Mukavemmat äänet e46 328Ci:hin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asunan
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 63
    • Helsinki

    #1

    Mukavemmat äänet e46 328Ci:hin?

    Tätä aihetta on jo jonkin verran puitu, mutta mitä suosittelisitte keinoksi saada kyseiseen vehkeeseen hieman vakiota kumeammat äänet? Tarkoituksena olisi siis kutitella vähän kuutosen sulosointuja esiin, muttei todellakaan tehdä mitään Kerava viritystä, vaan hillitty muutos, mikä on tavoitteena koko autossa..

    Takapöntön vaihto on ilmeisesti ainoa järkevä ratkaisu? En ole oikein löytänyt kuin Remuksen ja Supersprintin pönttöjä Suomesta, jotka tuohon käy heittämällä. Onko kokemuksia, kumpi olisi parempi ratkaisu? Remus on tuolla 500 euron hujakoilla, onko tässä asiassa mahdollista tehdä mahottomia, eli saada halvalla hyvää? Tarkoitan siis jonkin pajan itse tekemiä vaimentimia. Onko jollain suositella pk-seudulla jotain hyvää pajaa? Ongelmana on lisäksi, ettei lopputulosta tiedä millään etukäteen, siksi olisi hyvä, jos jollain on kokemusta..
    ---------------------------------------------------
    E39 523IA touring -99 & MB SL 500 -04

    ex MB CLK 240, MB CLS 500, E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, MB CLK 200, MB SLK 230K, 2x E34, E36 320i coupe, 2x E30 325i ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..

    "Virma meni nurin, sano huora kun jäällä kaatu"
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19180
    • -

    #2
    ihan sama minkä merkin ostat, mutta osta ehdottomasti rosterivaimennin! ei mitään ruostuvia peltipönttöjä joissa vain rosteripäät vaan kokonaan rosteria oleva vaimennin. sillä saat parhaat sävelet.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • e36next
      BTCF Member
      • May 2004
      • 1574
      • Hattula

      #3
      Rosterivaimentimia myy pk-seudulla mm. Eurostainless ja vääntää tarvittaessa vaikka koko putkiston alle...Laatu hyvää, eli Ferritan kamaa käyttävät kai...äänet todella muhkeat autossa kuin autossa tuon jälkeen
      BMW M3 e90 6-spd ´08 Silverstone II
      Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Vision Automatic SW ´20
      Ford Fiesta 1.0 Ti-VCT 80hv "Ahvenisto - 1.52 Edition" ´13

      Comment

      • theelekrep
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1653
        • Vantaa

        #4
        e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

        Comment

        • asunan
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 63
          • Helsinki

          #5
          Juups, kyllä se niin näyttää olevan, että noin 500 eeron pinnassa noiden takapönttöjen hinnat liikuskelevat. Tuolla Euro Stainlesissa eivät osanneet kertoa vaimentimen merkkiä (ei ollut Ferrita), mutta ilmeisesti ihan laatu tavaraa myyvät?

          Tuo Thomas Motor Seinäjoelta tekisi vaimentajan, jossa vaimentaja on peltiä, mutta ulostulot rosteria. Onko kellään noista kokemusta? Se olis huomattavasti edullisempi, ilmeisesti kuuden kympin pinnassa..
          ---------------------------------------------------
          E39 523IA touring -99 & MB SL 500 -04

          ex MB CLK 240, MB CLS 500, E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, MB CLK 200, MB SLK 230K, 2x E34, E36 320i coupe, 2x E30 325i ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..

          "Virma meni nurin, sano huora kun jäällä kaatu"

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10123
            • KVLA

            #6
            Originally posted by Juhis
            ihan sama minkä merkin ostat, mutta osta ehdottomasti rosterivaimennin! ei mitään ruostuvia peltipönttöjä joissa vain rosteripäät vaan kokonaan rosteria oleva vaimennin. sillä saat parhaat sävelet.
            Juurikin näin.Ja kun tuo takavaimennin happanee putkistosta eniten,niin kokorosterinen pönttö on "ikuinen".Maksaa vähän enemmin,mutta kestää varmasti riittävän piiiiiiitkään.

            Comment

            • cojama
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1421
              • www.e30m3.fi

              #7
              Kaikkein varmin ratkaisu on ostaa Supersprint jossa äänet ovat sellaiset että moni hiukan pettyy siihen kuinka miedot sävelet siitä lähtee mutta muutaman päivän päästä ei parempia voisi kuvitella, eli soundi on juuri sopivan kumea eikä ala käymään viikon päästä hermoille tai muun pidemmän matkan jälkeen, työn laatukin on moitteeton yhdessä 100% istuvuuden, jälleenmyynti arvoakin lienee paremmin kuin muissa (Eisenmann mukaan lukien)ja kestävyys on isältä pojalle luokkaa.
              Myös minulla on Supersprint kuten varmasti arvasitte.

              Comment

              • tmth
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 2194
                • Kangasala

                #8
                Ei ehkä kannata ostaa mitään halvinta vaihtoehtoa välttämättä. Itse ostin omaani E34:n varaosamaailmasta jonkun komeen näkösen rosterivaimentimen. Tuli vaan ihan saatanalliset äänet tohon 2000-3000 rpm.

                F10 & R55
                ex:
                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                Comment

                • DONNERWETTER
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1666
                  • Turku, Finland

                  #9
                  Bastuckilta löytyy varmasti myös komea äänisiä pönttöjä, mutta ovat varmasti Eisenmanin ja Remuksen välimaastossa hinnoiltaan. RST-pöntössä ei kannata säästää, koska edulliset eivät ainakaan taannoin olleet kovinkaan ikuisia vaan käyttöiältään lyhyempiä kuin sinkityt teräspöntöt. Olen muistaakseni siitä joskus kirjoittanutkin muutaman rivin taannoin tälle foorumille. Kaikki RST seokset eivät nääs todellakaan sovi putkisto/pönttömateriaaliksi ja näitä on jotkut valmistajat ainakin taannoin erehdyksissään käyttäneet.
                  Porsche 911/996 GT3 Mk II
                  Porsche 911/997 Turbo MK I
                  BMW M Coupe DS Motorsport
                  BMW F20 120iM -16
                  ____________________________
                  Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
                  Ex. BMW E30 318i -88

                  "Er ist kein wollte gern, er ist gern"

                  Comment

                  • hawkki
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 458
                    • Vuosaari

                    #10
                    kannattaa kiinnittää huomiota siihen että millainen sen pöntön vaimennus on toteutettu. Toiset ulvoo aina ja kovasti, toiset tietyllä resonanssikerrosluvulla kuten esim 3000-4000 ja toiset taas hiljasia (matalaa murinaa) tyhjäkäynnillä ja sitten kierrosten mukaan nousee ääni rajummaksi (tämmöstä minä haen)

                    Uskaltaisin väittää että jos TMT:ltä saa suoraan istuvia pönttöjä niin siinä on hinta/laatu kohallaan!

                    Comment

                    • S.P.R
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1009
                      • Oulu area

                      #11
                      tmt

                      Uskaltaisin väittää että jos TMT:ltä saa suoraan istuvia pönttöjä niin siinä on hinta/laatu kohallaan!
                      TMT:ltä saa suoraan istuvia pönttöjä ja putkia, kun ajaa auton seinäjoelle niin pojat vääntää sen suoraan paikalleen! Hinta/laatu todellakin kohdallaan.

                      Jos perse kestää niin Remus on suoraan bolt-on kamaa ja on laadukas.

                      Comment

                      • asunan
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2005
                        • 63
                        • Helsinki

                        #12
                        Niin, TMT:n kaveri lupasi ottaa mitat tuosta alkuperäisestä pöntöstä ja sen jälkeen tekisi sen mukaan. Ilmeisesti joillain on kokemusta noista ja ootte olleet suht tyytyväisiä? Kuinka kovaksi ääni on muuttunut?

                        Haen siis koko kierrosalueelle kumeutta. Resonanssiääniä esim jollain kierrosalueella pyrin tietysti välttämään kuin ruttoa, eikä muutenkaan ole tarkoitus tehdä mitään rata-autoa..
                        ---------------------------------------------------
                        E39 523IA touring -99 & MB SL 500 -04

                        ex MB CLK 240, MB CLS 500, E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, MB CLK 200, MB SLK 230K, 2x E34, E36 320i coupe, 2x E30 325i ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..

                        "Virma meni nurin, sano huora kun jäällä kaatu"

                        Comment

                        • zerocool
                          Newbiemmer
                          • Mar 2005
                          • 6

                          #13
                          sanotaan että roosteri pönttö on roosteri pönttö sen saa noin 200e
                          mutta jos jonkun merkkipöntön ostaa niin aivan ykkönen remus.
                          itse ostaisin roosteri pöntön.
                          t:mikko

                          Comment

                          • S.P.R
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1009
                            • Oulu area

                            #14
                            äänet

                            Ilmeisesti joillain on kokemusta noista ja ootte olleet suht tyytyväisiä? Kuinka kovaksi ääni on muuttunut?
                            Mulle pistettiin V8:sin jatkoksi TMT:llä 50cm runkonen "läpi" tyylinen vaimennin ja vähän matkaa 3" putkea. Äänet on aikasta makeet. Tyhjäkäynnillä ei huomaa mitään eroa, mutta heti kun lähtee liikkeelle niin pitää semmosta syvää ja matalaa murinaa. Sitten kun antaa enemmän jengaa niin räyhää kans ihan kivasti, mutta samalla "sivistyneesti". Ääntä on jonkun verran enemmän kuin remus ja ss, jotka mielestäni ovat ääniltä vähän liian laimeita.

                            Comment

                            • Camo
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1662
                              • Lahti

                              #15
                              Ite laitoin autoon TMT:n takapöntön (4" ulostulo ). Äänet muuttu...nojooh...aika rankasti. Tyhjäkäynti on semmosta matalaa rummutusta ja 2000rpm:ään saakka ajossa mörisee aivan helvetisti. Ton jälkeen johonki 4000rpm:ään lorpottaa ihan kivasti, mut ei niin kovaäänisesti. En tiiä, jotkut tykkää, jotkut ei. Kaupan pihassa oon kuullu kommenttia tyhjäkäynnistä et "hyi miten kova ääni" ja ajaessa on jalankulkija laittanu sormet korviin ja yleensä ihmiset kattoo jo kaukaa et mikä vittu sieltä tulee ja jää pällistelemään perään et mikä vittu sinne meni

                              Nii ja autonahan e36 320i.
                              Current:
                              Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                              DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                              Previous:
                              Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                              E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                              Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                              E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                              Comment

                              Working...
                              X