkäs pihassa ois tuollainen E46 318Ci bemmu N42B20-koneella, 230tkm ajettu. Ongelmina on outo rallatus 2-3k kierrosten välillä, juuri hetki sitten ilmeentynyt nykiminen/tehonpuute alle 3k kierroksissa, varsinkin ylämäessä, ja lämpimänä käynnistämisen jälkeinen kierrosten heittely (tippuu about 400:n, jonka jälkeen nousee takas 600:n, jatkaa tätä ja meinaa sammua).
Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettiin virhekoodin takia, ei vaikuttanut juuri mihinkään (paitsi totaaliseen muutaman sekunnin hyytymiseen kesken ajon, akkuvalon saattelemana, onneksi päästiin siitä eroon).
Kysymys siis on: olisiko vanos syypää oireisiin? Olen jo pitempään miettinyt sen huollattamista, sillä papereista ei mistään käy ilmi, että siihen olisi koskettu kertaakaan sitten valmistusvuoden 2002. Rahaahan tuohon menee, mutta ehdottomasti laitatan, jos ongelmat sillä häviävät.
EDIT: Ja hinta-arviota olisi kiva kuulla tuolle remontille. En tiedä vaihtavatko koko vanosyksikön, vai vaan tiivisteet.
Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettiin virhekoodin takia, ei vaikuttanut juuri mihinkään (paitsi totaaliseen muutaman sekunnin hyytymiseen kesken ajon, akkuvalon saattelemana, onneksi päästiin siitä eroon).
Kysymys siis on: olisiko vanos syypää oireisiin? Olen jo pitempään miettinyt sen huollattamista, sillä papereista ei mistään käy ilmi, että siihen olisi koskettu kertaakaan sitten valmistusvuoden 2002. Rahaahan tuohon menee, mutta ehdottomasti laitatan, jos ongelmat sillä häviävät.
EDIT: Ja hinta-arviota olisi kiva kuulla tuolle remontille. En tiedä vaihtavatko koko vanosyksikön, vai vaan tiivisteet.
Comment