Announcement

Collapse
No announcement yet.

vm 99 e46 328 käynnistysongelma. *RATKAISTU*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mareaea
    Newbiemmer
    • May 2015
    • 4
    • Helsinki

    vm 99 e46 328 käynnistysongelma. *RATKAISTU*

    Moro,

    Tilanne on seuraava. Auto oli siskolla lainassa, kun itse olin poissa suomesta ja yhtenä aamuna ei enään lähtenyt käyntiin. Tää oli odotettavissa, koska tiesin, että startti on menossa.

    Käytiin tönäsemässä auto käyntiin ja mittaristossa vilkkui kaikki valot + ajovalot eli todennäköisesti mennyt laturi startin lisäksi. Ajettiin auto tallille noin 10-15km matkan ja no se kävi vähän miten kävi ja sammui 50m ennen tallin pihaa.

    Tästä eteenpäin auto ei lähtenyt apuvirralla eikä työntämällä enään käyntiin. Akkua on pidetty kunnolla latauksessa ja lisänä kokeiltu apuvirtaa eikä mitään. Lisäksi ollaan kokeiltu kokonaan uudella akulla.

    Epäiltiin, että olisko käynnistyksen estossa jotain sanomista. Ainut vikakoodi mitä näyttää on D1 EWS. Tietokoneen mukaan avaimella on ainakin lupa käynnistää auto, mutta eipä auta. Molemmilla avaimilla on yritetty.

    Sen verran availtiin konepeltiä, että todettiin ettei tule kipinää ollenkaan, mutta käynnistykseneston ei pitäisi olla päällä, koska antaa startin kumminkin pyöriä ? Huomattiin, että tulpille oli päässyt jostain öljyä ja oli lyönyt sieltä läpi, niin toivottavasti ei oo paskonut moottorinohjausta tms ?

    Mistähän seuraavaa mahdollista syytä kannattaisi lähteä etsimään ?
    Onkohan ainut ratkaisu hommata ehjä ews ebaysta tms? Ja mitenhän noi toimii yks yhteen vai joutuuko viemään merkkiliikkeeseen ja maksamaan mansikoita ? Onkohan toi mahdollista vaan kiskoa irti ja kokeilla ilman sitä ?

    Kiitos jo etukäteen.
    Last edited by mareaea; 26-08-2015, 00:21.
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    KÄynnistyksen esto on päällä varmasti, antaa pyörittää kyllä starttia muttei anna kipinää.

    EWS<-->DME -synkka INPAlla kohdalleen ja molemmat avaimet opetat niin pitäisi tokeentua: KLIK.

    Ensin tietysti tarkistamaan että akku on täyteen ladattuna vielä toimintakuntoinen, akku irti, laturiin ja aamulla tarkistus yleismittarilla ko. linkin taulukosta: KLIK.

    Jos näyttää 10,5 V niin yksi kenno on oikkarissa --> vaihtoon. Jos täyteen latauksen jälkeenkin pääsee vain noin 50% tilaan --> vaihtoon.

    Latausjännitettä voi karkeasti seurata vaikka tämmösellä Bilteman tupakansytytinnäytöllä: KLIK.

    Comment

    • mareaea
      Newbiemmer
      • May 2015
      • 4
      • Helsinki

      #3
      Jees, eli autoon vaihdettiin akku. Ei saatu itse koodattua EWS kohdalleen, mutta asianmukaisessa liikkeessä saivat 160e:lla kuntoon, eli sillä tosiaan ratkesi, kiitos neuvoista.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎