Announcement

Collapse
No announcement yet.

kiire! e46 ta technix alustasarjasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mäksy
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 41

    kiire! e46 ta technix alustasarjasta

    morjesta kaikille.!
    asentelin tuollaisen ta technix alustasarjan e46:Seen ja kysyisin että asensinkohan nuo etuiskarit täysin oikein.

    eli etuiskareissa on se korkeuden säätö alhaalla missä on se "tappi" mikä menee ilmeisesti sinne samaan "vakoon" kuin iskarin alapään kiinnityspultti?

    kuinka piukkaan alapään pultti tarvitsee vetää? aluksi kun laitoin vain normi 1/2 räikällä sen mitä kireäksi sain niin alapää jäi vielä löysälle.

    nyt väänsin sen kunnon jatkolla kireeseen ja enään ei näyttäisi olevan klappia. jäi vain mietityttään että kuuluuko tuo tappi sinne vakoon ja että tarvitseeko se vetää oikeen kunnolla kireeseen.

    eli siis tunkkasin tukivarren niin ylös kuin iskari upposi ja vedin pultin tosi kireeseen sillain että se "tappi" on myös siellä vaossa.

    onko oikein laitettu? kiitos vastanneille!
  • Järppä
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1108
    • Stadi, ladon takana.

    #2
    Originally posted by mäksy View Post
    morjesta kaikille.!
    asentelin tuollaisen ta technix alustasarjan e46:Seen ja kysyisin että asensinkohan nuo etuiskarit täysin oikein.

    eli etuiskareissa on se korkeuden säätö alhaalla missä on se "tappi" mikä menee ilmeisesti sinne samaan "vakoon" kuin iskarin alapään kiinnityspultti?

    kuinka piukkaan alapään pultti tarvitsee vetää? aluksi kun laitoin vain normi 1/2 räikällä sen mitä kireäksi sain niin alapää jäi vielä löysälle.

    nyt väänsin sen kunnon jatkolla kireeseen ja enään ei näyttäisi olevan klappia. jäi vain mietityttään että kuuluuko tuo tappi sinne vakoon ja että tarvitseeko se vetää oikeen kunnolla kireeseen.

    eli siis tunkkasin tukivarren niin ylös kuin iskari upposi ja vedin pultin tosi kireeseen sillain että se "tappi" on myös siellä vaossa.

    onko oikein laitettu? kiitos vastanneille!
    Mun mielestä on oikein.
    Kyllä sen pitää kireällä olla ettei pääse holkki hyppäämään pois varresta. Tappi kuuluu vakoon kun se lukitsee sillä sen ettei holkki pyöri tukivaressa.
    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
    Top Gear review

    Comment

    • kJiipee
      BTCF Member
      • Mar 2015
      • 2
      • Isokyrö

      #3
      Itte justiin viimeviikolla kans laitoin ta tecnixin alle ja samaa myös ihmettelin ja vedin sitten vaan apinanraivolla niin kiriälle ettei enää klapannu, ja tappi on urassa :think
      E46 330d manuaali

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1270
        • Kajjjaani

        #4
        81 Nm on se manuaalin mukainen kiristysmomentti sille alapään pultille.

        edit. ja jos haluaa varmistaa että se tolppa on varmasti pohjassa niin kumivasaralla kopauttelee sitä kaulusta samalla kun tukivarsi on tunkattuna.
        Last edited by alpine3; 29-04-2015, 14:54.
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          #5
          81nm ei riitä tuolle ta tekniksin tolpalle, on himpun verran orkkista pienempi, joitain kymppejä vaan mutta kuitenki huomaa.

          Comment

          • mäksy
            Bimmer Rookie
            • Dec 2007
            • 41

            #6
            jeps.itellä tuli vähän sanomista katsastuksessa mutta onneks ei hylkyä antanut kun kävin vaan kotona vetämäs pultit tosi kireeseen niin sit ei enään ollu klappia. kiitos vastanneille!

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎