Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 325i, heikko alavääntö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • billie
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 60
    • Pääkaupunkiseutu

    e46 325i, heikko alavääntö

    Mikähän autoa voisi vaivata (BMW e46 FL 325i)?


    Liikkeelle lähdettäessä on välillä heikko ja kierrokset tipahtavat omin nokkinensa. Ei oikein tiedä millä kaasulla lähtisi, kun kovemmilla kierroksilla veto voi olla epätasaista. Toisinaan myös tyhjäkäynnin kierrokset heijaa lievästi.


    Vanos tiivisteet juuri vaihdettu ja yksi imusarjan alipainelähdön tulppa. Vikakooden ei löydy.
    Last edited by billie; 29-05-2015, 11:28.
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3142
    • Tampere

    #2
    Ääni imuvuodolle silti, tuolta on hyvä aloittaa: KLIK.

    Comment

    • billie
      Bimmer Rookie
      • Oct 2014
      • 60
      • Pääkaupunkiseutu

      #3
      Imuvuotohan se tietysti voisi olla.

      Toisinaan käynnistyksen yhteydessä kuulu vaimea ulina (aivan kun joku sulkeutuisi tai avautuisi) joka vaimenee ja loppuu 3 sekunnin kuluessa. Ei kuulosta miltään hihnan vinkumiselta.

      Auto kyllä pelaa muuten ihan ok ja on pirteä.

      Comment

      • billie
        Bimmer Rookie
        • Oct 2014
        • 60
        • Pääkaupunkiseutu

        #4
        Lisää infoa. Nyt tuntuis että ongelma, heikko alavääntö, ilmenee moottorin ollessa kylmänä. Kun kone on lämmennyt kunnolla, se vaikuttaa toimivan ok, myös kylmänä pelittää kunhan on päästy liikkeelle.

        Eli kylmänä/puolikylmänä liikkeelle lähdettäesssä nypyttää ja lähtee väristen liikkeelle ja tuolloin on myös heikon oloinen.

        Myös se outo ulvahdus/ulina kylmänä käynnistettäessä ihmetyttää. Tämä ei toistu joka kerta.

        e: Voisiko tämä olla kytkimeen tai vauhtipyörään liittyvä ongelma. Tosin lämpimänä pelaa ok.
        Last edited by billie; 29-05-2015, 16:44.

        Comment

        • kossari
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 35
          • finland

          #5
          nokkaketju?

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6926
            • N/A

            #6
            Millä vikakoodit on luettu?

            Comment

            • billie
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 60
              • Pääkaupunkiseutu

              #7
              Originally posted by kossari View Post
              nokkaketju?
              Voitko tarkentaa, en heti löydä yhteyttä.

              Originally posted by Antti O View Post
              Millä vikakoodit on luettu?
              Enpä tiedä. Forumilainen lukas.

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6926
                • N/A

                #8
                Oletko disan kunnon tarkastanut? Toki vaikka disa olisi pois pelistä auton nyt melko hyvin pitäisi kulkea.

                Comment

                • billie
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2014
                  • 60
                  • Pääkaupunkiseutu

                  #9
                  Originally posted by Antti O View Post
                  Oletko disan kunnon tarkastanut? Toki vaikka disa olisi pois pelistä auton nyt melko hyvin pitäisi kulkea.
                  Nyt on tarkistettu mahdolliset imuvuodot, ja ei niitä löytynyt.
                  Tyhjäkäynnin kierroksia nostettiin, oli aika alhaalla.

                  Mutta mikä tuo urahdus/ulina joka vaimenee nopeasti kylmäkäynnistyksen yhteydessä vois olla, joku venttiili ?

                  Comment

                  • billie
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2014
                    • 60
                    • Pääkaupunkiseutu

                    #10
                    Tiedoksi!

                    Originally posted by billie View Post
                    Mutta mikä tuo urahdus/ulina joka vaimenee nopeasti kylmäkäynnistyksen yhteydessä vois olla, joku venttiili ?
                    "Lisäilmapumppu pumppaa lisähappea katalysaattorille kun kone on kylmä"

                    Ja tuo heikko alavääntö kylmänä ja tutina/pompotus voi olla vauhtipyörän aiheuttama, koskapa nyt lämpimillä homma pelaa meilkoisen mallikkaasti.

                    Eli tältä tämä näyttää nyt.

                    Comment

                    • billie
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2014
                      • 60
                      • Pääkaupunkiseutu

                      #11
                      Originally posted by billie View Post
                      Tiedoksi!
                      ...
                      Ja tuo heikko alavääntö kylmänä ja tutina/pompotus voi olla vauhtipyörän aiheuttama, koskapa nyt lämpimillä homma pelaa meilkoisen mallikkaasti
                      Nyt on uusi Sachs vauhtipyörä ja kytkinpaketti asennettu, autohan tuli kuntoon laakista. Ei enää tutinoita tai kummia heikkouksia liikkeellelähdössä.
                      Tasaista menoa ja vääntöä tarjoaa 325i.

                      Comment

                      • Kylli-Täti
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 499
                        • Tampere

                        #12
                        Itellä on vähän samanlaisia ongelmia, tai oikeestaan pelkästään sellanen et välillä ei tiä paljonko kaasua painais jotta lähtis liikkeelle sulavasti kun ei viittis kauheita kierroksiakaan ottaa kun ajelen niin hissukseen wannabe-eläkeläisenä. Voi helvetin kikkelit jos nyt on sit kolmas vauhtipyörä menossa paskaks 5 vuoden sisään (eri autoissa)

                        Comment

                        • billie
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2014
                          • 60
                          • Pääkaupunkiseutu

                          #13
                          Originally posted by Kylli-Täti View Post
                          Itellä on vähän samanlaisia ongelmia, tai oikeestaan pelkästään sellanen et välillä ei tiä paljonko kaasua painais jotta
                          lähtis liikkeelle sulavasti kun ei viittis kauheita kierroksiakaan ottaa ....
                          Kuulostaa varsin tutulta. Kannattanee samalla vaihtaa myös kytin ja muita pienempiä kilkeittä.

                          Comment

                          • kaan
                            Newbiemmer
                            • Oct 2007
                            • 8

                            #14
                            Terve
                            Mielenkiintoista, hienoa että ratkesi ja kerroit miten. En vain ymmärtänyt, miten vauhtipyörä voi vaikuttaa kylmänä alavääntöön ja tyhjäkäynnin häiriöihin, puhtaasti mielenkiinnosta
                            Last edited by kaan; 28-10-2015, 20:31.

                            Comment

                            • billie
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2014
                              • 60
                              • Pääkaupunkiseutu

                              #15
                              Originally posted by kaan View Post
                              Terve
                              Mielenkiintoista, hienoa että ratkesi ja kerroit miten. En vain ymmärtänyt, miten vauhtipyörä voi vaikuttaa kylmänä alavääntöön ja tyhjäkäynnin häiriöihin, puhtaasti mielenkiinnosta
                              Tosiaan kylmänä niitä "tutinaongelmia"/vaikeuksia oli. Luulin alkuun, että johtuu moottorin ongelmista kunnes pikkuhiljaa katseet kääntyivät vauhtipyörään. Katsotaan palaavatko tyhjäkäyntiongelmat summuut pakkasilla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎