Announcement

Collapse
No announcement yet.

m57 viritysvinkkejä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 330Driver
    BTCF Member
    • Feb 2015
    • 459
    • Pori

    m57 viritysvinkkejä

    Eli ostin parikuukautta sitten nelikuutosen 330d ja olis kiinnostusta virittää sitä. Vanha omistaja sanoin auton olleen rullilla säädätettävänä ja siitä irtosi 210hp/450nm mutta mitään teholappua ei ollut.

    Autoon laitettu 530d ahdin isommilla siivillä. (Kokoa en muista)

    Saako pientä lisätehoa pelkän turbon kellon tangon lyhentämisellä vai meneekö auto sekaisin?

    Omat kokemukset auton virityksestä ois plussaa.

    Pian varmaan tiedossa kovan vauhtiksen vaihtoon ja jousitettuun levyyn.
    E36 ///M3 evolution cabriolet
    E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
    E91 330D Käyttis
    Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
    Koodit/koodaukset PORI
    ___________________________
    EX E92 335D LCI 405hp/801nm
    EX E46 330D Touring
    EX 4x E36, 1x E34, 1x E30
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Tervetuloa foorumille. Lisätietoina olisi hyvä mainita auton moottorityypin lisäksi valmistusvuosi ja -kuukausi ynnä vaihdelaatikon tyyppi.

    Dieselin teho-ohjelmoinnissa pätee perinteinen kaava, virität sen verran kuin uskallat maksaa hajonneina osina. Fakta on että kun tehoa nostetaan ja sitä myös käytetään, niin jokin paikka antaa periksi.

    Käytä tunnettua viripajaa joka ei ainoastaa lyö vakio-ohjelmaa sisään vaan dynolla tarkistaa miten moottori käyttäytyy. Erilaiset DDE:n eteen asennettavat tehoboksit on syytä unohtaa heti.

    Kova vauhtis ja jousitettu levy ovat kaksi eri asiaa. Tästä voisi veikata että puhutaan manuaalilootasta. Jos näin, niin alunperin siellä on kaksoismassavauhtipyörä eli siinä on jouset ottamassa moottorilta tulevaa kiihdytyksen momenttia vastaan. Mikäli laitat kovan vauhtiksen eli ei jousia välissä, isku siirtyy jonnekin muualle voimalinjassa.

    Hestecin sivuilta löytyy ohjeistusta: KLIK.

    Comment

    • 330Driver
      BTCF Member
      • Feb 2015
      • 459
      • Pori

      #3
      Joo eli auto on vuoden 2002 ja Manuaalilootalla.
      Siks mietein tota jousitettua levyä kun kovaa vauhtista olisin laittamassa. Perus m57 184hp kone. Eli saisko hiukan ahtoja lisäämällä jonkim verran lisää potkua? Ajattelin nostaa 0.2bar
      E36 ///M3 evolution cabriolet
      E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
      E91 330D Käyttis
      Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
      Koodit/koodaukset PORI
      ___________________________
      EX E92 335D LCI 405hp/801nm
      EX E46 330D Touring
      EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

      Comment

      • expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 866
        • Kainuu

        #4
        Originally posted by 330Driver View Post
        Joo eli auto on vuoden 2002 ja Manuaalilootalla.
        Siks mietein tota jousitettua levyä kun kovaa vauhtista olisin laittamassa. Perus m57 184hp kone. Eli saisko hiukan ahtoja lisäämällä jonkim verran lisää potkua? Ajattelin nostaa 0.2bar
        Saa potkua, eikä ihan vähääkään ikäisekseen olevaan autoon. Noin +30- 40hv ja +150nm lisää. Takuulla tuntuu takapuolessakin...

        Comment

        • dokki
          BTCF Member
          • Feb 2013
          • 236
          • valtimo-sotkamo

          #5
          Itse en kyllä lähtisi vnt tankoa säätelemään menee sekasin koko turbo koska pyynti ja toteutettu ahtopaine jotain aivan muuta.Mene jonnekkin lukemaan live datat ja vikakoodit ja kstso että kaikki pelaa,sitten säätämään uudestaan penkkiin.jos autoon on asennettu gt2260v ahdin e6x mallista teho alue kasvaa huomattavasti.
          BMW e39 530dA-98
          BMW e38 735iAL-97

          EX:BMW e39 523iA-97
          BMW e36 320ci-92
          BMW e36 316i -92
          BMW e36 325 -91 252hv 315nm
          Honda civic TIC -89 220hv 230nm

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎