Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 m57 Turbon osto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simeon
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 11
    • Kymenlaakso

    e46 m57 Turbon osto

    e46 330d m57 -01 ajettu 321tkm
    Elikkäs turbo mitä luultavammin tullut tiehensä päähän. Matka ajossa vakkari päällä 100 tullessa mäkeen turbo alkaa ahtamaan pölläyttää mustan pilven ja lopettaa ahtamisen, samaa toistuu koko nousu. Katsottu vikakoodeja, antaa vain eri antureita viaksi ja ainakun ottaa jonkun anturin irti niin siitä tuleekin uusi vika ilmoitus ja edellämainittuja ei olekkaan. Kellon tappi liikkuu niinkuin pitääkin eli ei jumittele. Ahtimen alapuoli runsaasti öljyn peitossa, öljyä ei kyllä ole koneesta hävinnyt. Imuvuotoja ei löydy.

    Onko suosituksia mistä ostais uuden turbon? Yhtä topiccia lukiessa osui tämmöinen sivu silmään:http://www.turbolader.net/
  • Simeon
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 11
    • Kymenlaakso

    #2
    Eikö tosiaan kukaan osaa vinkkiä antaa mistä turbon sais helposti/halvalla ostettua?

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Jotenkin tuntuis että onkohan vika nyt kuitenkaan turbossa? Ne kun tuppaa pitämään jotain ylimääräistä ääntä tai sitten rajähtää kerta laakista, työntäen ehkä vielä öljyt ahtoputkea pitkin imusarjaan.

      Se pitäisi saada luettua ajonaikana livedatana jotta näkisi ahtaako se ja kuinka. Auki jäänyt Egr-venttiilikin voi tehdä kummia. Ei silti, kyllä se turbokin varmaan voi olla lopuillaan.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Ahtovuodot tarkistaisin ensin, ei niistä haittaakaan ole eli ahtoputkien muototiivarit uusiksi (kolmea eri laatua prkl), vuotaako välijäähy eli välijäähy irti ja kaataa öljyroiskeet sieltä pois, jos on alle desilitra niin en huolestuisi. Turbon öljykierto falskaa aina pikkasen plus separaattorilta tulee kampikammion kautta lievästi oljypitöista emulsiota eli välijäähyssä on aina pikkasen öljyä. Välijäähy vettä täyteen, pudottaa tippaa hesarin päälle. Samalla vaivalla välijäähyn ja varsinaisen jäähdyttimen väli tulee oravista ja muusta pikkumoskasta putsattua.

        Sitten on imusarjan takaosassa ahtopainemittari, lieneekö kuinka paskanen tai edes ehjä. Onko ilmamassamittari todettu toimivaksi? Kertakaan vaihdettu?

        Imusarjan tiivisteiden vuoto voi kans vaikuttaa samoin, jollei ole läppiä otettu pois, silloin on ehkä vaihdettu.

        Alipainepuoli, ettei siinä alipainekellossa ole murtumaa, uusi muovikello maksaa ~25€, eli ei paha. Alipaineletkut, jossei turbolle menevia letkuja ole koskaan vaihdettu --> korkea aika tahdissa mars vaihtamaan.

        Turboa ohjaava alipaineventtiili, vieläkö ohjaa vai jättääkö ohjaamatta?

        Tietty jos se menee yliahdon puolelle, nyykähtää, taas yliahtoon jne niin olishan se klassinen juuttuvasiipisen diagnoosi. Turbotohtorit Akaassa voisi avata potilaan.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎