Ratin verhoilu

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dualfun
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    En usko että tällöin menee ihan 16 tuntia
    Välillä ei tarvitse edes miettiä miksi suomalainen yritys ei pärjää kilpailussa

Aiheeseen: Yksi mitä myös miettisin on, että saako ratin valmiiksi millä aikataululla jos se oma verhoillaan uusiksi, vai saako ostaa suoraan uuden ja palauttaa vanhan niin saa "pantin" takaisin. :think

Leave a comment:

• Supa
    replied
    Totta on että eihän tuosta paljoa käteen jää jos aikaa menee noin paljon. Ja ymmärrän täysin ettei työ tällöin kannata.
    Kuvittelisin että ainakin isommilla puljuilla olisi kaavat valmiiksi näihin yleisimpiin rattimalleihin jolloin ei tartte kun leikata, tehdä koneellinen ompelu nahan reunaan ja käsin kiinnitys/kiristys ruoriin.
    En usko että tällöin menee ihan 16 tuntia

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Tässä eräästä suomalaisesta verhoomosta aikanaan saamani vastaus. Hintaa pidin kohtuullisena siihen mitä pyysin. Päädyin erilaiseen ratkaisuun vain tuolloin.
    —————————————————————————
    moikka

m-tikkauksin ja reikänahalla+ normaalinahalla tehtynä hinta on siinä 300e paikkeilla.
    alcantara ja hiukan paksumpana ratin hinta menee hiukan tuon hinnan yli.

ja ja alempana muutama sananen

alempana hiukan selvitystä tästä hinnasta kun se tuntuu ratin verhoilemisessa aiheuttavan suurta ihmetystä

aikaa vievää verhoilutyötä ja vaativaakin vielä ja materiaaliakin menee se 30cm x noin 100cm yhteensä.

-materiaalina nahkarateissa on bentleyn nimenomaisesti vain ja ainoastaan rattinahka joka on siis eri tavaraa kuin penkin normi verhoilunahka.
    rattinahassa hien, rasvan, lämmön ja valonkesto oltava eri luokkaa kuin penkkinahassa, kun on eri käyttökohdekkin.

-mokkanahassa käytän samasta tehtaasta hommattua mokkanahakaa, ja siinä hankauksen ja rasvan kesto on todella hyvä, ei voi verrata motonetin yms halppismokkarateihin jotka kuluu viikossa kiiltäväksi.

-alcantara ratteihin tulee euroopasta, johtavalta valmistajalta. tämä on myös tehty rattia varten eli ei nukkaannu niin helposti. aikoinaan esim volvo t5r malleissa jo testailtua tuotetta. tässä värinä antrasiitti, myös bmw käyttänyt samaa sävyä.

veloitus muodostuu: materiaalit+ noin 2 päivän ratin verhoiluaika vaikka noin 16h + alv
    ( jota verhoilija ei saa vaan menee valtiolle johonkin kohteeseen tässä 300 euron ratin verhoilussa se on jo noin 60 !!!! euroa )
    eli noin 240euroa jää tuotteelle sitä oikeaa hintaa josta siis materiaalit pois, tässä tapauksessa liki 90e. jäljelle jää noin 150e josta muut kulut, eli liimat langat ja tietenkin jos lähtee vielä kikkaileen niin sähkötkin
    jää 140e josta saa alkaa suunnilleen laskeen tuntipalkkaa eli alle kympin mennään reilusti eli 8.75 !!

ja nyt jos joku pitää vielä kalliina ratin verhoilua niin ihmettelen isosti.
    lähinnä tämä ratinverhoilu on mulle harrastus koska se vie aikaa tolkuttomasti oikeilta töiltä ja kun tuon järettömän 300e hintapyynnin purkaa pienempiin osiin huomaa helposti että tää ratin teko ei oo kannattavaa liiketoimintaa, vaan just se mun harrastehomma kun itsekkin harrastan autoja niin teen sitten ratteja enää nykyään harvakseen niitä haluaville.
    ( tehnyt satakunta rattia ja osan reilustikkin alle 300e ja no, se alkoi jo näkymään kirjanpidossa kun nää vei niin paljon aikaa kannattavimmilta verhoiluhommilta. nykyään siis hinta minimi se 300e ja siitä ylöspäin riippuen kuinka rattia modataan yms customoidaan asiakkaan näkemysten mukaan)

tietty ebäystä tai jopa suomesta saa ehjää tuollaista rattia ehkä halvemmalla mutta joo, ratteja ei vaan kannattaisi ees tehdä tuolla 300e veloituksella

toki joku verhoilija saa tehtyä nopeemmin ja halvemmilla materiaaleilla mutta saattaa sitten joutua laadusta tinkaamaan. itsellä ei ole tullut vielä kertaakaan työnjäljen eikä materiaalien takia rattia takasin vaan monesti korjannut juur muiden jälkiä kun tikkauksiin satuttaa sormensa tai ratti tehty niin nopeasti että ratin nahka venynyt pilalle sitten asiakkaalla parin päivän ajon jälkeen ..

pitkät kirjoitukset mutta nämä oon alkanut lisään jo viimevuonna rattikyselyihin kun tuota 300e pidetään niin kovin ryöstöhintana mutta kukapa tekee tänäpäivänä 8.75 eurolla / h vaativaa käsityötä..

jonossa on aikalailla tämän vuoden ratit jo, aikaisintaan lokakuun jälkeen voin alkaa ottamaan uusia ratteja työn alle.

rattiterveisin

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    Soita, provan turku. Luultavasti 250€ jommalta kummalta puolen. Jälki on ainakin hyvä

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Missä hintaluokassa nämä suomen puljut yleensä on olleet? Kannattaako kysellä vai lähettää mieluummin suoraan saksaan/puolaan? :think
    Kun ei näytä hintoja olevan sivuillakaan.
    royalsteeringwheels uk otti multa jotain 200€ posteineen kun lähettivät mulle custom tehdyn ratin ja laitoin vanhan takaisin. Tossa siis kaikki kulut.
    Ei nyt ole BMW mutta varmaan sekin hoituu. Nämä tosiaan verhoilevat orkkisnahan päälle että vähän se ratti paksunee, ei tosin mua haitannut.
    Materiaalit oli mulla Bentleyn ja S-mersun nahkoja. Tikkaus alkuperäisen värinen. Saa mitä materiaalia nyt haluaa ja tikkauksen värin myös valita.

Soitin Suomessa parille verhoomolle, olivat vähän sellain "ei oikein kerkiä, tai maksaa sen 400€ minimissään".. no, katselin sitten ulkomailta ja uusi ratti taisi olla 2 viikossa autossa kiinni kun sovin maililla verhoilusta.

Last edited by Antti O; 18-09-2018, 11:23.

Leave a comment:

• A^A
    replied
    Missä hintaluokassa nämä suomen puljut yleensä on olleet? Kannattaako kysellä vai lähettää mieluummin suoraan saksaan/puolaan? :think
    300-400€ väliin on ollut mitä itse kysellyt. EP:n alueen verhoilijoilta.

Omaan tein kuitenkin kokeilumielessä itse elvytyksen vinyylimaalilla. Motonetin 10€ spray pullo. Kevyt hionta, special cleanerilla putsaus ja vinyyliä 3 kerrosta. Tuli todella hyvä / tasainen pinta ja ainakin nyt 2kk kestänyt ihan moitteettomasti pinnassa.

Leave a comment:

• Supa
    replied

Leave a comment:

• alpine3
    replied
    Originally posted by N.T View Post
    Itsellä vähän vastaavaa kulumaa omassa ratissa...
    Mistä tuohon löytyisi korjausmaalia helposti?

Tuolta itse tilailin aineet kun maalailin keväällä penkit ja oviverhoilut uudelleen.

Originally posted by JNIJNI View Post
    Tuokin toki toimii, mutta uudessa nahassa on kyllä ihan oma fiilis. Saas nähä kuin kauan pysyy tuollaisena...
    Siitä nahasta tulee kuin uutta ja kestää kun vain pohjustaa ja maalaa sen oikein.
    Last edited by alpine3; 28-07-2018, 00:15.

Leave a comment:

• JNIJNI
    replied
    Originally posted by N.T View Post
    Tuokin toki toimii, mutta uudessa nahassa on kyllä ihan oma fiilis. Saas nähä kuin kauan pysyy tuollaisena...

Leave a comment:

• N.T
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Antin kanssa samaa mieltä. Ehdottomasti maalaa tai maalauta jos tuo maalin kuluma on ainut vika.

Leave a comment:

• JNIJNI
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Itse olen hyvällä menestyksellä käyttänyt tuota putiikkia.

http://leder-lenkrad.de/shop/
    Taitaa olla sama pulju, mutta tuolta kautta sain pari viikkoa sitten uudelleen verhoillun ja M-tikkaillun ruorin itselle. Huutokaupan hinta + 100€ pantti vanhasta, joka palautettiin heti kun vanha oli saapunut heille.

A1 palvelu ja A1 tuote

Leave a comment:

• alpine3
    replied
    Antin kanssa samaa mieltä. Ehdottomasti maalaa tai maalauta jos tuo maalin kuluma on ainut vika.

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Jos ainut vika on tuo värin kuluma nahassa eikö ton voisi maalata kuntoon.
    Itse käytin uudelleenverhoiluun tota royalsteeringwheelsiä, kts. ylempää.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Itse olen hyvällä menestyksellä käyttänyt tuota putiikkia.

Leave a comment:

• sarppo
    replied
    Nostetaas vanhaa ketjua ylös vaikkakin auto on E93. Modet voivat siirtää jos keksivät paremman paikan.

Kaipaisin arvon raadilta tuomiota ao kuvien ratista: onko jotain tehtävissä vaiko laitetaanko hakuun suoraan uutta tilalle?

Kaikki vinkit uudelleenverhoilijoista ovat tervetulleita. Kuka tekee/minne voi lähettää Herran vuonna 2018? Pitäisi saada täysin originaalia vastaava.

Kuvissa ratti näyttää tietysti karmeammalta kuin ihmissilmällä ja pilvisellä se ei edes okseta. Tarkoitus olisi kuitenkin hoitaa asia kuntoon, kun auto on muuten sisustaltaan erinomaisessa kunnossa.
    Attached Files

Leave a comment:

Working...
X